Ferrari 488 - Spider | Full PPF | Racing Seats | JBL | Blu Pozzi | Historical color | Carbon Driver Zone
Algemeen
Prijs | € 269.500 |
Bouwjaar | 2017 |
Kilometerstand | 20.847 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 16-03-2017 (import) |
Belasting | (±) € 926,00 per jaar |
Topsnelheid | 330 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 3,00 sec |
Motorvermogen | 494 kW (672 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 3902 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Blauw |
Oorspronkelijke kleur | Blu Pozzi |
Gewicht | 1540 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 9 |
Introductiejaar | januari 2016 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- ESP
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Climate Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2015 - dec. 2018
Technische informatie
Koppel: 760 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 78 liter
Acceleratie (0-100): 3,0 s
Topsnelheid: 330 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.835 kg
Afmetingen (LxBxH): 457 x 196 x 125 cm
Wielbasis: 265 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
CO₂-uitstoot: 260 g/km
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,4 l/100km (1 op 8,8)
Brandstofverbruik in de stad: 16,6 l/100km (1 op 6,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,4 l/100km (1 op 11,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 246 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Blu Pozzi - Historical Color
- Blu remklauwen
- Full PPF
- Historical color
- Lichtmetalen velgen 20"
- Parkeersensor voor
- Speciale kleur
Infotainment
- Audio installatie premium
- JBL audio
- Navigatiesysteem full map
Interieur
- Blu stiksels
- Carbonafwerking interieur
- Carbon stuurwiel
- Elektrische ramen voor
- Multifunctioneel lederen stuurwiel
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- Sportuitlaat met bedienbare klep
= Bijzonderheden =
Ferrari 488 Spider | Blu Pozzi
Zo af en toe hebben liefhebbers het geluk hun ultieme droomauto te spotten. Maar hoe vaak komt het voor dat u een droomauto in een droomconfiguratie tegenkomt? Sinds de comeback van deze absoluut uniek samengestelde Ferrari 488 Spider in Blu Pozzi (!) zijn we bij Prins de hele dag in een hosannastemming. De blauwpaarse supercar staat op goudkleurige 20 inch wielen met daarachter remklauwen die qua tint corresponderen met de stiksels + Cavallino’s in de Goldrake Racing Seats. Nog sneller oogt het Carbon Fiber Racing Package. Met opties als parkeersensoren voor + achter en een JBL Premium HiFi-audiosysteem lijkt deze hardcore machine zowaar vergevingsgezind. Echter, wanneer de 670 opzwepende paarden via een originele Ferrari sportuitlaat het gehoor maximaal strelen, wordt alle luxe al gauw vergeten. Als wij zeggen dat de 488 Spider presteert zoals hij oogt en klinkt, weet u dan genoeg? Kers op de taart is een full body Paint Protection Film.
Exterieur
De karakteristieke Blu Pozzi lak gaat al heel wat decennia mee in Maranello en schreef geschiedenis door menig klassiek Ferrari icoon op te sieren. Het mooie aan de legendarische, uitermate geliefde én gewilde carrosseriekleur is dat het evenwel een hypermoderne uitstraling heeft. Geen wonder dat deze tot in detail werd doorgetrokken: tot en met de sideskirts, trapezes in de luchtinlaten en zelfs de luchtroosters aan de achterzijde zijn blauwpaars uitgevoerd! Ondertussen lijkt het design van de 488 haast van een andere planeet te komen. Echter, niets is minder waar: het model is tot stand gekomen in eigen huis, het Ferrari Styling Centre. En wel onder leiding van Flavio Manzoni. De natuurlijke stroomlijn van de 488 Spider wordt vergezeld door diverse inkepingen, een heuse splitter en geweldig grote diffusor. Behalve dat dit alles een functionele waarde heeft (de auto wordt echt naar het asfalt toe gezogen), ziet het er ook nog eens uitermate indrukwekkend en appetijtelijk uit. Een lust voor het oog zijn tevens de 20 inch dubbelspaak wielen voorzien van een gouden (!) laklaag, Blu remklauwen en Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Slik.
Interieur
De aankleding van de Ferrari-cockpit is in basis net zo strak en doelmatig als het ontwerp. Hier zorgt het Nero leder op stoelen, tunnelconsole, dashboard en deurpanelen wel voor. Overigens zijn de stoelen van het exclusieve Goldrake Racing soort die uw lichaam fenomenaal omsluiten en daarbovenop magisch mooi ogen. Het zijn echter de details in de open Italiaanse topsporter voor twee die het nog nét even aantrekkelijker maken. Let bijvoorbeeld op de gestikte Cavallino logo’s in de hoofdsteunen uitgevoerd in Blu, net als de “Colored Special Stitching” op de overige lederen delen. Ook de Giallo rev-counter valt op tussen al dat zwart. Maar misschien nog wel het mooiste zijn de andere donkere elementen, als onderdeel van het lichtgewicht Carbon Fiber Racing Package. Een naam die de lading geheel dekt met een koolstofvezel afwerking van het stuurwiel, de Paddle Shift bediening en inserts in het dashboard.
Opties & extra’s
Behalve opties in dienst van Ferrari’s pure race-DNA, is enige vorm van luxe uiteraard van harte welkom op een raspaard van nu. Vooral als het ten gunste is van de schoonheid van de auto. Parkeersensoren voor + achter en een achteruitrijcamera waarschuwen zodra obstakels (te) dicht bij de prachtige carrosserie komen, een JBL Premium HiFi-geluidsinstallatie doet audiofielen een groot plezier en automatisch dimmende spiegels voorkomen dat u in het donker iets te veel licht gaat zien. Sowieso hebben we een donkerbruin vermoeden dat u komende tijd meer tunnels gaat bezoeken, refererend aan de meesterlijke tonen die extra worden aangezweld door een originele Ferrari sportuitlaat af-fabriek…
Techniek & performance
Maar al dat genot voor oren en ogen is natuurlijk een stuk minder waard wanneer het niet in verhouding staat tot de performance van de 488 Spider. Gelukkig: de Twin-Scroll Ferrari turbo-V8 stelt niet teleur. Not even close: 0-100 km/h binnen 3 seconden en een topsnelheid van 325 km/h! Met 670 pk vermogen, 760 Nm koppel en een inhoud van 3,9 liter is dit één van de efficiëntere 8-cilindermotoren. Mede door de razendsnel schakelende 7-traps automaat komt de Ferrari 488 Spider behoorlijk explosief over wanneer hij uit zijn startblokken knalt. Alle power vindt zijn weg naar de achterwielen, wat de ware aard van deze supercar nog eens onderstreept. Maar dat hebben we bij Prins allemaal niet nodig. Wij kijken er net zo lief naar…
Met hartelijke groet,
team Prins
Hoeveel kost een Ferrari 488 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.