Maserati Ghibli - Trofeo V8 580pk | Pano-dak | Veel carbon | Stoelventilatie | Bowers & Wilkins | 360 cam
Algemeen
Prijs | € 124.500 |
Bouwjaar | 2020 |
Kilometerstand | 49.965 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 8 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Belasting | (±) € 1.425,00 per jaar |
Topsnelheid | 326 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,30 sec |
Motorvermogen | 427 kW (581 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 3799 cc |
Energielabel | F |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Grigio (grijs metallic) |
Gewicht | 1960 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 8 |
Introductiejaar | juni 2020 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- ESP
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Panoramadak
- Regensensor
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jun. 2020 - jul. 2023
Technische informatie
Koppel: 730 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 80 liter
Acceleratie (0-100): 4,3 s
Topsnelheid: 326 km/u
Wielbasis: 300 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,3 l/100km (1 op 8,1)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Adaptief demping systeem
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Dimlichten automatisch
- Elektronische remkrachtverdeling
- File assistent
- Geluidwerend glas
- Grootlichtassistent
- Keyless entry
- Koplampen adaptief
- LED achterlichten
- LED dagrijverlichting
- Lichtmetalen velgen 21"
- Parkeersensor voor en achter
Infotainment
- Audio-installatie
- Bowers & Wilkins audio
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatiesysteem full map
- Rondomzicht camera
- Spraakbediening
- Stuurwiel multifunctioneel
Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Armsteun achter
- Armsteun voor
- Carbonafwerking interieur
- Cruise control adaptief met stop&go
- Elektrische ramen achter
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugen
- Elektrisch verstelbare passagiersstoel
- Elektrisch verstelbare stuurkolom
- Keyless start
- Lederen stuurwiel
- Luxe lederen bekleding
- Memory stoelen
- Sportstuur
- Stoel ventilatie voor
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
Milieu
- Start/stop systeem
Veiligheid
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) knie
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Autonomous Emergency Braking
- Bandenspanningscontrolesysteem
- bots waarschuwing systeem
- Brake Assist System
- dodehoekdetectie met correctie
- Hill hold functie
- Verkeersbord detectie
- Vermoeidheids herkenning
Overige
- Apple Carplay/Android Auto
- Bluetooth
- Carbon exterieur delen
- Connected services
- Draadloze telefoonlader
- Driver Assistance Pack 2 (Autonomous Emergency Braking, bots waarschuwing systeem, Cruise control adaptief met stop&go, dodehoekdetectie met correctie, File assistent, Rijstrooksensor met correctie, Rondomzicht camera, Verkeersbord detectie, Vermoeidheids herkenning)
- Gelimiteerd slipdifferentieel
- Matrix led koplampen
- Rijstrooksensor met correctie
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
- sluitbekrachtiging
= Bijzonderheden =
Maserati Ghibli 3.8 V8 Trofeo
Omdat er maar één de beste kan zijn. En met ‘de beste’ bedoelen we vooral ook ‘de snelste’: de Maserati Ghibli Trofeo staat aan de eenzame top van de Ghibli line-up. Het is namelijk de enige uitvoering met V8-power en stuurt daarmee 580 Italiaanse paarden naar de achteras. U leest het goed: Q4-vierwielaandrijving schittert door afwezigheid, wat de 8-cilinder Maserati berlina alleen nog maar puurder maakt. Én begerenswaardiger! Puur of niet, de luxe, keurig dealeronderhouden 4-deurs sedan (van de 1e eigenaar!) zit ramvol met opties en pakketten. Van geventileerde sportstoelen tot aan een carbon in- en exterieurpakket, soft-close portieren en een Trofeo Technical Pack. Ook een 360 graden camera, Adaptive Cruise Control, Premium + Connectivity + Cold Weather Pack zijn present. Daarbovenop is de Maserati Ghibli Trofeo uitgerust met zaken als Active Driving Assistant, Driver Assistance Pack Plus en een Bowers & Wilkins audiosysteem. Eén keer raden waar de allerbeste sound vandaan komt…
Exterieur
De Maserati Ghibli behoort niet tot een uitstervend ras. Het is de enige in zijn soort. Altijd al geweest. Waar we zogenaamde ‘concurrenten’ gemakkelijk over één kam kunnen scheren met hun zakelijke ‘premium’ uitstraling, voorzien de Italianen hun drietand in de compacte limousine klasse doodleuk van een extreem charismatisch kostuum vol tijdloze flair en opwindende sportiviteit. Daarvan is de Ghibli Trofeo het summum: het model leunt op de meest recente updates die de 4-deurs onderging, en giet daar nog wat extra jeu overheen. Kenmerkend voor het 580 pk sterke topmodel zijn onder andere de 21 inch grote Orione Forged Dark velgen en Rosso randen langs de klassieke coolings slots in de voorste schermen. Zeer fraai is de toevoeging van een Carbon Exterior Pack, welke een koolstofvezel finish van de bumperspoilers en diffusor omvat. Samen met de Nero remklauwen, 4 zwarte uitlaateindstukken, dito raamlijsten + grille en deels antraciet gekleurde wielen zorgt het carbon voor een prachtig uitgebalanceerd contrast met de Grigio carrosserielak. Verder profiteert ons exemplaar van de scherper getekende bumpers, sideskirts en luchtinlaten van de eerdere facelift. Dit is nu wat we noemen: maximaal onderscheid zonder schreeuwerig te worden bevonden. Oftewel, precies goed!
