Let op! Geld lenen kost geld
Ferrari Testarossa - Monospecchio | Low mileage! - AutoWereld.nl
 

Ferrari Testarossa - Monospecchio | Low mileage

1985, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Rood
€ 199.500
11.319 km

Algemeen

Prijs € 199.500
Bouwjaar 1985
Kilometerstand 11.319 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 28-02-1985 (import)
Belasting (±) € 120,00 per jaar
Topsnelheid 295 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 5,80 sec
Motorvermogen 286 kW (389 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 12-cilinder
Cilinderinhoud 4942 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Rood
Oorspronkelijke kleur Rosso Corsa
Gewicht 1646 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar januari 1985
Meer modelinformatie

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Algemene informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Tellerstand: 7.033 mijlen

Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
GVW: 1.840 kg
Wielbasis: 255 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 66 - € 73 per kwartaal

Ferrari Testarossa Rosso Corsa

Voor deze uniek mooie Ferrari Testarossa geen geschiedenis met spannende achtervolgingen in de Sunshine State. In plaats daarvan reed de originele (Monospecchio / Monodado) en tevens veruit meest gewilde uitvoering van de iconische supercar zijn eerste kilometers tussen de steigerende cowboy paarden in de Lone Star State. Als we de aantoonbare tellerstand moeten geloven (en dat doen we), bleef het ook bij die eerste kilometers. Zo laag zagen we ze zelden! Als bewijs van originaliteit is de officiële inschrijving in Texas present. Daarnaast wordt de volledige map met historie meegeleverd. Hieruit valt onder andere te herleiden dat het Amerikaanse avontuur voor de Testarossa in 2018 eindigde; het moment dat de Rosso Italiaan naar Nederland werd verscheept. Ondanks het perfecte onderhoud uitgevoerd door de specialisten van Real Art on Wheels, is de Prancing Horse gedurende de jaren vooral ‘bewaard’ als verzamelobject… Wie durft daar verandering in te brengen? Aan de “Flat Ferrari V12” achterin zal het niet liggen!

Historie
De Ferrari Testarossa is misschien wel ’s werelds meest bekende jongensdroom uit de jaren 80. Het model bleek bij uitstek geschikt voor rollen in kaskrakers als Miami Vice. Eerlijk is eerlijk, op het witte doek komt de klassieke exoot perfect tot z’n recht. De loopbaan van dit exemplaar begon daarentegen in een ander snikheet deel van de USA: Lone Star State Texas kreeg er in 1985 in één klap 390 paarden bij. In plaats van als een wilde cowboy uit de startblokken te schieten, werd de legendarische Ferrari met fluwelen handschoenen aangepakt. Dat moet haast wel, gezien de schitterende staat en bescheiden kilometerstand. Al kan het natuurlijk geen kwaad om af en toe flink de teugels te laten vieren… Vanaf het moment dat de Testarossa in 2018 de grote oversteek maakte naar Nederland, hebben enkel kunstenaars zich bemoeid met de techniek: Real Art on Wheels is namelijk verantwoordelijk voor het perfecte onderhoud van de 12-cilinder Ferrari. Uiteraard is dit vastgelegd in de map met servicedocumenten. De rest is geschiedenis…

Exterieur
Zonder Testarossa had de toekomst van Ferrari er heel anders kunnen uitzien. Dit karakteristieke model drukte zijn stempel op het merkimago zoals we dat nog nooit eerder hebben gezien. Met zijn vlijmscherpe koets en buitengewone styling is de sportauto te herkennen uit duizenden. Juist in een Rosso Corsa kostuum. De uitvoering én conditie van dit exemplaar is simpelweg ‘perfetto’: het origineel had immers één enkele buitenspiegel (Monospecchio) die opvallend hoger was geplaatst op de A-stijl, plus velgen voorzien van een sterdesign met één centrale wielmoer: de Monodado. Kortom, precies zoals Sonny Crockett ‘m ook had. Die van ons is echter beduidend netter, want deze vurige Italiaan werd allesbehalve ingezet om met 390 paarden tegelijk op jacht te gaan naar schurken. Maar de onmiskenbare ‘slats’ die de achterlichten ‘coveren’, of de aerodynamische ‘vinnen’ die naar de koelradiatoren achter de portieren leiden, hebben niet minder indruk gemaakt op de samenleving…

Interieur
Menig liefhebber zou voor een Nero lederen interieur hebben getekend, echter deze combinatie van Beige lederen stoelen met een bruin lederen dashboard is toch wel de absolute droomspecificatie voor kenners. De smetteloze staat maakt dat dit geen klassieker, maar een tijdmachine is. Wie een beetje nostalgisch is aangelegd, zal bijzondere gevoelens krijgen bij het zien van het hoekige instrumentarium en de schitterend uitgefreesde aluminium schakelcoulissen van de manuele transmissie met klassiek H-patroon. Let ook op de contraststiksels in het minimalistisch vormgegeven Nero lederen Momo-stuurwiel!

Techniek & performance
Ferrari doopt de 4,9 liter 12-cilinder tot “flat 12” vanwege zijn 180 graden plaatsing achter de voorstoelen; een kenmerk dat rechtstreeks was overgenomen van voorganger “Berlinetta Boxer”. Ook de naam van de Testarossa verwijst naar een typisch trekje van de middenmotor, bekend om zijn ‘rode kop’. Met 4 kleppen per cilinder komt de totale output uit op 390 pk, goed voor een topsnelheid van 290 km/h. Misschien nog wel interessanter is de gewichtsverdeling van 40/60, wat ‘m bij uitstek geschikt maakt voor een speelse rijervaring. Of wellicht toch een spectaculaire achtervolgscène…?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

Hoeveel kost een Ferrari Testarossa verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken