Let op! Geld lenen kost geld
Ford Mustang Convertible - 260 M1005 - AutoWereld.nl
 

Ford Mustang Convertible - 260 M1005

02-1965, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Rood
€ 65.000
129.225 km

Algemeen

Prijs € 65.000
Bouwjaar Februari 1965
Kilometerstand 129.225 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken PM-18-08
Datum deel 1 28-02-1965
Motorvermogen 121 kW (165 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4300 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Rood
Oorspronkelijke kleur Rood
Gewicht 1364 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Metropole Classics BV
Meubellaan 1

6651KV Druten

0031653328817

www.metropole.nl

Extra informatie

Tellerstand: 80.297 mijlen
GVW: 1.364 kg
Wielbasis: 274 cm
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen

Op 17 april 1964 presenteerde Ford de eerste generatie Mustang, gebaseerd op de Ford Falcon, als coupé en als cabriolet. Daarmee ontstond de ponycarklasse, die later naar deze auto werd vernoemd. Achter de ontwikkeling van de Ford Mustang zitten Lee Iacocca, die de "Vader van de Mustang" werd genoemd, Gale Halderman, die de eerste schetsen maakte die uiteindelijk de originele Pony Car zouden worden, en Harold K. "Hal" Sperling, die de succesvolle productie als ingenieur uitvoerde.

De Mustang was vanaf het begin een groot succes. Het voertuig was bedoeld om een ​​jong, sportief publiek aan te spreken en kon worden gekocht vanaf $ 2.368 (in de huidige koopkracht en gecorrigeerd voor inflatie komt dit overeen met ongeveer $ 21.000[4]). Op de avond van de officiële verkoopstart, 17 april 1964, waren er al ongeveer 22.000 voertuigen verkocht. Aan het einde van het eerste (hoewel veel te lange) modeljaar waren er 680.992 exemplaren verkocht. Dit was een record in de VS. Het was duidelijk dat hiermee een gat in de markt werd opgevuld waarvan de omvang niet was voorzien. Ford verwachtte optimistisch dat er 240.000 exemplaren verkocht zouden worden. Noch de Chevrolet Corvair Monza, die qua concept vergelijkbaar was en vanaf 1960 werd gebouwd, noch de Plymouth Barracuda, die kort voor de Mustang verscheen, waren ook maar in de verste verte succesvol.

Het succes van de Mustang was niet alleen te danken aan een uitgebreide en slim ontworpen reclamecampagne vóór en tijdens de marktintroductie, maar ook aan een uitgebreide lijst met individuele extra's en uitrustingspakketten. Elke klant moet zijn Mustang-model naar eigen smaak kunnen samenstellen, of het nu gaat om een ​​sober uitgerust zescilindermodel, een kleine luxecoupé of een sportwagen met een krachtige V8-motor.

Eerste versie
Officieel worden de vroege Mustang-modellen, geproduceerd vóór september 1964, ook aan het modeljaar 1965 toegewezen. Ze hadden onder andere een iets kleinere grille en de 4,3-liter V8-motor (260 kubieke inch) uit de Ford Falcon, in plaats van de 4,7-liter V8-motor (289 kubieke inch) die vanaf september werd gebruikt. Om deze eerste voertuigen te onderscheiden van de voertuigen die vanaf september gebouwd zijn, worden ze doorgaans onofficieel aangeduid als “modeljaar 1964 1/2”.

Deze Mustang 260 die hier gepresenteerd wordt is totaal gerestaureerd, dus ook de motor en de handbak. Verder zijn de voorremmen gewisseld met de veel betere Wilwood schijfremmen. Er is ook een stuurbekrachtiging van Borgeson opgezet. Hiervan zijn rekening ter inzage. De carosserrie is helemaal blank geschuurd en in de originele kleur gespoten. Er zit ook een nieuwe kap op die zeer mooi aansluit. Er zit een drie versnellingen handbak in die het vermogen van de 4.3 L motor fantastisch overbrengt op de achterwielen. Het is een feest om in deze perfect gerestaureerde auto te rijden. Het geluid van de 8-cilinder motor sluit hierbij perfect aan.

Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------

Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------

Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.----------

Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.

Hoeveel kost een Ford Mustang Convertible verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Metropole Classics BV

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken

Meer bekijken