Ferrari 550 - Maranello European version Full history/documentation from new
Algemeen
Prijs | € 132.500 |
Bouwjaar | 1999 |
Kilometerstand | 76.900 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | FE-54-87 |
Datum deel 1 | - |
Belasting | (±) € 1.125,00 per jaar |
Topsnelheid | 320 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,40 sec |
Motorvermogen | 357 kW (485 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 5474 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zilver |
Oorspronkelijke kleur | Zilver |
Gewicht | 1665 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | september 1996 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen
In 1996 introduceerde Ferrari de 550 Maranello aan het publiek, ingezet als topmodel en als ‘opvolger’ van de Daytona. Voorzien van een 5,5 liter V12 (485 pk) in het vooronder, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen, bedoeld als ‘softer’ GT nam deze de plek in van de F512M. Hoewel, soft: diverse (privé) teams gebruikten de 550 Maranello voor GT en Endurance races (FIA GT, 24 uur van Lemans) en Prodrive ontwikkelde deze auto’s. In totaal werden er 3000 exemplaren geproduceerd.
Een 550 Maranello is een regelmatige verschijning in onze showroom, echter onderscheid dit exemplaar zich expliciet. Wij doelen op de volledig beschikbare historie, originaliteit en de huidige kwaliteit. Niet helemaal een verrassing want onze Ferrari werd voor het eerst geregistreerd op 4 Mei 1999 in Duitsland (nog altijd voorzien van een Duitse registratie). Het is dus dankzij die ‘ deutsche grundlichkeit’ dat wij u dit zeer goed verzorgde exemplaar aan kunnen bieden.
Met een gemiddelde van 3400 km per jaar heeft onze 550 na 23 jaar slechts 76900 kilometer afgelegd. De service historie is compleet vanaf de eerste dag, de boekjes zijn gestempeld (begeleid door de nodige facturen) en het laatste onderhoud vond afgelopen jaar plaats, ready to go dus.
Uitgevoerd in de prachtige kleurencombinatie Argentino (grijs) met een Nero daytona (zwart) interieur. De lak verkeert in uitmuntende staat, het interieur sluit hier naadloos op aan.
Het laat zich raden dat het rijden met deze Ferrari een prachtige ervaring is. Het geluid wat de V12 produceert is fantastisch, nooit is er een gebrek aan vermogen en de versnellingsbak functioneert soepel en direct. Vergis je niet, deze GT heeft een topsnelheid 323 km/uur dus als u even geen zin heeft om te ‘cruisen’: geen enkel probleem voor deze wolf in schaapskleren, hij zal u niet teleurstellen. Prachtig hoe beide karakters zich in één auto hebben ‘verstopt’!
Hoeveel kost een Ferrari 550 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.