Let op! Geld lenen kost geld
Maserati Ghibli - Coupe 4.7 Compleet Gerestaureerd | Eerste Serie - AutoWereld.nl
 

Maserati Ghibli - Coupe 4.7 Compleet Gerestaureerd | Eerste Serie

1967, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Rood
€ 285.000
69.794 km

Algemeen

Prijs € 285.000
Bouwjaar 1967
Kilometerstand 69.794 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken AM-77-08
Datum deel 1 28-02-1967 (import)
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 243 kW (330 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4718 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Rood (Metallic)
Oorspronkelijke kleur Rosso Corboda Metallic (rood metallic)
Gewicht 1580 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Brooks Classics
De Heldinnenlaan 215

3543MB Utrecht

030-8507500

www.broekhuis.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Getint glas
Comfort
  • Airconditioning
  • Lederenbekleding
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen

Extra informatie

Modeljaar: 2024
Modelcode: AM115
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen

= Aanvullende opties en accessoires =

- Reservewiel

= Bijzonderheden =

1967 MASERATI GHIBLI 4.7 L V8  
* Eerste productie jaar
* Zeldzame "Drop-Down trunk" versie
* Matching numbers
* In perfecte conditie optisch en technisch
* Prachtige originele kleur Rosso Cordoba Metallic
* Volledige gedocumenteerde restauratie in Nederland
* Laatste 12 jaren deel van privè collectie

Over de Maserati Ghibli 
In de jaren '60 werd Maserati actief in het segment van de achtcilinder sportwagens. In 1963 verscheen de Quattroporte een vierdeurs sportsedan en in 1966 kwam de tweedeurs Mexico uit, een GT met vier zitplaatsen. In 1967 werd daarbij een tweezits sportcoupé aan de line up toegevoegd, de Ghibli. Met zijn gestroomlijnde ontwerp van Giorgetto Giugiaro, destijds directeur styling bij Ghia, verbaasde de Ghibli het publiek toen hij werd onthuld op de Autosalon van Turijn in 1966. Even indrukwekkend was zijn 4,7-liter V8-motor, afgeleid van de Maserati 450 S-raceauto, met twee bovenliggende nokkenassen per cilinderrij en vier dubbele carburateurs, goed voor een respectabele 330 pk bij 5.500 tpm. Het werd geprezen als een meesterwerk en de mooiste Maserati ooit geproduceerd en was populairder dan de Ferrari Daytona die twee jaar later verscheen. Maserati president Omer Orsi en ingenieur Alfieri Maserati hadden als uitgangspunt om een goed uitgebalanceerde sportwagen met een motor die achter de vooras was geplaatst op de markt te brengen. Maar dan wel voorzien van een dry-sump smeersysteem, dubbel schijven koppeling, straf afgeveerd onderstel, schijfremmen rondom en zo mogelijk zonder stuurbekrachtiging. En zo ontstond de Ghibli. De auto was verder voorzien van wegdraaibare koplampen, lederen interieur en magnesium velgen. Slechts enkele maanden later, in maart 1967 werd met de levering begonnen.

Over deze Maserati Ghibli
Dit exemplaar is een vroege exemplaar uit het eerste productiejaar 1967 en werd aan een Amerikaanse klant afgeleverd. De eerste serie Ghibli is o.a. te herkennen aan de zogenoemde ‘Drop Down’ achterklep waarbij de rand doorloopt tot aan de achterbumper, aan de dubbele remklauwen voor, een dubbele thermostaat, Smiths meters en roestvrijstalen sierstrips in het dashboard. Deze Ghibli bezit al deze zeldzame en waarde verhogende kenmerken. De auto wordt aangedreven door een vooraan geplaatste 4.719 cc V8 krachtbron met vier bovenliggende nokkenassen. Zaken als een dry-sump smering en de voorziening voor twee bougies per cilinder, tonen duidelijk dat de motor uit de racerij afstamt, ook de originele handgeschakelde vijfversnellingsbak van ZF benadrukt dit nog eens extra. De auto werd in augustus 2002 door de Nederlandse eigenaar in Amerika gekocht. In Nederland is de carrosserie en onderstel geheel gerestaureerd bij de gerenommeerde restaurateur Martin Dijkhof. Daar is de auto volledig gedemonteerd en is de body geheel in nieuwstaat gebracht. In nagenoeg dezelfde periode heeft ook de mechanische restauratie plaatsgevonden, waarbij het gehele draaiend gedeelte onder handen is genomen, inclusief de transmissie en aandrijving. Een volledig dossier is aanwezig met een uitgebreide foto reportage en alle gespecificeerde facturen van de jaren durende restauratie. Deze fascinerende Coupe verkeert zowel optisch als mechanisch in een absolute nieuwstaat. Een dergelijke auto in deze conditie te vinden is uiterst zeldzaam, dit exemplaar heeft nog de bijkomstigheid dat hij perfect rijdt. Kortom een investering waarmee men ook heel veel plezier kan beleven.

Hoeveel kost een Maserati Ghibli verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Brooks Classics

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken