
Hyundai IONIQ 5 - N 84 kWh 650 1AT | Carplay | Climate | Keyless | Elek. Klep | Full - Led | Navigatie | Bos

Algemeen
Prijs | € 59.900 |
Prijs excl. BTW | € 51.197 excl. BTW |
Bouwjaar | 2024 |
Kilometerstand | 14.199 km ![]() |
Brandstof | Elektrisch |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | Z-605-JK |
Datum deel 1 | 26-04-2024 |
Topsnelheid | 260 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 3,40 sec |
Motorvermogen | 478 kW (650 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | A |
Carrosserie | SUV / Terreinwagen |
Kleur | Blauw (Mat) |
Oorspronkelijke kleur | Performance Blue Matte |
Gewicht | 2125 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | januari 2024 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Centrale deurvergrendeling
- Startonderbreker
- In hoogte verstelbaar stuur
- Regensensor
Garanties
Extra informatie
Algemene informatie
Modeljaar: 2025
Referentienummer: 0021266646
Productienummer: 0021266646
Technische informatie
Vermogen elektromotor(en): 650 PK (478 kW)
Vermogen brandstofmotor: 650 PK (478 kW)
Koppel: 770 Nm
Aandrijving
Actieradius: 448 km
Asconfiguratie
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 3,4 s
Topsnelheid: 260 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 466 x 189 x 165 cm
Wielbasis: 300 cm
Draaicirkel: 11 m
Gewichten
GVW: 2.605 kg
Accu
Accu: 84 kWh, Type LCO
Accu laden: 3-fasen, 11 kW, compleet vol in 8 uur en 45 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 240 kW, compleet vol in 0 uur en 17 minuten
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 22,4 kWh/100km
CO₂-uitstoot (WLTP): 0 g/km
Emissieklasse: Euro 6
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Onderhouden volgens voorschriften: ja
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 99 - € 110 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie: 72 maanden
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Beschikbare afleverpakketten:
- Broekhuis Basis (zonder meerprijs): Wettelijke garantie, minimaal 3 maanden APK keuring, noodzakelijk onderhoud, poetsen / reinigen in- en exterieur en controle volgens Broekhuis normen.
- Broekhuis Plus (€ 795): 12 maanden BOVAG garantie, minimaal 6 maanden APK keuring, 24/7 pechhulp, halve tank brandstof, Broekhuis jaarbeurt, poetsen / reinigen in- en exterieur en controle volgens BOVAG 40 punten check (PW)
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck
- Broekhuis Premium (€ 995): 12 maanden BOVAG garantie, minimaal 12 maanden APK keuring, 24/7 pechhulp, volle tank brandstof, onderhoudsbeurt volgens onderhoudsschema fabrikant, poetsen / reinigen in- en exterieur + behandeling leerdelen / geurbehandeling en controle volgens BOVAG 40 punten check (PW)
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; Nieuwe APK
- JustLease (€ 795): Volgens de leveringscondities van JustLease.
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden)
Overige informatie
Rijklaargewicht: 2225 kg
Laadtijd thuis: 765 min
Laadsnelheid thuis: 7.4 kW
Verwachtte leveringsdatum: 15-02-2025
Datum eerste tenaamstelling in Nederland: 2024-04-26
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- 21-inch gesmede lichtmetalen velgen
- Achterspoiler met geïntegreerd derde remlicht, LED
- Deurgrepen exterieur, automatisch en in carrosseriekleur
- Glanzend zwarte kunststof bumperskirts (onderzijde bumpers vóór en achter)
- Logo's afgewerkt in zwart
- N achterspoiler met LED-remlicht
- Privacy glas tweede zitrij en achterruit
- Sideskirt gespoten en afgewerkt in 'Luminous Orange'
- Achterlichten, volledig LED
- Akoestische voorruit
- Buitenspiegelkappen met hoogglans afwerking
- Dagrijverlichting, LED
- Derde remlicht, LED
- N Instaplijsten vóór
- Verlichting achterzijde, LED
- Verlichting voorzijde, volledig LED met projectiekoplampen
- Verwarmde achterruit
Interieur
- N kuipstoelen met verlicht N-Logo
- N Performance-stuurwiel met geperforeerd leder
- Stoelbekleding, Alcantara/leder
- Stoelen vóór, geventileerd
- Stoelen vóór en achter, verwarmbaar
- Achterbank (60:40), in delen neerklapbaar
- Bekerhouders in middenconsole
- Binnenverlichting achter, LED
- Gordels, in hoogte verstelbaar
- Haak in bagageruimte
- Hemelbekleding, stof
- Hoofdsteunen achter, in hoogte verstelbaar
- Interieurverlichting, gekleurd
- Middenarmsteun met USB-C-poort voor achterste zitrij
- Net in bagageruimte
- Opbergvakken achter voorstoelen
- Opbergvakken in achterdeuren
- Opbergvak vóór
- Pedalenset, aluminium N-design
- Stoel passagier, handmatig in hoogte verstelbaar
- Stuurwiel, audiobediening
- Stuurwiel, in hoogte en diepte verstelbaar
- Stuurwiel, verwarmbaar
- Zonneklep met make-upspiegel, bestuurder
- Zonneklep met make-upspiegel, passagier
- Zonneklep voorzijde, uitschuifbaar met LED-verlichting
Uitrusting
- Achterklep, automatisch
- Airconditioning, volautomatisch
- Android Auto
- Apple CarPlay
- Batterijverwarming
- Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
- Blind-spot View Monitor (BVM)
- Bose Premium-audiosysteem (7 speakers + subwoofer)
- Buitenspiegels, elektrisch verstelbaar, inklapbaar, verwarmbaar en met geïntegreerd knipperlicht LED
- Cruise control met Stop & Go-functie en snelheidslimiet, adaptief (SCC)
- Digitale binnenspiegel
- Draadloze oplaadmogelijkheid (telefoon)
- Gelamineerd glas, voor en achter
- Head-up Display (HUD)
- HPD-dempers, vóór en achter
- N-LSD, sperdifferentieel achteras
- N Active Sound+ (NAS+)
- N adaptieve dempers
- N afwerking interieur
- N Battery Preconditioning
- N Diffuser met mistlamp
- N Drift Optimizer
- N Driver Modes, instelbare rijmodi
- N e-Shift
- N Grin Boost
- N Launch Control
- N Left Foot Braking
- N Pedal
- N Race
- N Road Sense
- N Torque Distribution
- N Track State of Charge
- Over-The-Air (OTA) updates navigatiekaarten
- Remote Smart Parking Assist 2, inparkeren via Smart Key
- Schakelpaddles voor N Pedal & N e-Shift
- Smartkey en startknop
- Tweeters
- Vehicle to Load (V2L) - 230V-aansluiting exterieur
- Vehicle to Load (V2L) - interieur
- Warmtepomp
- Zonwering in achterportieren
- 12,3-inch Multimediascherm met navigatie
- Aansluiting, USB-C, eerste zitrij
- ABS, ESC, Hellingassistent, Multi Collision Brake System
- Achterbank, passagiersdetectie (Rear Occupant Alert)
- Actieve rijbaanassistentie (LKA)
- Aeroblade-ruitenwissers
- Airbag bestuurder en passagier (uitschakelbaar)
- Airbags: gordijn, zij- (impactsensor, vóór) en midden voorzijde
- Automatische ontwaseming van voorruit
- Bandenmobiliteitsset
- Bandenspanningcontrolesysteem (TPMS)
- Bluetooth met spraakherkenning
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Digitale klok in multimediasysteem
- Digitale Radio (DAB+)
- Digital Key 2 Touch
- eCall (Emergency Call)
- Handmatige snelheidsbegrenzer
- Handrem, elektrisch
- Highway Driving Assist II (HDA2)
- Kinderslot, elektrisch
- Lichtsensor
- Mistlampen LED, achter
- Noodremassistent (FCA2) met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX)
- N stuurbekrachtiging
- Parking collision-avoidance assist (PCA)
- Pirelli P0 275/35 R21-banden
- Raambediening, elektrisch
- Remschijven achter, 360 mm
- Remschijven vóór, 400 mm
- Shift-by-wire-kolom achter stuurwiel
- Snelheidsbordenherkenning (ISLA)
- Surround view Monitor (SVM) – 360 graden camera
- Vaste middenconsole met extra kniebeschermers
- Volledig digitaal instrumentenpaneel (12,3 inch)
- Voltaansluiting (12V), eerste zitrij
- Voltaansluiting (12V), in bagageruimte
- Warmtewerende voorruit
= Bijzonderheden =
Heeft u interesse in deze of 1 van onze andere occasions? Neem telefonisch contact op met onze occasionspecialist Sako de Boer of stuur een WhatsAppbericht. Telefoonnummer 06-17711749.
