Fiat Panda - 1.1 Young 1.1 Young - AutoWereld.nl
 

Fiat Panda - 1.1 Young

2001, Benzine, Handgeschakeld, Hatchback, Blauw
€ 1.950
Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden. 142.000 km

Algemeen

Prijs € 1.950
Bouwjaar 2001
Kilometerstand 142.000 km Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK Ja, tot 04 juni 2025
BTW auto Nee, marge
Kenteken 83-HS-TF
Datum deel 1 12-11-2001
Topsnelheid 140 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 14,90 sec
Motorvermogen 40 kW (54 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1108 cc
Energielabel D
Carrosserie Hatchback
Kleur Blauw
Oorspronkelijke kleur Blauw
Gewicht 690 kg
Trekgewicht max 800 kg
Trekgewicht onger. 200 kg
Verbruik (±) 1 op 16
Introductiejaar maart 2001
Meer modelinformatie

Aanbieder

HGG auto's
Oostendeweg 7

9723HJ Groningen

0655933538

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Alarm
  • Startonderbreker

Extra informatie

Leuke Fiat Panda 1.1 141 CLASSIC, 3 jaar dagelijks gebruikt
- Kenteken: 83-HS-TF
- Merk: Fiat
- Model: Panda
- APK tot: 04-06-2025
- Tellerstand: 142000 KM
- Carrosserievorm: Hatchback
- Aantal deuren: 3
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 2001
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: blauw
- Motorinhoud: 1108 cc
- Aantal cilinders: 4
- Motorcode: 187A1000
- Vermogen: 40 kW / 54pk
- Ledig gewicht: 690 kg
- Max. trekgewicht: 800 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- Verbruik: 6.4 l/100 km
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Lengte: 341 cm
- Hoogte: 1420 cm
- Motorrijtuigenbelasting: € 51 - 55 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro 3
Interieur

- Voorstoelen in hoogte verstelbaar

Veiligheid

- Alarm klasse 1(startblokkering)
Na bijna 3 jaar veel plezier aan elkaar beleefd te hebben bied ik met een enigszins dubbel gevoel mijn Fiat Panda te koop aan. Hij is op het ogenblik ondanks mijn liefhebberij  voor mij wat onhandig in gebruik en momenteel gebruik ik hem te weinig om hem er bij te houden.

Fiat Panda 1.1 Classic van bouwjaar november 2001, dus 1 van de laatste Fiat Panda type 141 Classic.

Young-uitvoering.

Dit is het laatste type van de 141 Classic serie. De hoekige 3-deurs Fiat Panda Classic is gebouwd t/m 2003. Deze heeft een aantal voordelen boven de oudere modellen uit bijvoorbeeld 1990. Deze Panda is bijvoorbeeld voorzien van rembekrachtiging. Dat is toch wel handig in het drukke hedendaagse verkeer, waarbij een kortere remweg wel fijn is. Ook de motor welke in deze Panda ligt is relatief modern. Er ligt een 1.1 4-cilinder motor MPI in, met motorcode 187A1000, M609. Deze motor is voorzien van 4 injectoren (zogenaamde multi-point injectie, dus individuele injectie per ciliInder) in plaats van 1 centrale injector, oftewel de monopoint of singlepoint injectie. Ook is de 187A1000 motor al voorzien van een nokkenas-sensor, in aanvulling op een krukassensor. Deze multipoint motor welke in de Panda ligt is zuiniger, betrouwbaarder en heeft een lagere uitstoot. Het handige is, dat je de auto gewoon kunt uitlezen met uitleesapparatuur. Er zit namelijk een gewone OBD stekker in. Dus geen gedoe met vacuumslangetjes zoals bij de oudere Panda's. Met een simpele OBD reader van internet (5 tientjes of zo) kun je hem al uitlezen. Dit type motor ligt ook in bijvoorbeeld de Fiat Seicento. Er zit ook gewoon een chip / startonderbreker in de sleutel, zodat de Panda minder in trek is voor diefstal of joyriding. 

De Fiat Panda Classic van de latere bouwjaren zoals deze is voorzien van stevige bekleding. Zowel de voorstoelen als de achterbank. Voorheen had je ook van die "hangmat" bekleding. Deze Panda heeft gewoon echte stoelen, waarop je ook een langere rit met plezier uitzit. De bestuurdersstoel heb ik helemaal nagekeken toen ik de auto kocht en ik heb hem ook opgevuld. De banden onderaan de stoel zijn in goede staat. Bij deze Panda dus geen doorgezakte stoelen.

Voor de rest is deze Panda uitgerust met o.a.:
- originele hoedenplank (inclusief beide originele koordjes, goed werkend)
- 5 zitplaatsen
- moderne Pioneer radio (onthoudt zijn zenders zoals het hoort) met ISO stekkers en USB en telefoonaansluiting
- elektrische plak-antenne op het raam
- originele Fiat Panda pasvorm-luidspreker behuizingen in het dashboard (zeldzaam!!)
- 5-bak handgeschakeld 5 versnellingen
- reservewiel en gereedschapsset inclusief schroevendraaier en krik
- rechter buitenspiegel
- originele moderne katalysator met lambdasonde
- achterruitenwisser (goed werkend)
- koplamphoogte verstelling
- derde remlicht (origineel)
- aansteker / 12V aansluiting (goed werkend)

De Panda is niet voorzien van stuurbekrachtiging, elektrische ramen, airco, airbags, ABS, klokje, rechter deurvak, 4x4, of wat dan ook.

Achterbank is volledig neerklapbaar, zodat een enorme laadruimte ontstaat, je staat versteld wat er in een Panda past. 

Ik heb de Panda zelf gekocht in 2022. Ik heb vroeger altijd Panda's gehad en het leek me leuk weer een Panda te hebben, ik dacht van is leuk voor de zomer. Uiteindelijk heb ik bijna 3 jaar met veel plezier dagelijks in de Panda gereden. Ik kan je zeggen, je trekt best wat bekijks en je krijgt hele leuke reacties. Wie heeft vroeger immers geen Panda gehad. Wanneer je dan zegt dat hij uit 2001 is, kijkt iedereen je verbaasd aan.

Ik kocht de Panda van een collega autohandelaar, onder de voorwaarde dat ik hem weer helemaal klaar zou maken en ik hem dan zou komen showen. Deze collega had de Panda overgenomen van iemand uit zijn kennissenkring uit het Groningse Haren. Deze eigenaresse heeft de Panda 11 jaar in bezit gehad.

Toen ik de Panda in bezit kreeg, met ongeveer 127.000 km, heb ik hem zo klaargemaakt dat hij weer wat jaartjes mee kon. Hij stond al een jaar geschorst  namelijk. Ik heb er zelfs een Panda bijgekocht en helemaal gedemonteerd voor onderdeeltjes voor deze Panda. Uiteraard grote beurt gegeven, met olie, filters, bougies, luchtfilter, etcetera. Diverse andere zaken vervangen, zoals kleppendekselpakking, stuurkogel, remleiding, achterste motorsteun, etc. Laten uitlijnen bij Euromaster. Versnellingsbakolie vervangen (wat een zoekwerk naar de juiste specificatie zeg), nieuwe natte versnellingsbakhoes. Wielen balanceren, remmetjes rondom loshalen en opnieuw monteren, handrem afstellen. Plekken waar roest zat heb ik behandeld en gelast waar dat moest. Hij ziet er netjes uit van onderen trouwens. Je mag hem op de brug bekijken als je dat graag wilt.

De Panda rijdt, remt, stuurt en schakelt goed. Ook op de snelweg. Gezien het Spartaanse karakter van een Panda zul je op de snelweg echter zelf eerder 110 gaan rijden, dan 130. Althans dat deed ik dan. Dan is ie ook het zuinigste. Ik haalde meestal een gemiddeld verbruik van 1: 15 a 1:16.

Ér zitten 2 nieuwe voorbanden onder. Rondom staat de Panda op banden in de originele smalle oldskool Panda maat 135/80/R13. Alle banden hebben prima profiel.

Motor loopt als een zonnetje. Starten en lopen. Geen olieverbruik! Echt geweldig, mijn klanten met hun dikke Audi's en VW's moeten een liter olie per tankbeurt bijvullen en mijn Panda heeft in ruim 15.000 km nog geen drup olie verbruikt. 

Er ligt in deze Panda origineel een 1.1 1100cc motor in. Dit type is veel betrouwbaarder dan de 0.9 900cc motor, die ook in sommige panda's ligt. Ik weet het zelfs vanuit mijn eigen werkplaats.  De 0.9 is ook veel lawaaiiger, door de onderliggende nokkenas met stoter-stangen. Vaak klinkt dit type motor als een koffiemolen. De 1.1 is gewoon de fijnste motor om in een Panda Classic te hebben.

De Panda start echt altijd, ook bij de strengste vorst. Want het is de bedoeling dat jij iedereen uitlacht in een Panda in plaats van andersom (als je deze niet begrijpt moet je niet in een Panda gaan rijden haha). Ik heb een dikke Bosch 60 Ah accu in de Panda gezet, dus jij kunt gerust de bestelbus van de buurman even overstarten.

