Ferrari Testarossa - ~Munsterhuis~
Algemeen
Prijs | € 229.000 |
Bouwjaar | 1989 |
Kilometerstand | 21.496 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 01-10-1989 (import) |
Topsnelheid | 295 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,80 sec |
Motorvermogen | 287 kW (390 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 4942 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Nero Met. 901/C (donker zwart metallic) |
Gewicht | 1580 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | januari 1985 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 255 cm
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Interieurkleur: Ivoor
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Ferrari Testarossa is een sportwagen van Ferrari uit 1984. Het is een van de bekendste modellen van Ferrari.
Dit jaar zelfs het 40-jarig bestaan van de Testarossa!
De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één zijspiegel, aan de bestuurderskant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en ook een rechterzijspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V twaalfcilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M.
Deze als nieuw zijnde Nero Metallic Testarossa is nieuw geleverd in Zwitserland. Ook is de auto Classiche certificeer baar.
De historie is gedocumenteerd aanwezig en het nodige onderhoud heeft plaatsgevonden.
Voor meer informatie:
Bel +31(0)74-2555370 of mail:
Robin Schurink R.schurink@munsterhuis.nl
Rik Hettema R.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik W.struik@munsterhuis.nl
Hoeveel kost een Ferrari Testarossa verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.