Fiat 501S - Bi-Posto Corsa
Algemeen
Prijs | € 88.000 |
Bouwjaar | 1924 |
Kilometerstand | 99.263 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rood |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Interieur: Zwart, Skai
Motorrijtuigenbelasting: geen
Referentienummer: 0001289
Een auto van bijna honderd jaar oud heeft per definitie een rijke historie. Dat geldt zeker ook voor deze Fiat 501S met een biposto (tweezits) opbouw in rosso corsa (race-rood). In Italiaanse documenten bij de auto wordt het koetswerk een “artigianale sport spider” genoemd (artigianale = handgemaakt). De topsnelheid van de viercilinder 1460 cc zijkleppen-motor is 70 km/uur, wat voor 1924 een enorme snelheid was. In de originele brochure wordt de auto aangeduid als “vettura sportiva, spartana e di peso ridotto”, een “sportwagen, spartaans en met een laag gewicht”.
Sinds 2019 staat de auto op Nederlands kenteken. Tussen 2003 en 2018 heeft hij twee eigenaren uit het noorden van Italië gehad. Daarvóór is de Fiat maar liefst 44 jaar tentoongesteld in het IfAS-museum in Turijn in het noorden van Italië. Fraaie historische documenten bij de auto tonen hoe hij mee heeft gereden in een parade in de jaren 60 en bij verschillende gelegenheden aandacht heeft gekregen in de pers.
De Fiat is in hoge mate origineel en ook het besturen van de auto doet oude tijden herleven. De auto rijdt met vooroorlogse eigenschappen, maar kan zoals elke klassieker aan demonstratietochten en toerritten deelnemen. De eigenaar die dat doet weet zich verzekerd van heel wat aandacht van omstanders.
Hoeveel kost een Fiat 501S verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.