Mercedes-Benz E-klasse - 190 2.5-16 EVO II Presented in very good condition, In the authentic color scheme - "Blau-
Algemeen
Prijs | € 369.500 |
Bouwjaar | 1991 |
Kilometerstand | 99.103 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 88-HXD-9 |
Datum deel 1 | - |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Zwart metallic |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Interieurkleur: Zwart
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 EVO II is een van de meest exclusieve en zeldzame modellen van Mercedes ooit geproduceerd. Deze auto, ontwikkeld als homologatiespecial voor de DTM, vertegenwoordigt het toppunt van sportiviteit en technische verfijning van Mercedes-Benz. Met slechts 502 exemplaren wereldwijd gebouwd, is deze EVO II een waar verzamelobject. Dit exemplaar is geleverd in Luxemburg en uitgevoerd in de authentieke kleurstelling “Blau-Schwarz” met een prachtig antraciet leren interieur.
*Optisch en technisch in zeer goede staat*
Deze Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 EVO II is in prachtige staat en laat zowel optisch als technisch niets te wensen over. De lak heeft die karakteristieke diepe glans van Mercedes-kwaliteit en de carrosseriedelen zijn prachtig. Het interieur straalt luxe uit: de antracietlederen stoelen zijn onberispelijk, de vloermatten fris en het dashboard verkeert in prima staat. Alles ademt de kwaliteit en het vakmanschap waarvoor Mercedes-Benz bekend staat. Deze auto is niet alleen een genot om naar te kijken, maar ook een absoluut rijplezier.
*Een beest op de weg*
De 190 E 2.5-16 EVO II is gebouwd voor snelheid en stabiliteit. De krachtige 2,5-liter viercilindermotor levert 235 pk, die via een “dogleg” handgeschakelde vijfversnellingsbak wordt overgebracht. Het chassis, voorzien van zelfnivellerende ophanging en Brembo-remmen, zorgt voor een ongeëvenaarde wegligging. De indrukwekkende aerodynamische kit met brede spatborden, een verstelbare splitter en de iconische achtervleugel was destijds revolutionair en is nog steeds een opvallend kenmerk. Deze Mercedes combineert zijn rauwe kracht met een uitzonderlijk stabiele en precieze rijervaring.
*Een legendarisch ontwerp met motorsport DNA*
Ontwikkeld in samenwerking met Cosworth Engineering en AMG, is de EVO II een ware motorsportlegende. De auto domineerde de DTM en behaalde in 1991 en 1992 de prijzen. Zijn agressieve aerodynamica en verfijnde prestaties maakten hem tot een icoon dat vandaag de dag nog steeds geliefd is. Wolfgang Reitzle, destijds hoofd onderzoek bij BMW, zei ooit: “Als die achtervleugel echt werkt, moeten wij onze windtunnel opnieuw ontwerpen.”
*Zeldzaam*
Met slechts 502 gebouwde exemplaren is de EVO II een zeldzaamheid die in geen enkele serieuze collectie mag ontbreken. Dit model biedt een unieke combinatie van historie, sportieve prestaties en ongeëvenaarde kwaliteit. Het is een eerbetoon aan het gouden tijdperk van de DTM en een auto die elke autoliefhebber in vervoering zal brengen.
*Neem vandaag nog contact met ons op*
Bent u op zoek naar een van de meest iconische en zeldzame Mercedes-Benz modellen ooit gebouwd? Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over deze prachtige 190 E 2.5-16 EVO II. Gallery Aaldering, sinds 1975 actief, biedt wereldwijde exportmogelijkheden en staat klaar om u te helpen dit meesterwerk aan uw collectie toe te voegen.
Hoeveel kost een Mercedes-Benz E-klasse verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.