Algemeen
Prijs | € 15.750 |
Bouwjaar | Juni 1987 |
Kilometerstand | 87.925 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 41-GH-FT |
Datum deel 1 | 30-06-1987 (import) |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 137 kW (186 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 1996 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | Zwart |
Gewicht | 1260 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | mei 1985 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Centrale deurvergrendeling
- Mistlampen
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Radio/cassette-speler
- Lichtmetalenvelgen
- Bumpers in carrosseriekleur
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
GVW: 1.731 kg
Afmetingen (LxBxH): 4400 x 1715 x 1360 cm
Wielbasis: 260 cm
Emissieklasse: Euro 0
Aantal sleutels: 2
= Aanvullende opties en accessoires =
- Middenarmsteun
- Multicountourstoelen
- Niet rokers-auto
- Reservewiel
- Sportonderstel
- Stoel in hoogte kantel-/verstelbaar
= Bijzonderheden =
De Maserati Biturbo was een reeks van personenauto's uit de hogere middenklasse die tussen 1981 en 1994 door de Italiaanse autofabrikant Maserati werden geproduceerd.
Toen Maserati in 1976 werd overgenomen door De Tomaso had deze laatste ambitieuze plannen met het merk: Maserati zou een betaalbare sportwagen op de markt brengen ter vervanging van de duurdere GT-modellen, zoals de Maserati Bora en de Maserati Khamsin die beide ontwikkeld werden toen Maserati nog eigendom was van Citroën.
Door een kleine turbomotor te gebruiken kon Maserati een behoorlijk vermogen tegen een relatief lage prijs afleveren in het segment van de hogere middenklasse. De motor nam betrekkelijk weinig plaats in onder de motorkap waardoor de Biturbo een compacte auto werd.
Tussen 1987 en 1989 werd een facelift doorgevoerd waardoor het originele hoekige ontwerp meer rondingen kreeg. Ook op mechanisch vlak werden diverse verbeteringen aangebracht aan de ophanging en de stuurbekrachtiging en werden de wagens voorzien van geventileerde schijfremmen vooraan.
Wegens de hoge belasting op auto's met grote motoren in Italië maakte Maserati een onderscheid tussen modellen voor de interne markt en modellen voor export. Modellen voor de thuismarkt waren voorzien van een 2,0L V6-motor.
In 1986 werden de carburatoren vervangen door brandstofinjectie en kreeg dit model voor de Italiaanse markt de naam Biturbo i. De omschakeling naar injectie bracht ook een toename van het motorvermogen met zich mee.
Hoeveel kost een Maserati Biturbo verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.