Ferrari 599 - 6.0 GTB Fiorano F1 | Low mileage | 1st owner | Daytona Racing Seats | Ceramic | Carbon int
Algemeen
Prijs | € 235.000 |
Bouwjaar | 2008 |
Kilometerstand | 3.288 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 08-03-2008 |
Belasting | (±) € 1.026,00 per jaar |
Topsnelheid | 330 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 3,70 sec |
Motorvermogen | 456 kW (620 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 5999 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rosso Corsa |
Gewicht | 1612 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 5 |
Introductiejaar | maart 2006 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Climate Control
- Lederenbekleding
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: mrt. 2006 - jun. 2012
Technische informatie
Koppel: 608 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 105 liter
Acceleratie (0-100): 3,7 s
Topsnelheid: 330 km/u
Wielbasis: 275 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 21,3 l/100km (1 op 4,7)
Brandstofverbruik in de stad: 32,7 l/100km (1 op 3,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 14,7 l/100km (1 op 6,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Keramische remschijven
Interieur
- Carbon Daytona seats
- Carbon interieur-afwerking
Veiligheid
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Keramische remmen
= Bijzonderheden =
Ferrari 599 GTB Fiorano F1 Rosso Corsa
Dat de voormalig en enige eigenaar van deze nagenoeg nieuwe (!) Ferrari 599 GTB Fiorano een kunstliefhebber was, is een feit. Van rijden kwam het namelijk niet of nauwelijks: na zoveel jaar staat de teller op slechts 3.288 km! Daarmee is het in één klap een collectors item pur sang. Ideaal voor verzamelaars. Of bent u wél van plan om de 620 pk sterke Ferrari V12 regelmatig uw oren te laten strelen? Aan de samenstelling zal het niet liggen: de keramische remmen, volledig elektrisch bedienbare Daytona Carbon Racing Seats, Carbon Driver Zone en dito deurpanelen + instaplijsten staan geheel in het teken van een pure, compromisloze rijbeleving. Stijgt de adrenaline naar uw hoofd? Parkeersensoren voor + achter zorgen ervoor dat u scherp blijft tijdens het inparkeren. En uw 599 Gran Turismo Berlinetta als nieuw blijft.
Historie
Het is 8 maart 2008 wanneer een Fransman met groot Ferrari-hart zijn nieuwe 599 in ontvangst neemt bij Ferrari Verbaere Automobiles. Het eerste jaar pakt hij de 599 regelmatig uit de collectie om een stukje te touren. In 2009 krijgt de auto dan ook een servicebeurt bij 2.064km. Hierna komt de Fiorano slechts zelden meer uit de verzameling vol unieke collectables met lage kilometerstanden.
Maar nu, in 2024, biedt zich een unieke kans aan: u kunt de tweede eigenaar worden van deze bijzondere 599 GTB. De vraag die rest is: geeft u deze schoonheid een prominente plek in uw eigen collectie, of kiest u ervoor om de Ferrari te gebruiken waarvoor hij gemaakt is – genieten van de pure rijervaring van de atmosferische V12 tijdens prachtige ritten?
Exterieur
Is het een GT? Is het een supercar? Beide. Hoewel het stijlvolle, doch aerodynamisch verantwoorde koetswerk doet vermoeden dat het een 2+2 betreft, biedt de Fiorano enkel plaats voor 2. Wat Ferrari echter met deze styling wil bereiken is dat de 599 GTB bruist van de elegantie, hoe hardcore hij onderhuids ook is. Missie geslaagd: zelfs in een knalkleur als Rosso Corsa blijkt deze Ferrari een tijdloze macchina. Achter de 20 inch grote Ferrari Challenge Style wielen schuilt nog meer Rosso in de vorm van remklauwen. De licht gepolijste velgen voegen een extra toefje cachet en finesse toe aan het uitgesproken GTB ontwerp. Hét designelement van deze Ferrari is natuurlijk de C-stijl die ‘los’ staat van de raampartij achter. Het zorgt voor een heerlijk kenmerkende touch en bovendien een verbeterde luchtgeleiding. De sterke wigvorm van de carrosserie en imposante diffusor geven de Fiorano een bijzonder krachtige uitstraling. Krachten die op meesterlijke wijze te stoppen zijn met keramische remschijven. De langgerekte koplampunits en enkele ronde achterlichten per zijde passen bij de tijd waarin de Ferrari 599 GTB Fiorano werd gefabriceerd. Pininfarina leverde met dit model wederom zijn visitekaartje af. En plakte tevens fameuze Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Terecht.
