
Ferrari 488 - 3.9 Spider HELE | Atelier Car | Racing Seats
Algemeen
Prijs | € 259.500 |
Bouwjaar | 2017 |
Kilometerstand | 33.793 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 7 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 20-03-2017 (import) |
Topsnelheid | 330 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 3,00 sec |
Motorvermogen | 494 kW (672 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 3902 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Geel |
Oorspronkelijke kleur | Giallo Modena |
Gewicht | 1540 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 9 |
Introductiejaar | januari 2016 |
Meer modelinformatie |

Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- ESP
- Startonderbreker
- Airconditioning
- Climate Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Navigatiesysteem
- Sportstoelen
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2015 - dec. 2018
Technische informatie
Koppel: 760 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 78 liter
Acceleratie (0-100): 3,0 s
Topsnelheid: 330 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.835 kg
Afmetingen (LxBxH): 457 x 196 x 125 cm
Wielbasis: 265 cm
Interieur
Interieurkleur: Blu Sterling
Milieu
CO₂-uitstoot: 260 g/km
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,4 l/100km (1 op 8,8)
Brandstofverbruik in de stad: 16,6 l/100km (1 op 6,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,4 l/100km (1 op 11,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 243 - € 268 per kwartaal
Garantie
Garantie: 6 Maanden
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- 20 inch wielen
- Giallo remklauwen
- Scuderia shields
- Sport Exhaust
Infotainment
- Navigatiesysteem full map
Interieur
- Carbon Racing Seats
- Elektrische ramen voor
- Giallo Ferrari logo's in hoofdsteunen
- Giallo gordels
- Giallo stiksels
- Multifunctioneel lederen stuurwiel
Veiligheid
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- Atelier Car
= Bijzonderheden =
Ferrari 488 Spider | Atelier Car
Bekijk, beschouw en bewonder dé manier voor liefhebbers om zelfs op de meest treurige dag de zon te laten schijnen. Dak open of dak dicht; deze briljant geconfigureerde Ferrari 488 Spider is een supercar om alle dagen warm voor te lopen. Kunstenaars in Maranello doopten de Giallo Modena (!) uitgevoerde 488 Spider exclusief om tot een heuse Atelier Car. Inclusief Blu Sterling leder op onder andere de Goldrake Carbon Racing Seats. Knalgele details in de cockpit laten het Ferrari-bloed op volle toeren door de aderen stromen. Dit is niet ‘zomaar’ een HELE (High Emotion Low Emission) mooie V8 supercar. Het is één van de meest pure exemplaren die we ooit zagen. En zo klinkt de 670 pk sterke Italiaan ook: de aanwezige sportuitlaat zorgt ervoor dat de dubbel geblazen 8-cilinder net een paar tandjes heftiger én langer nagalmt tijdens een onvergetelijke rit door de bergen. In rechte lijn, zonder hoogteverschillen laat onze Ferrari 488 Spider HELE uiteraard minstens zo’n onuitwisbare indruk achter. De 0-100 km/h sprint binnen 3 seconden voelt namelijk zeker zo explosief als dat het op papier lijkt. Ervaar het tijdens een proefrit bij Prins.
Exterieur
Van een merk met een gele huisstijl zijn we best wel wat gewend. Giallo remklauwen en met name gele Scuderia Ferrari Shields zijn eerder regel dan uitzondering op een creatie uit Maranello. Toch weet deze 488 Spider HELE alle verwachtingen te overtreffen: de complete carrosserie is namelijk uitgedost in Ferrari geel. Of meer specifiek: Giallo Modena. We hebben het niet geprobeerd, maar gezien de felheid weet deze prachtige lak zelfs bij totale zonsverduistering de omgeving waarschijnlijk nog te verlichten. Zo uitgesproken als de kleur van het vlijmscherp getekende koetswerk is, zo ingetogen zijn de details. Althans, qua tint. Want de – respectievelijk visuele en geluidstechnische – impact van de 20 inch Forged velgen en dubbele sportuitlaat is er allerminst minder om. Sterker nog, het contrast dat de antracietkleurige wielen en matzwarte eindstukken te bieden hebben maakt de aantrekkingskracht louter groter. Ook de sideskirts, diffusor en luchtgeleiders naast de enkele ronde achterlichtunits zijn zwart uitgevoerd. Hoe meer geel, hoe beter? Zet dan vooral het dak erop en transformeer de Spider ogenschijnlijk in een Gran Turismo Berlinetta – kortweg GTB.
Interieur
De coupé-daklijn en slechte weersomstandigheden zijn echter de enige potentiële redenen om de Giallo kap te sluiten. Los van de extra dimensie die een open auto aan de rijbeleving toevoegt, gunt de Spider in dakloze toestand omstanders een unieke inkijk in het fabuleus samengestelde interieur. Hier geen ‘standaard’ zwart, grijs of antraciet aan boord, maar bijzonder fraai Blu Sterling leder. En natuurlijk is Ferrari niet van het halve werk, dus gingen de meesters uit Maranello all the way qua aankleding: dashboard (boven én onder), stuur, stijlen, portieren, midden-/tunnelconsole, alsmede de hoogst begeerlijke Goldrake Carbon Racing Seats zijn voorzien van de super smaakvolle, donkerblauwe finish. Kruipt het gele Ferrari bloed waar het niet gaan kan? Lederen Giallo middenbanen over de carbon kuipstoelen, een Giallo rev-counter + Giallo contraststiksels in de zetels, deurpanelen, midden-/tunnelconsole, het dashboard én stuurwiel herinneren u er elke kilometer aan in wat voor opvallende supercar u onderweg bent.
Opties & extra’s
Opties zoals een sportuitlaat en lichtgewicht racekuipen uit de autosport geven een ‘klein’ voorproefje op de asfalt verwoestende prestaties van de Ferrari 488 Spider. Immers, als wij zeggen dat deze Italiaanse schone net zo goed stuurt en accelereert als dat hij klinkt en zit, dan weet u toch genoeg?
Techniek & performance
Voor de aandrijving stapte Ferrari af van de atmosferische V8. Van downgrading wil Maranello echter (terecht!) niets weten. En dus bleef het aantal cilinders intact voor de 458-opvolger, met als voornaamste verschil dat er Twin-Scroll turbopower aan werd toegevoegd. Het resultaat: maar liefst 670 pk, 760 Nm koppel en een 0-100 km/h sprint die binnen 3 seconden afgeraffeld wordt. Wie het voetje keurig naar beneden houdt, ziet uiteindelijk een topsnelheid van 325 km/h digitaal in beeld verschijnen. De 3,9 liter 8-cilinder stuurt via een automatische 7-bak traditiegetrouw alle superkrachten richting de achteras. Ronduit sensationeel is bovendien de wegligging van de 488: verwoest hij het asfalt niet, dan blijft onze Spider eraan plakken als een zonaanbidder aan zijn of haar strandstoel in hartje zomer. Als we nou eens met elkaar afspreken dat we beiden voor voldoende olie zorgen…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Ferrari 488 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.