Interieur
Zitten in de Maserati Ghibli Trofeo is al net zo’n feest als ernaar kijken: de Nero lederen sportstoelen houden u tijdens extreem vlot bochtenwerk perfect in uw greep zonder oncomfortabel aan te voelen. De Tridente en Trofeo badges in de hoofdsteunen zijn opgedrukt, zodat ze de geweldige V8-power er letterlijk in kunnen wrijven na vol accelereren. Rosso contraststiksels worden vergezeld door een Carbon Interior Pack Gloss om de bijna egaal zwarte cockpit van een extra racy touch te voorzien. Zwart is ook de hemelbekleding, maar dan wel gemaakt van hoogwaardig alcantara. Beeldschoon! Als een rode draad wordt het stikselswerk doorgetrokken tot en met het lederen dashboard, wat duidt op de bloedlijn van de drietand. Want uiteindelijk draait het bij de berlina op performance, daar kunt u het klassieke analoge klokje op gelijkzetten.
Opties & extra’s
Er zijn mensen die de V8 om milieutechnische redenen niet kunnen waarderen. Speciaal voor deze groep monteerde Maserati klimaatbestendige sportstoelen: zetels die de mensheid in het gareel houden en dankzij zowel ventilatie als verwarming onder alle omstandigheden de gewenste temperatuur afgeeft. Klinkt als een droomscenario? Het wordt nog mooier: naast carbon in- en exterieurpakketten zijn er legio Pack’s die bijdragen aan de high-end ambiance aan boord van de Ghibli Trofeo. Waaronder een Trofeo Technical Pack, Premium Pack, Connectivity Pack, Cold Weather Pack en Driver Assistance Pack. Die laatste omvat zaken als autonomous emergency braking, cruise control adaptief inclusief stop & go, dodehoekdetectie met correctie, file assistent, een bots waarschuwingssysteem, rijstrooksensor + correctie, 360 graden camera, verkeersborddetectie en vermoeidheidsherkenning. Een trofee verdient ook de rest van optielijst: Active Driving Assistant, Bowers & Wilkins audio, Apple CarPlay en soft-close portieren. Quasi nonchalant de deur dichtgooien is daarmee vanaf nu dus een vereiste.
Techniek & performance
Een handtekening op het asfalt zetten is al net zo eenvoudig als het portier sluiten, daar zorgt een beul van een dubbel geblazen 8-cilinder wel voor. Voorin gaan maar liefst 580 paarden en 730 Newtonmeters schuil. Via een 8-traps automaat drijven ze de achterwielen aan. En dat gaat super soepel of met bruut geweld als u daarvoor in de stemming bent: 0-100 km/h binnen 4,3 seconden en een topsnelheid van 326 km/h zijn cijfers die u allerminst bij een classy limo verwacht. Maar Maserati maakt het mogelijk met ongelooflijk veel cachet. Mede dankzij bi-turbotechniek volstaat een inhoud van 3,8 liter om zoveel performance uit de V8 te halen. In deze Italiaan gaat dat niet ten koste van de sound! De krachtbron klinkt heerlijk rauw, in het bijzonder wanneer in Corsa-modus alle technologie én zintuigen op scherp staan en de launch control het onderste uit het explosieve acceleratievermogen haalt. Beleef het bij Prins.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Maserati Ghibli verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.