UIiterlijke staat. Van binnen en buiten is het nog een overwegend nette auto. Van binnen in nette en verzorgde staat met stevige bekleding. Van buiten hier en daar wat lichte gebruikerssporen en een plekje en een vlekje. De lak op dak en motorkap wordt schraal. Qua lak kan íe wel een opfrisbeurt gebruiken, maar daar stoorde ik me niet aan eigenlijk, ik wilde gewoon een leuke Panda die ik dagelijks kon gebruiken zonder gedoe. Rechtsachter heeft het spatbordrandje een beschadiging. Als totaalplaatje is het nog een nette Panda. Het is geen museumstuk of nieuwstaat auto mocht je dat verwachten voor deze prijs, maar gewoon een Panda die dagelijks gebruikt wordt en je gelijk kunt inzetten als vervoermiddel. Meestal wordt een Panda namelijk te koop aangeboden met een aardige to-do list voor de nieuwe eigenaar, voordat deze eindelijk de weg op kan.

Alles aan de Panda is nog origineel, zelfs de 13 inch velgen, waar ik geen wieldoppen op gezet heb, omdat dat origineel niet hoort namelijk.

Alles van de Panda werkt gewoon. De wissers, verlichting, kachelaanjager op alles standen, koelventilator van de motor, etcetera. Alleen een paar draadjes van de achterruitverwarming doen het niet meen ik, verder functioneert alles. Oww en de originele antenne zit er niet meer op, daarom de raamantenne.

Bekleding is heel en we hebben de Panda ook nog even gereinigd met onze bekledingsreiniger. Er hebben altijd stoelhoezen in gezeten.

De distributieriem en waterpomp zijn vernieuwd bij 121.820 km. Leuk detail: de motor in deze Pand is een vrijeslag-motor, dus als de riem mocht knappen heb je geen kromme kleppen.

Kleur blauw metallic, Blu Lido, kleurcode 498A.

Boekjes zijn aanwezig.

2 sleutels aanwezig (waarvan 1 met chip).

Alle sloten werken bij deze Panda nog op dezelfde sleutel. Alles met 1 sleutel, dus geen aparte sleutels voor de achterklep of zo. Vaak heeft een Panda tig verschillende sleutels.

Origineel Nederlandse auto, niet ingevoerd, dus de kilometerstand is aantoonbaar en NAP.

Kilometerstand 142.000. Aantoonbaar met het RDW tellerrapport / NAP Nationale Autopas. Logische kilometerstand. Zie foto van het rapport.

APK gekeurd t/m 4 juni 2025. Nieuwe APK is eventueel in overleg mogelijk tegen kostprijs.

Zuinig in verbruik (1 op 15 a 16) en zeer licht in gewicht, laagste klasse, 18 euro wegenbelasting per maand. Goedkope verzekering mogelijk onder bepaalde voorwaarden.

Gewicht bedraagt slechts 690 kg, dus de wegenbelasting bedraagt maar 18 euro per maand (55 euro per kwartaal).

Prijs: EUR 1.950,-

Inruil is (beperkt) mogelijk tegen handelsprijs. Ik verkoop de auto prive.

Wij keuren onze auto's niet zelf, maar laten dit uitvoeren door een RDW erkend onafhankelijk APK keuringsstation.

Bij serieuze belangstelling mag u altijd proefrijden en de auto van uw keuze gerust even van onderen bij ons op de brug bekijken.

Wegens de snel wisselende voorraad kunt u het beste gewoon even bellen. Wij staan u graag te woord. Wij rekenen geen afleveringskosten, tenzij u speciale wensen heeft, zoals een afleverbeurt of iets dergelijks. Wij hebben een uitgebreide voorraad auto's in de prijsklasse van 500 t/m 3000 euro, veelal voorzien van een nieuwe of recente APK keuring. Voor grotere foto's en beschikbaarheid, zie onze website.

Wilt u langskomen? Graag vooraf even bellen om teleurstellingen te voorkomen! Tel: 06-55 933 538 (Wouter Gerdes). Vanwege regelmatige afwezigheid werken we bij voorkeur op afspraak.

Ons adres:
HGG Auto's
Oostendeweg 7
9723 HJ GRONINGEN
ind.terrein ZUID-OOST / Winschoterdiep (achter de EUROBORG)
Tel. 06 - 55 933 538

 

HGG auto's
Oostendeweg 7
9723HJ Groningen
0655933538
info@hggautos.nl

Hoeveel kost een Fiat Panda verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met HGG auto's

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken