Let op! Geld lenen kost geld
Jaguar XK - XK120 Fixed Head Coupe M0894 - AutoWereld.nl
 

Jaguar XK - XK120 Fixed Head Coupe M0894

1952, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Wit
€ 79.500
68.003 km

Algemeen

Prijs € 79.500
Bouwjaar 1952
Kilometerstand 68.003 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 4
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken PM-86-14
Datum deel 1 -
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 119 kW (162 pk)
Aantal deuren 6-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 3442 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Wit
Oorspronkelijke kleur Wit
Gewicht 1120 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Metropole Classics BV
Meubellaan 1

6651KV Druten

0031653328817

www.metropole.nl

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

GVW: 1.120 kg
Interieurkleur: Rood
Motorrijtuigenbelasting: geen

• Nieuw geleverd in de VS
• Matching nummers chassis, carrosserie, motor
• In Zwitserland en slechts drie eigenaren sinds 1978
• Voormalig eigendom van de president van de Jaguar Owner's club
• Zwitsers registratiedocument

De XK120 zette nieuwe maatstaven op het gebied van comfort, wegligging, prestaties en styling voor Britse sportwagens en, in overeenstemming met de Jaguar-traditie, was er voor de prijs niets aan te doen.

Zijn opvallende verschijning, de XK120, werd gebouwd op een apart chassis, met onafhankelijke voorwielophanging door middel van draagarmen en torsiestaven, een actieve achteras en grote hydraulische trommelremmen in alle vier de hoeken. Het hart van de auto was uiteraard de fantastische XK-motor. De 3,4-liter zescilinder lijnmotor, ontworpen in oorlogstijd en bedoeld voor Jaguars naoorlogse sedan, belichaamde het beste van modern design, met dubbele bovenliggende nokkenassen in een aluminium cilinderkop, zeven hoofdlagers en een maximaal vermogen. van 160 pk gecombineerd met een eindeloos koppel.

De carrosserie was het werk van Jaguar-baas William Lyons zelf - en wordt algemeen beschouwd als een van de mooiste vormen die ooit een auto sierden - en werd opgevat als een aluminium structuur om de eenvoudige reden dat Jaguar verwachtte niet meer dan 200 XK120 Roadsters te verkopen - of Open Two Seater (OTS) - in het eerste jaar! De voortreffelijk mooie en goed uitgebalanceerde Fixed Head Coupé (FHC) volgde al snel, en het blijft een van de meest gevierde gesloten Coupé-ontwerpen tot nu toe op een niet-coachbuilt personenauto, en lijkt sterk op enkele van de beste lijnen van Jean Bugatti's Type 57 Atalante-meesterwerk.

"We claimden een snelheid van 200 km/u (voor de XK120), een snelheid die in die tijd ongehoord was voor een productieauto." - William Heynes, hoofdingenieur, Jaguar Cars.

De bewering van Jaguar werd naar behoren geverifieerd toen een zorgvuldig geprepareerd exemplaar een snelheid van 200,4 km/uur behaalde met de motorkap en zijschermen omhoog en 212,10 km/uur zonder bescherming tegen weersinvloeden en uitgerust met een onderbak! De XK120 was ook de basis van Jaguars racedynastie en het eerste model voor veel toekomstige autolegendes, waaronder Stirling Moss en Phil Hill. Op verschillende niveaus zorgde Jaguars 'XK'-motor ervoor dat Jaguars XK 120 C-, C-Type- en D-Type-sportracers naar internationale racedominantie gingen, waaronder vijf Jaguar-overwinningen (1951, 1953, 1955-57) tijdens de 24 Hours of Le Mans

Volgens het Jaguar Heritage Trust-certificaat verliet deze linksgestuurde XK120 Coupé (een van de 2.484 gebouwde) de fabriek op 18 april 1952 als een persoonlijke exportlevering via City Motors, Oxford, met als eindbestemming de VS. Het originele kleurenschema was crème met een rood interieur. Er zijn twee voormalige eigenaren bekend: Jaguar Owners' Club-voorzitter Urs Schmid (1978-1988) en Rudolf Schnorf (1988-2015). De huidige verkoper heeft de XK overgenomen van de heer Schnorf. De auto is voorzien van nieuwe elektrische systemen en een nieuwe interieurbekleding (facturen aanwezig) en wordt beschreven als over het algemeen in goede staat. Aanvullende documentatie bestaat uit een FIVA-identiteitskaart (uitgegeven in 2016), een erfgoeddocument en een Zwitsers registratiedocument.

Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------

Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------

Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.----------

Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.

Hoeveel kost een Jaguar XK verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Metropole Classics BV

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken