
Mazda RX-8 - 1.3 Renesis
Algemeen
Prijs | € 2.950 |
Bouwjaar | Januari 2005 |
Kilometerstand | 119.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 21 september 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 6-XFH-27 |
Datum deel 1 | 11-01-2005 (import) |
Topsnelheid | 223 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 7,20 sec |
Motorvermogen | 141 kW (192 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | 1308 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | Zwart |
Gewicht | 1290 kg |
Trekgewicht max | 1200 kg |
Trekgewicht onger. | 700 kg |
Verbruik | (±) 1 op 9 |
Introductiejaar | augustus 2003 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Lichtmetalenvelgen
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,2 s
Topsnelheid: 223 km/u
GVW: 1.820 kg
Wielbasis: 270 cm
Milieu
CO₂-uitstoot: 267 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,6 l/100km (1 op 9,4)
Brandstofverbruik in de stad: 14,9 l/100km (1 op 6,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,1 l/100km (1 op 12,3)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Audio-installatie
- Elektrische ramen voor
- Lederen interieur
- Lederen stuurwiel
Exterieur
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Lichtmetalen velgen 18"
- Mistlampen voor
Veiligheid
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Electronic Brake Distribution (EBD)
= Bijzonderheden =
Merk: Mazda
Type: RX-8
Bj: 2014 november
kmstand: 119.000
APK: september 2025
Mazda RX8 Projectauto/circuitauto/onderdelenauto aangeboden. Aan ons verkocht onder heel andere beloftes en met een veel positiever verhaal, maar laten we zo eerlijk en helder mogelijk uitleggen hoe de vork in de steel steekt, zodat iemand, zover mogelijk bij een project en vooral een RX8, weet wat te verwachten.
Positief is dat de auto strak rijdt, remt en schakelt. Geen gerammel of gekke dingen. Koppelen en schakelen gaat strak en goed, sturen en remmen idem, auto ligt prima strak op de weg en rijdt in die zin erg lekker.
Plus, in deze auto ligt een HP 231 motor 6port, met een 6 versnellingsbak ipv de originele 147kw met 5 bak. Plus een bijna nieuw, luid, catback uitlaatsysteem.
Het interieur is keurig netjes, plus is het de versie met de Xenon koplampen.
Echter, waarom project:
uiterlijk
-roestbubbels bij wielkasten. Niet enorm erg, maar zit er wel.
-dorpels L+R zijn ooit gelast. Niet juist gedaan.
-1 velg is flink beschadigd.
-wat sporen
Motorisch
-Koude start is slecht. Door combi onderstaande factoren.
-Bougies oud, bobines oud, brandstofpomp oud. Pomp houdt het nauwelijks bij. Zit een andere gebruikte bij.
-Lambda waarde nipt binnen toleranties, maar eigenlijk sonde ook matig
-Oude startmotor op de auto, nooit geupgrade naar de zwaardere zoals zou moeten.
-Zit een tune op de ecu. Harder stationair lopen prima, de rest vragen wij ons af of het de auto verbeterd.
-her en der aan de kabels gewerkt door monteur/bedrijf die duidelijk niet de juiste kennis van deze auto’s hebben, maargoed, zorgt niet direct voor grote problemen. Wellicht wel voor vele kleine.
-compressietest is gedaan met juiste wankel tester. De waardes liggen rondom de 5. Niet hoog, wel redelijk gelijk. Auto heeft een extra smeringssysteem ingebouwd, wat de compressiewaarde dus iets omlaag brengt, en dus in de praktijk iets hoger zal liggen. Een motor die met het juiste reparatiewerk er omheen nog wel wat kilometers in zich heeft. Motor an sich loopt prima. Hiervan zijn uiteraard uitdraaien.
Kortom, als je weet waar je aan begint, wellicht een leuk project. Anders voor circuit, voor onderdelen. Etc.
De prijs is ook gebaseerd op geheel bovenstaande uiteraard.
Inruil staan we open voor, mits het ons past.
Wij zijn autoliefhebbers, geen prijsvechters.
Hoeveel kost een Mazda RX-8 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.