Land Rover Defender - Tophat V8 - Fully custom - Computer controlled petrol injection
Algemeen
Prijs | € 140.000 |
Bouwjaar | 1989 |
Kilometerstand | 12.692 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | L-711-NK |
Datum deel 1 | 30-06-1989 (import) |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 158 kW (215 pk) |
Aantal deuren | 3-deurs |
Aantal zitplaatsen | 7 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 3528 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | SUV / Terreinwagen |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | Zwart |
Gewicht | 1733 kg |
Trekgewicht max | 3500 kg |
Trekgewicht onger. | 750 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 1987 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
- Stuurbekrachtiging
Extra informatie
Technische informatie
Aandrijving: Vierwielaandrijving
GVW: 2.400 kg
Wielbasis: 236 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 293 - € 320 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
- Anti-rol constructie
- Central Locking
- USB aansluiting
- Verwarmde stoelen voor
- vouwdak
= Bijzonderheden =
English and german version below
A Tophat speaks louder than words.
De Land Rover Defender. Een auto die synoniem stond voor snorkels, bull bars, lieren, loopgraven en de savanne in Afrika. Tegenwoordig heeft de gemiddeld Nederlandse Defender het wat makkelijker. De steilste helling is de brug van de Prinsengracht en offroad door het zandpaadje naar paardrijles is ook wel heel wat, Boudewijn! Maar ach, de Defender is en blijft, praktische overwegingen daargelaten, een icoon!
De vier- of vijfpit zelfontbranders lenen zich prima voor het kruipen door modder en op lage toeren veel kracht leveren. Het nadeel is dat 100 km/h bereiken minder vlot gaat dan de gemiddelde baardgroei en dat ze de wegligging hadden van een tiener die voor het eerst na de Corona crisis de kroeg uit loopt. Tophat heeft het Defender icoon de ‘AMG-tjes en SVR’ren’ doen lachen met kiespijn. Hoe? volledig gereviseerde met aangepaste nokkenassen 3.9 L V8, gekoppeld aan een 5 versnellingen handbak, ademend door een op maat gemaakt uitlaatsysteem met klep, uiteraard. Nodig? Neuh. Leuk? Gadverdamme wat goed!
En nou kan je tegenwoordig aardig kruisjes zetten bij bijvoorbeeld Designo van de G, maar niets kan tippen aan de Top(hat). Onze Land Rover Defender 90 Tophat: afgewerkt in zwart met bijpassende gewatteerde lederen bekleding. Een rolkooi voor het exterieur, 16? Land Rover Sawtooth wielen, aluminium zwarte traanplaat spatbord afdekkingen, een KBX grille en luchtinlaat, computergestuurde benzine inspuiting, een NAS-stijl achterbumper, een Tuffy vergrendelbare middenconsole, achteruitrijcamera, Apple carplay, verwarmde voorstoelen en een aangepast stereosysteem om met 6 passagiers van te genieten. Of liever je surfplank; Voor bij de Republiek in Bloemendaal of het crowdsurfen over de spotters op de Brink in Laren!
Zien we je snel?
English
A Tophat speaks louder than words.
The Land Rover Defender. A car that was synonymous with snorkels, bull bars, winches, trenches and the savannah in Africa. These days, the average Dutch Defender has it a bit easier. The steepest slope is the bridge of the Prinsengracht canal, and off-roading through the sandy path to horse-riding lessons is also quite something, Baudouin! But oh well, the Defender, practical considerations aside, is and always will be an icon!
The four- or five-burner self-ignites lend themselves perfectly to crawling through mud and delivering a lot of power at low revs. The downside is that reaching 100 km/h is not as smooth as your average beard growth and they had the handling of a teenager walking out of the pub for the first time after the Corona crisis. Tophat made the Defender icon the ‘AMG-tjes and SVR’ren’ laugh with a toothache. How? Fully rebuilt with custom camshafts 3.9L V8, mated to a 5-speed manual transmission, breathing through a custom valve exhaust system, of course. Needed? Nuh. Fun? Gadverdamme how good!
And well you can put nice crosses on, say, Designo of the G these days, but nothing can match the Top(hat). Our Land Rover Defender 90 Tophat: finished in black with matching quilted leather upholstery. A roll cage for the exterior, 16? Land Rover Sawtooth wheels, aluminium black checker plate mudguard covers, a KBX grille and air intake, computerised petrol injection, a NAS-style rear bumper, a Tuffy lockable centre console, reversing camera, Apple carplay, heated front seats and a custom stereo system for 6 passengers to enjoy. Or rather your surfboard; For at the Republic in Bloemendaal or crowdsurfing over the spotters on the Brink in Laren!
Will we see you soon?
German
Ein Tophat sagt mehr als Worte.
Der Land Rover Defender. Ein Auto, das ein Synonym für Schnorchel, Frontschutzbügel, Seilwinden, Schützengräben und die Savanne in Afrika war. Heutzutage hat es der durchschnittliche niederländische Defender etwas leichter. Die steilste Steigung ist die Brücke des Prinsengracht-Kanals, und eine Fahrt über den sandigen Weg zum Reitunterricht ist auch nicht zu verachten, Baudouin! Aber gut, der Defender ist und bleibt, abgesehen von praktischen Erwägungen, eine Ikone!
Die Selbstzünder mit vier oder fünf Verbrennungsmotoren eignen sich perfekt, um durch den Schlamm zu kriechen und bei niedrigen Drehzahlen viel Kraft zu liefern. Der Nachteil ist, dass das Erreichen von 100 km/h nicht so geschmeidig ist wie Ihr durchschnittlicher Bartwuchs, und sie hatten das Fahrverhalten eines Teenagers, der zum ersten Mal nach der Corona-Krise aus der Kneipe kommt. Tophat brachte die Defender-Ikone, die 'AMG-tjes und SVR'ren', zum Lachen und zu Zahnschmerzen. Wie das? Ein komplett überarbeiteter 3,9-Liter-V8 mit maßgeschneiderten Nockenwellen, der an ein 5-Gang-Schaltgetriebe gekoppelt ist und natürlich durch eine maßgeschneiderte Auspuffanlage atmet. Benötigt? Nein. Spaß? Gadverdamme, wie gut!
Und nun ja, man kann heutzutage schöne Kreuze auf, sagen wir, Designo des G setzen, aber nichts kann mit dem Top(hat) mithalten. Unser Land Rover Defender 90 Tophat: in schwarzer Farbe mit passender gesteppter Lederpolsterung. Ein Überrollkäfig für das Exterieur, 16? Land Rover Sawtooth-Räder, Kotflügelabdeckungen aus schwarzem Aluminium-Riffelblech, ein KBX-Kühlergrill und -Lufteinlass, eine computergesteuerte Benzineinspritzung, eine Heckstoßstange im NAS-Stil, eine abschließbare Mittelkonsole von Tuffy, eine Rückfahrkamera, Apple Carplay, beheizbare Vordersitze und eine maßgeschneiderte Stereoanlage für 6 Passagiere. Oder besser gesagt Ihr Surfbrett; Denn im Republic in Bloemendaal oder beim Crowdsurfen über die Spotter auf dem Brink in Laren!
Sehen wir Sie bald wieder?
Hoeveel kost een Land Rover Defender verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.