
Jaguar Mark II - MkII 3.8 Litre Automatic Fully restored, Matching Numbers, Heritage Certificate
Algemeen
Prijs | € 68.750 |
Bouwjaar | 1963 |
Kilometerstand | 2.048 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | JA-00-88 |
Datum deel 1 | 28-02-1963 (import) |
Motorvermogen | 164 kW (223 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3781 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Groen |
Oorspronkelijke kleur | Groen |
Gewicht | 1507 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Merk: Jaguar
Interieurkleur: Beige
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 2
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
Motorrijtuigenbelasting: geen
We hebben er weer eentje: zo'n toch al heerlijk rijdende Mk 2 die nog net even wat beter is gemaakt dan hoe hij de fabriek verliet in 1963. Voor de purist, de liefhebber van een 100% originele auto is deze auto misschien niet de eerste keus maar voor ieder ander kan dit wel eens de beste Mk2 van dit moment zijn,
De Jaguar Mk2 is één van de meest sportieve sedans die in de jaren '60 leverbaar was. Veel vermogen, een dijk van een motor en dito wegligging maakten het tot een auto die zelfs vandaag de dag nog zeer sportief mee kan komen met 'de grote jongens', helemaal met de zeer krachtige en bovendien 'matching numbers' 3,8 liter motor, zoals die in deze groene Engelse saloon te vinden is.
Deze '63-er Mk2 komt oorspronkelijk uit Amerika en is onlangs in Nederland volledig body-off gerestaureerd. De carrosserie ging terug naar kaal staal om vervolg met zorg en kennis van zaken te worden opgebouwd. Daarbij werd niet direct gestreefd naar volledige originaliteit maar wél naar het opbouwen van een perfecte Mk2. Qua restauratie is niets aan het toeval overgelaten. Veel plaatwerk werd vernieuwd en alle techniek werd gereviseerd. Wat we met 'alle' bedoelen? De complete motor, de versnellingsbak, de cardan, de aandrijfassen, de wiellagers, bedrading, benzine- en remleidingen en tal van andere zaken zijn volledig nieuw gemaakt, of indien mogelijk nieuw gekocht.
De carrosserie werd in een prachtige groentint gespoten en alle details die u kunt vinden zijn in een prachtige staat verkerend.
Met zo'n strak en tevens in topconditie verkerend exterieur kan het interieur natuurlijk niet achterblijven. Het werd niet alleen tot in de puntjes gerestaureerd, er werden ook de nodige zaken gemodificeerd. Zo zit u nog beter in deze Mk2 dan normaal want er de voorstoelen zijn vervangen door XJ-zetels met bijbehorende gordels voor de gewenste veiligheid. Eveneens van een XJ werd de stuurbekrachtiging geplaatst. Tal van kleine zaken werden doorgevoerd, zoals een derde remlicht, nieuwe zekeringen, een nieuw (quartz) klokje en de snelheidsmeter is vervangen voor eentje met een aanduiding in kilometers in plaats van mijlen. De ambiance is voortreffelijk, de bekleding werd uiteraard volledig vernieuwd volgens hoge standaard.
De echte aanpassingen zijn echter nog niet voorbij gekomen, die zijn namelijk op het gebied van de techniek te vinden. Voor een betere wegligging werd een set Koni schokdempers geplaatst en de remmerij kreeg eveneens een opwaardering. Om bij warm weer of bij het flink gebruiken van de fantastische krachtbron de temperatuur onder controle te houden werd een groter koelblok in de radiator geplaatst en kwam er een elektrische koelfan. De lijst met kleine verbeteringen is eindeloos. Het RVS-uitlaatsysteem willen we overigens ook niet overslaan, het zorgt voor een prachtig geluid. Niet té aanwezig maar wel zorgend voor een zeer fraai klinkende en 220 pk sterke zescilinder.
Sinds de restauratie is de Jaguar keurig bijgehouden en met regelmaat bereden. Daardoor is het 'instappen en genieten maar'. Typisch zo'n auto die u veel meer gaat gebruiken dan aanvankelijk gedacht omdat het zo'n genot is om mee onderweg te zijn. De zeer krachtige motor, de ontzettend soepele automatische versnellingsbak, het goede onderstel en de fantastisch grip van de Dunlop banden die zijn geplaatst op Wolfrace aluminium wielen: met deze auto is iedere meter rijden een feest!
Veel auto's die gemoderniseerd worden verliezen hun karakter, hun ziel. Deze Mk2 is door vakmensen aangepakt waardoor u zich nog altijd in een typisch Britse klassieker uit de jaren '60 waant. Het begint al met de heerlijke, typische geur van een Engelse auto en gaat verder met het glanzende hout, de fraaie meters en luxueuze bekleding. High Tea in de vorm van een auto. Bij de auto komt een forse stapel facturen, foto's van de restauratie en veel documentatie over techniek die met deze auto te maken heeft. Ook ontbreekt het Heritage Trust certificaat niet, dat toont de auto matching numbers is.
U wilt genieten van deze hoogwaardig gerestaureerde en misschien wel de bestrijdende Mk2 op de markt? Laat uzelf dan overtuigen in Brummen.
Hoeveel kost een Jaguar Mark II verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.