Ford Escort - RS Mexico 1600 GT Mk1 Delivered new in Switzerland, A "bare-metal" restoration and complet
Algemeen
Prijs | € 72.500 |
Bouwjaar | 1972 |
Kilometerstand | 1.200 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | FO-97-94 |
Datum deel 1 | - |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Oranje |
Oorspronkelijke kleur | Oranje |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Interieur: Zwart, Skai
Motorrijtuigenbelasting: geen
• Nieuw geleverd in Zwitserland
• ‘Bare-metal’ gerestaureerd en volledig gereviseerd door een Zwitserse Ford specialist
• 1.200 km gereden sinds restauratie
• Kleurstelling Signal Orange (O KN) met zwart vinyl interieur
De Ford Escort is bij menig autoliefhebber natuurlijk bekend, maar waar zijn ze toch gebleven? Her en der komen we nog wel eens een leuke Escort tegen, maar een totaal gerestaureerd en gereviseerd exemplaar in de speciale RS Mexico editie? Dat is iets bijzonders.
Deze prachtige Ford Escort, uitgevoerd in Signal Orange met een zwart vinyl interieur, werd in 1972 geregistreerd in Zwitserland en aldaar afgeleverd. Vandaag de dag is een authentieke Escort Mexico zeer zeldzaam en bijna niet meer te vinden en zeker niet op een niveau waarin dit exemplaar zich bevindt. Dit is een RS Mexico uitvoering; een speciale serie om het succes van Ford tijdens de Rally van London te vieren. Hannu Mikkola en Gunnar Palm wonnen deze rally in 1970.
Als we het hebben over een restauratie en een revisie, dan kunnen de meningen over deze definities nog wel eens uiteenlopen. Dat is zeker niet ter sprake bij dit exemplaar. Hier spreken we dan ook van een ‘bare-metal’ restauratie, waarbij de gehele wagen compleet werd gerestaureerd en gereviseerd. Bekijk de foto’s en oordeelt u zelf. Een Zwitserse Ford specialist nam deze auto onder handen en bouwde de auto opnieuw op. In principe vinden we deze kwaliteit van restauratie bij de auto’s in de hoge tot zeer hoge prijsklasse en met een grondige blik op de wagen kunnen we dan ook concluderen dat het kwaliteitsniveau hoger is in vergelijking met toen deze Ford de fabriek verliet in 1972. Sinds de restauratie- en revisiewerkzaamheden zag deze Ford niet veel asfalt. Slechts 1.200 km legde deze Escort af.
Het zijn fantastisch leuke auto’s! Met 86 pk en een gewicht van slechts 800 kg komen de woorden ‘light and nimble’ al gauw voorbij. En dat is deze RS zeker!
Heeft u interesse in deze leuke Escort? Neem dan contact met ons op door het formulier ‘vraag meer informatie’ in te vullen en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
Hoeveel kost een Ford Escort verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.