
Maserati GranTurismo - 4.7 S | 2e eig | NL-auto | Franco onderhouden | Comfort Pack | Skyhook | Bose
Algemeen
Prijs | € 52.500 |
Bouwjaar | 2008 |
Kilometerstand | 81.391 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 22-10-2008 |
Topsnelheid | 295 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,00 sec |
Motorvermogen | 324 kW (441 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4691 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Grijs metallic |
Gewicht | 1855 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 7 |
Introductiejaar | augustus 2008 |
Meer modelinformatie |

Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Alarm
- ESP
- Startonderbreker
- Lederenbekleding
- Stoelverwarming
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: aug. 2008 - dec. 2013
Technische informatie
Koppel: 490 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 86 liter
Acceleratie (0-100): 5,0 s
Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten
GVW: 2.250 kg
Afmetingen (LxBxH): 488 x 192 x 135 cm
Wielbasis: 294 cm
Interieur
Interieurkleur: Bordeaux
Milieu
CO₂-uitstoot: 385 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 16,45 l/100km (1 op 6,1)
Brandstofverbruik in de stad: 25,21 l/100km (1 op 4,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 11,36 l/100km (1 op 8,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 347 - € 383 per kwartaal
Garantie
Garantie: 6 Maanden
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- bi-xenon koplampen
- Lichtmetalen velgen 19"
- Elektronische remkrachtverdeling
- koplampreiniging
Infotainment
- Audio-navigatie full map
- BOSE Surround Sound
Interieur
- Luxe lederen bekleding
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Elektrisch verstelbare stuurkolom
- Voorstoelen verwarmd
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- 2e eigenaar
- Comfort-pakket (Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen, Elektrisch verstelbare stuurkolom, Voorstoelen verwarmd)
- Nederlands geleverd
- Sky-Hook Suspension
= Bijzonderheden =
Maserati GranTurismo 4.7 S Grigio Touring
Iets kunnen vertellen over de historie van een rijdende legende als de Maserati GranTurismo 4.7 S is voor geïnteresseerden natuurlijk een absolute pre. Maar helemaal teruggaan naar de oorspronkelijke aflevering? Dat kan in dit specifieke geval alleen onze eigen Jeroen! In 2008 overhandigde hij de sleutels aan de 1e eigenaar van dit Italiaanse pareltje mét Comfort Pack Front Seats, Skyhook Suspension en Bose Surround Sound. Dat de Trident met de grootst mogelijk zorg is samengesteld, kan hij dan ook beamen. Zijn klant bleek dermate verknocht aan de unieke Grigio Touring met Rosso Corallo uitgevoerde GT S, dat er daarna nog slechts één andere gelukkige de kans kreeg om zich eigenaar te noemen van de Maserati. Deze persoon ruilde de tijdloze schone onlangs bij ons in. Of de cirkel daarmee rond is? Dat ligt eraan, of u net zulke goede bedoelingen heeft met deze klassieker in wording als uw voorgangers. Daarover gesproken: de GranTurismo 4.7 S is volledig Franco Maserati onderhouden. Alleen échte kenners hebben zich dus gebogen over de magische V8 techniek. Echter, ernaar luisteren, dat mag iedereen. Of beter gezegd: moet iedereen. Want mooier dan dit wordt een melodie niet!
Exterieur
Sommige designs slaan meteen in als een bom. Anderen moeten eerst een tijdje rijpen en worden met de jaren mooier gevonden. Het Maserati GranTurismo ontwerp heeft eigenlijk beide: de wereld omarmde vanaf het begin de pure schoonheid van het sierlijke, elegante en charmante koetswerk. Terwijl naarmate de tijd verstrijkt, het tijdloze karakter van de iconische drietand louter meer fans krijgt. En van alle leeftijden, want zo fraai als dit worden ze natuurlijk niet meer gemaakt! Extra bijzonder aan dit exemplaar is dat Maserati letterlijk het accent op de eeuwige esthetica heeft gelegd aan de hand van een Grigio Touring lakwerk. Grijs is geen zeldzaamheid in de wereld van GranTurismo’s. Maar zilvergrijs? Dat is vrij uniek! De fijnproever zal tevens warmlopen voor de 20 inch Neptune velgen in klassieke aluminiumkleur. Kortom, wel de beeldschone charmes, maar niet de overbodige franjes. Het rood uitgevoerde Trident logo in het hart van de velgen correspondeert op zijn beurt met de Rosso remklauwen erachter – inclusief traditioneel wit Maserati opschrift. Heerlijk, wat een prachtige no-nonsense configuratie! Precies wat een classy GT als deze 4.7 S nodig heeft. Ovalen uitlaateindstukken, subtiel aangedikte side skirts en een dito geïntegreerde kofferklepspoiler verraden dat het hier om een S-versie gaat. De donkere koplampbehuizing zorgt daarnaast voor een tandje meer contrast dan de non-S-modellen. Het feit dat de omlijsting van de legendarische Maserati grille ‘gewoon’ chroom is uitgevoerd, zegt veel over hoe serieus de oorspronkelijke eigenaar de ware klasse van het merk nam. Niets is overdone. Alles is even stijlvol.
Interieur
Toch besloot de man dat de binnenkant rigoureus anders moest. Althans, qua kleurstelling. Want de stijlvolle uitstraling is er niet minder om. Sterker nog, de combinatie Rosso Corallo lederen bekleding op stoelen, (volledige!) dashboard + portieren, met contrasterend Nero Alcantara op de dakhemel (schitterend doorgetrokken tot en met de A-, B- en C-stijlen!) maken van de GranTurismo een ware smaaksensatie. Zeer noemenswaardig is bovendien de algehele staat van onze classy Trident: die is net zo wonderschoon als het design zelf. Verder vergapen inzittenden zich over prachtige finesses zoals een Piano Black Wood Trim over de gehele breedte van het dashboard + de portieren. De geperforeerde Aluminium Racing Pedals zijn bijna te mooi om in te trappen. Bijna. En ook het Nero lederen stuurwiel met daarachter aluminium Shift Paddles lijkt haast te zijn onaangeroerd, zó strak. Toch kan dit alles niet voorkomen dat de volgende eigenaar straks gaat werken aan de snelheid van zijn of haar handen- en voetenwerk…
Opties & extra’s
Comfort Pack Front Seats inclusief verwarming, elektrische verstelling én memoryfunctie aan de bestuurderskant garanderen een warm welkom aan de voorste inzittenden van deze 2+2 GT. Het heerlijk klinkende Bose Surround Sound systeem is er natuurlijk voor alle, maximaal 4 inzittenden. Maar of dat ook het meest gewenste geluid is aan boord van de Maserati GranTurismo 4.7 S? De vraag stellen is hem beantwoorden. En dat heeft alles te maken met de magie van de atmosferische V8…
Techniek & Performance
Wie alle 440 melodieuze raspaarden via de achteras richting het asfalt stuurt, wordt getrakteerd op een 0-100 km/h sprint binnen 4,9 seconden en een sound die door merg en been gaat. De turboloze 8-cilinder betreft letterlijk en figuurlijk een kloppend Ferrari-hart van het zuiverste soort. Behalve in de GranTurismo S ligt het legendarische 4,7 liter blok ook in iconen zoals de Alfa Romeo 8C. Voorin de Maserati is de V8 in staat om een topsnelheid van 295 km/h te halen. In combinatie met de hoogst begeerlijke Skyhook Suspension weet de 4.7 S zijn superkrachten nét wat stabieler op het grijze lint los te laten. GT of niet, deze Italiaan is niet vies van vlot bochtenwerk! Natúúrlijk wilt u dat graag een keer zelf kunnen ervaren. Wie weet ons te overtuigen?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Maserati GranTurismo verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.