Uh, wat is dit? Makkelijke vraag om te stellen, lastig om te beantwoorden. Het is geen elektrische hot hatchback, want daar is hij te groot en te duur voor. Een sportieve elektrische crossover? Strikt genomen wel, maar dat klinkt iets te serieus, want probeer maar eens je gezicht in de plooi te houden in deze Hyundai Ioniq 5 N. Precies wat we verwachten van een product van de N-divisie van Hyundai. Alle logica is het raam uit bij Hyundai. Er is geen versnellingsbak en geen benzinemotor maar toch hoor je een (vrij briljant) uitlaatgeluid en je voelt de Hyundai Ioniq 5 N zelfs schakelen. De torque vectoring is niet ingesteld voor snelheid, maar voor rijplezier. Twee elektromotoren zorgen voor in totaal 650 pk en een 0-100-tijd van 3,4 seconden.
Leuk, maar na één rondje circuit is ie leeg, toch? Ligt eraan welk circuit, maar in theorie moet je twee rondes Nürburgring achter elkaar kunnen doen. Bijna drie zelfs, want als je je best doet, kun je in 7 minuten en 50 seconden rond. Dankzij de 800-volt architectuur moet je in 20 minuten weer 20 minuten speelplezier kunnen opladen. Hyundai wil in pitsstraten over de hele wereld snelladers installeren om dit mogelijk te maken.
Wat is er allemaal anders aan deze Ioniq 5 N? De ingrepen van Hyundai gaan verder dan een leuke bodykit en nieuwe software voor de dempers. De carrosserie is extra gelast en verlijmd voor meer stijfheid, het subframe is versterkt en met nieuwe draagarmen is de spoorbreedte vergroot. Er zijn nieuwe rubbers en bussen, de overbrenging van het stuurhuis is sneller achterin zit een elektronisch sperdifferentieel. Natuurlijk staat de auto lager en er is genoeg spoilerwerk aangebracht om de auto beter op het asfalt te laten plakken en de boel beter te koelen. De elektromotoren krijgen een extra omvormer zodat de kracht van het regeneratieve remmen gelijkstaat aan 435 pk. Als bestuurder voel je dat als 0,6 g aan remkracht. Verder heb je wat extra menuutjes in de boordcomputer en leuke velgjes.
Oké, maar is de Hyundai Ioniq 5 N ook leuk om in te rijden? De Hyundai Ioniq 5 N rijdt geweldig en je kunt hem afstemmen op jouw eigen stemming. Op mooie wegen voelt ie als een goede benzine-hatchback, een beetje als een AMG A 45. De torque vectoring laat de auto lichtvoetig aanvoelen en het neppe schakelen betrekt je bij het rijden. Het leukste is de interactie via de besturen en het chassis; je voelt wat de auto doet en beweegt mee. Op het circuit kun je de systemen zo instellen dat je meer overstuur hebt, of zodat de auto juist strakker richting de apex stuurt. Ook leuk is de N Pedal-modus. Hierbij is het regeneratieve remmen zo sterk, dat je op het circuit het rempedaal niet aanraakt. Tijdens het remmen trekt torque vectoring je de bocht in. En dan is er nog de driftmodus, maar daarmee sta je snel achterstevoren door het hoge vermogen en hoe snel de auto draait.
En als je niet het circuit op gaat? Zet het geluid uit en je hebt bijna een normale Ioniq 5, zelfs het comfort van het onderstel is acceptabel. Je zit in een kuipstoeltje, maar die is wel gewoon geventileerd en verwarmd, dus ook dat is geen afzien. De cabine is verder wat anders aangekleed, maar het blijft de ruime EV zoals je hem kent. In principe lever je weinig dagelijkse bruikbaarheid in. De enige echte concessie is de actieradius. We reden de Hyundai Ioniq 5 N best wat kilometers onder verschillende omstandigheden, en we kwamen altijd uit op een actieradius van 320 tot 350 kilometer. Aan de andere kant: een hete hatchback is ook nooit écht zuinig geweest.
De getoonde vraagprijs is inclusief ons Basis Service pakket. Wilt u meer zekerheid en garantie dan adviseren wij het aanvullende Broekhuis afleverpakket van € 795,-. Deze omvat naast 12 maanden garantie, minimaal 1 jaar APK keuring, 24/7 Pechhulp, halve tank brandstof, onderhoudsbeurt volgens onderhoudsschema, poetsen / reinigen in- en exterieur en uiteraard strenge algemene controle volgens Broekhuis voorschriften. Broekhuis Almere heet u van harte welkom! Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
Disclaimer: LET OP: Getoonde afbeeldingen kunnen afwijken van de daadwerkelijke voorraadauto. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Vraag onze verkoopadviseurs naar specificaties van deze auto.
Hoeveel kost een Hyundai IONIQ 5 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.