Let op! Geld lenen kost geld
Ferrari F8 Spider - 3.9 V8 HELE | Veel carbon! | Grigio Scuro | Daytona Racing Seats | Lift | Novitec wheels - AutoWereld.nl
 
€ 369.500
13.543 km

Algemeen

Prijs € 369.500
Bouwjaar 2020
Kilometerstand 13.543 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Aantal versnellingen 7
APK Bij aflevering
BTW auto Ja, incl. BTW
Kenteken -
Datum deel 1 01-11-2020
Topsnelheid 340 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 2,90 sec
Motorvermogen 530 kW (721 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3902 cc
Energielabel G
Carrosserie Cabriolet
Kleur Grijs
Oorspronkelijke kleur Grigio Scuro
Gewicht 1400 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar januari 2020
Meer modelinformatie

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Alarm
  • ESP
  • Startonderbreker

Extra informatie

Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2020 - 2025

Technische informatie
Koppel: 770 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 78 liter
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 340 km/u
Wielbasis: 265 cm

Interieur
Interieur: Iroko, Leder/alcantara

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Garantie
Garantie: 6 Maanden

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- Carbon diffuser
- Carbon frontspoiler
- Carbon grille
- Carbon sideskirts
- Front-lift-systeem

Infotainment
- JBL audio

Interieur
- Carbon Daytona seats
- Carbon Driver Zone
- Carbon Racing Seats
- Daytona stoelen

Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)

= Bijzonderheden =

Ferrari F8 Spider Grigio Scuro

Het is soms zoeken naar de juiste balans tussen stijl en sportiviteit Tenzij… Tenzij u in de positie bent om een Ferrari F8 Spider samen te stellen op een manier zoals bij dit unieke (!) exemplaar is gedaan. Een Historical Color? Check. Een Nero livery? Kunt u afvinken. Volop carbon gecombineerd met alcantara en leder? Present! En dan staat hij ook nog eens op Novitec wielen. Is hij extreem? Nogal. Is hij stijlvol? Dat zeker. Maar het mooiste is nog dat onze F8 op beide fronten excelleert. Dat doet niemand de Spider na! Enkele highlights uit de waanzinnige optielijst maken dit perfecte plaatje extra compleet: Iroko Daytona Carbon Racing Seats (Large) inclusief Racing Seat Lifter, een Suspension Lifter, achteruitrijcamera, adaptieve koplampen, JBL audio en meer. Een HELE fijne Ferrari V8 met 720 pk doet de rest!

Exterieur
Aan een ontwerp als dat van de F8 Spider hoef je eigenlijk helemaal geen kleur toe te voegen. De carrosserie van deze Ferrari is zó geavanceerd, zó scherp en zó beeldschoon dat elke vorm van opsmuk overbodig lijkt. We schrijven bewust ‘lijkt’, want stiekem is de Italiaanse supercar heel geschikt voor een onderscheidende tint. En dat niet alleen: onze F8 barst van de exotische extra’s! Het Grigio Scuro lakwerk betreft een originele Historical Color van Ferrari. Kortom, een kleur die zich in het verleden allang heeft bewezen op klassiekers uit Maranello. Opvallender zou het contrast met de Nero livery – inclusief dubbele zwarte Racing Stripes en dito biesjes, niet kunnen. Althans, op papier. In werkelijkheid is het een droomconfiguratie voor de fijnproevers onder ons. Extra hightech elementen zijn er in de vorm van matzwarte Novitec wielen, Sport Tailpipe tips en heel veel carbon. Waaronder op de diffusor, front air vents, front spoiler én side skirts. Ondertussen staan de Giallo remklauwen er alleen voor, want van de Scuderia Ferrari Shields ontbreekt ieder spoor. Waarom? Het zou enkel afleiden van andere Ferrari logo’s, zoals die op de carbon naafkappen in de Center Lock Wheels… Gewoon wauw.

Interieur
De aankleding van de Ferrari F8 Spider cockpit is evenmin schreeuwerig te noemen. Giallo? Zelfs de rev-counter heeft een andere (lees: subtielere) finish: aluminium. De diversiteit in kleuren en materialen is desondanks enorm groot. En tegelijkertijd opvallend smaakvol gehouden. De Iroko bruine Carbon Racing Seats bijvoorbeeld, zijn tevens uitgerust met de iconische Daytona patches voorzien van een Charcoal alcantara afwerking in de geperforeerde delen. Sowieso is het centrale deel van de zittingen en rugleuningen volledig bekleed met alcantara, terwijl de buitenste randen van de lichtgewicht racekuipen gemaakt zijn van leder. Stiksels en Cavallino’s gaan mee in de Charcoal lijn. Echter, daar houdt het niet op qua contrast: het gehele dashboard, de midden-/tunnelconsole én de deurpanelen zijn afgewerkt met Nero leder. En is het geen leder op het dashboard, dan is het wel carbon. Meer daarvan treft u in de Carbon Driver Zone (stuur, ring rondom rev-counter, Shift Paddles) inclusief geïntegreerde LED Shift Indicator. Als Pininfarina zich actief zou gaan bemoeien met configuraties, dan zou iedere Ferrari er ongeveer zo uitzien, vermoeden we…

Opties & extra’s
Maar wat is kunst zonder ziel? In Maranello weten ze waar uw hart naar uitgaat: pure Ferrari power omhuld door heel veel schoonheid. In geval van onze F8 Spider zijn die 2 perfect op elkaar afgestemd, want handigheden als een Suspension Lifter moeten voorkomen dat er imperfecties ontstaan aan het carbon front zodra de Ferrari op hoge snelheid bij verkeersdrempels over andere supercar-onvriendelijke obstakels arriveert. Adaptieve koplampen laten hun licht schijnen over de richting die u bent in geslagen tijdens het nemen van krappe bochten. Krap zijn de Large Carbon Racing Seats geenszins. En dankzij de Racing Seat Lifter zit het ook met de hoogte altijd goed. De hoek omkijken zoals de actief meesturende lichtunits kan de achteruitrijcamera niet, echter het helpt sowieso mee om de parkeermogelijkheden beter in te schatten. De aanwezigheid van een JBL audiosysteem en Apple CarPlay is enkel om u te laten beseffen dat er geen mooier geluid bestaat dan dat van een Ferrari V8. Maar dat wist u als liefhebber pur sang natuurlijk allang…

Techniek & performance
Zo exceptioneel als de looks en aankleding zijn van onze F8 Spider, zo surrealistisch is de powerunit achterin: 8 cilinders en 720 paarden vormen een hoofdrol in de acceleratietijd van 0 naar 100 km/h binnen 2,9 seconden. Gaat het allemaal wat snel voorbij? Van 0 naar 200 km/h duurt slechts 5 seconden langer… Ferrari plakt het label High Emotion Low Emission – kortweg HELE aan zijn 3,9 liter twin-turbo V8-motor. Het geblazen karakter is iets wat in de huidige tijd past. En luisterend naar de klanken voortkomend uit de dubbele Sport Tailpipe uitlaateindstukken, kunnen we niet anders dan de loftrompet steken over de vakkundigheid die de Italiaanse engineers hiermee laten zien – eh, horen. Of de Ferrari F8 Spider net zo snel is als zijn geluid? De enige reden waarom de topsnelheid niet hoger ligt dan 340 km/h, is vanwege de ongekende hoeveelheid downforce die het model teweegbrengt. En downforce staat gelijk aan grip! Dus JA, luidt het korte antwoord. Maar probeer het vooral eens zelf uit…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

Hoeveel kost een Ferrari F8 Spider verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken