Jaguar XJS - 3.6 XJ-SC Convertertible Manual – Claret Metallic – 101838km – Y1988
Algemeen
Prijs | € 16.950 |
Bouwjaar | November 1988 |
Kilometerstand | 1.018.348 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 04 september 2025 |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | TB-16-LZ |
Datum deel 1 | 17-11-1988 |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | - |
Acceleratie | - |
Motorvermogen | 168 kW (228 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3590 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Rood (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1620 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | augustus 1985 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Lederen bekleding
- Schuif-/kanteldak
- Stuurbekrachtiging
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Spoiler
Extra informatie
XJ-SC, de XJS in Targa trim, handgeschakeld. Bijzonder, zeldzaam.
Een heerlijke Jaguar. Om te zien, om te rijden. Deze XJS is anders. het Targa dak met zijn twee verwijderbare delen maakt het een aparte ervaring. Het canvas dak aan de achterzijde laat zich gemakkelijk naar beneden vouwen voor nog meer cabriolet-beleving op de warmere dagen. De handgeschakelde vijfversnellingsbak voegt daar de nodige extra beleving aan toe; het ideale recept voor sportief genieten in een klassieke Jaguar! De vorige, tweede eigenaar genoot al bijna 10 jaar van deze bijzondere XJ-SC, waarna de Targa bij ons werd ingeruild op een prachtige Jaguar XJ6.
Slechts twee jaar was de Targa in productie, de productieaantallen zijn dus erg laag. Een handvol is in Nederland geleverd, waaronder dit exemplaar. De tweede eigenaar kocht de Jaguar bijna 10 jaar geleden bij RAC, een bekend adres als het om klassieke maar ook nieuwe Jaguars gaat. De XJ-SC werd nauwlettend onderhouden de opvolgende jaren, natuurlijk zijn vele facturen voorhanden. Enkele highlights uit de onderhoudsgeschiedenis; Vanzelfsprekend is er een grote onderhoudsbeurt uitgevoerd bij ons, direct na binnenkomst. Ook in 2024 is de ignition unit vernieuwd. 2019 was het jaar waarin het volledige uitlaatsysteem vervangen werd voor een prachtig RVS systeem, geleverd door een gespecialiseerd bedrijf in Engeland. In 2018 en verder in het verleden zijn al eens alle schokbrekers vervangen, maar liefst 6 stuks. Ook zijn de remmen gereviseerd, zowel voor als achter.
De XJSC stuurt heerlijk, het mooie, originele stuur in je handen. Geen trillingen, geen rammeltjes. De koppeling pakt goed op, de handmatige versnellingsbak schakelt soepel. Gewoon een fijn en goed sturende XJS welke nog jaren voor veel plezier kan zorgen!
Nog even over dat uitlaatsysteem; dat is een ware aanvulling op het sportieve karakter van deze Jaguar. Het klinkt discreet in de lage toerentallen, maar sportief en vol in de hogere toeren regionen. Dit tezamen met de handbak, de sportieve zitpositie en het open rijden maakt de Targa een en al plezier!
En wat smoelt dit specifieke exemplaar geweldig goed. De Claret metallic lak is in goede conditie, de XJS werd in een ver verleden al eens volledig gespoten. De stoelen zijn in nette staat, er zijn geen beschadigingen te zien. Helder koplampglas, bijzonder. Zowel de schakelpook als de pookhoes zijn zelfs nog in nette staat, iets wat je niet vaak ziet. De goede conditie waarin de XJ-SC vandaag de dag verkeert hebben we zeker aan de vorige eigenaar te danken, hij stalde zijn Targa al die jaren binnen. Ook de lage kilometerstand werkt in het voordeel van deze unieke Jaguar. Deze kilometerstand is overigens volledig onderbouwd door het aanwezige NAP rapport.
Carrosserie en bodem zijn in bijzonder goede conditie. Er is geen serieuze roest waargenomen, zelfs niet op de kritieke punten.
Zijn er dan ook nadelen aan deze begeerlijke Jaguar, vraag je je af? Weinig tot geen, als je het mij vraagt. Toch noem ik graag alles wat ik me voor de geest kan halen. In dit geval blijft dat beperkt tot een niet werkende airconditioning. Hoewel in 2021 de airco compressor al eens geruild is voor een gebruikt exemplaar blijkt deze niet te werken. Om tot een betrouwbare en goed werkende airconditioning te komen, adviseren wij om, wanneer gewenst, dit systeem te moderniseren en deels te vernieuwen. Vanzelfsprekend kunnen wij dit tegen meerprijs verzorgen.
Zoals aangegeven wordt de Jaguar geleverd voorzien van een grote onderhoudsbeurt en nieuwe APK, helemaal klaar voor de nieuwe liefhebber.
Trouwens, het zal de trouwe volger wel zijn opgevallen; de foto’s zijn niet op de vaste plek gemaakt, de weersomstandigheden waren er niet naar. De schitterende locatie van Bureau In, architect te Uden, leent zich er perfect voor.
Er valt nog veel te zeggen over deze Jaguar, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Uden, de koffie staat klaar.
Waarom juist deze XJ-SC?
Bijzondere uitvoering; Targa, handgeschakeld
Goed onderhouden
Aantrekkelijke lage kilometerstand
Afkomstig van een echte liefhebber
Waardevaste investering
Export.
Jaguar en Daimler liefhebbers bevinden zich over de hele wereld. 50% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.
Technische informatie.
Geregistreerd in: NL
Kenteken: TB-16-LZ
Oorsprong: NL
Registratie NL: 17-11-1988
Eerste registratie: 17-11-1988
Kilometerstand: 101.838m
APK vervaldatum: 04-09-2025
Cilinderinhoud: 3590cm3
Motortype: 6 cilinders in lijn opstelling
Vermogen: 165kW/224PK
Financieel.
Jaguar XJ-SC Targa 3.6 Manual – Claret Metallic – 101838km – Y1988
Vaste prijs inclusief BTW: €16.950,-
BTW verrekenbaar voor ondernemers
Inruil? Graag!
Rob de Bruin Classics
Jaguar - Daimler - Land Rover
0031620441159
Hoeveel kost een Jaguar XJS verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.