Interieur
Van een fabrieksnieuw exterieur in vlammend rood kunnen we ontzettend genieten. Maar misschien nog wel bijzonderder is dat ook de cockpit rechtstreeks uit het atelier in Maranello lijkt te komen rollen. Het is haast surrealistisch om achter een carbon stuurwiel met LED Shift Indicator te zitten die al die tijd nauwelijks is aangeroerd. Het aantal momenten dat de Giallo rev-counter het rode toerengebied opzocht kunt u waarschijnlijk ook op één hand tellen. De aanwezigheid van een Carbon Driver Zone houdt in dat de Shift Paddles eveneens van peperduur koolstofvezel zijn gemaakt. Meer carbon treft op de dorpellijsten, het dashboard (inclusief ventilatieopeningen) en de deurpanelen. Achterin zitten gaat niet, dus niemand die onderweg tegen de lichtgewicht delen van de Carbon Racing Seats aankijkt. Kunnen we mee leven. In het bijzonder ook omdat de nieuw ruikende (!) Nero lederen stoelbekleding aan de voorzijde iconische Daytona patches bevat, afgewerkt met Rosso contraststiksels. Ook andere Nero lederen delen van de racekuipen bevatten Rosso stiknaden en zijn daarmee volledig in lijn met de B-stijlen, het dashboard, instrumentarium, de portierbekleding, tunnelconsole, het handvat aan de passagierskant en zelfs de handremhoes + gespen op het achterdek. Aan consistentie en stijl geen gebrek in de 599 GTB Fiorano!
Opties & extra’s
Gewichtsbesparende, racy materialen duiden op snelheid. Maar wat is snelheid zonder de power om snel te kunnen stoppen? Sterke rondetijden hangen voor een groot deel samen met de manier waarop er geremd wordt. Onze Ferrari komt extreem rap en zonder fading tot stilstand dankzij keramische remschijven. Wanneer het hard gaat is een perfecte zitpositie voor coureurs (in spe) uiteraard een absolute must. In dit geval houden uitgebreid elektrisch verstelbare carbon kuipstoelen u perfect in het gareel. Die gaan u echter niet helpen tijdens het inparkeren, dus bedachten de engineers hiervoor geïntegreerde parkeersensoren in de voor- en achterbumper. Zo eenvoudig kan het soms zijn…
Techniek & performance
Om de Ferrari 599 GTB Fiorano mét F1-transmissie binnen 3,7 seconden van 0 naar 100 km/h te laten accelereren en een asfalt verslindende topsnelheid van 331 km/h te laten noteren is echter meer voor nodig. Wat dacht u van een 5.999 cc grote 12-cilinder met een output van 620 pk? De 6-traps semiautomaat staat direct in verbinding met de achteras, wat gegarandeerd spektakel oplevert. Maar ook vrachten grip: het geprezen F1-Trac tractiesysteem is behoorlijk geavanceerd, zeker voor zijn tijd, en weet precies hoe de 620 doldwaze paarden en 608 Newtonmeters het beste via het ultra brede rubber aan de achterzijde aan te sturen, zonder meteen dwars te liggen. Aan wie de eer om de zo goed als nieuwe Ferrari V12 voor één van de eerste keren warm te gaan draaien?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Ferrari 599 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.