Ferrari 458 - 4.5 V8 Speciale | Cioccolato Alcantara | Veel carbon
Algemeen
Prijs | € 379.500 |
Bouwjaar | 2014 |
Kilometerstand | 31.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 24-07-2014 (import) |
Belasting | (±) € 826,00 per jaar |
Topsnelheid | 325 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 3,00 sec |
Motorvermogen | 441 kW (600 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4497 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Grigio Titanio (grijs metallic) |
Gewicht | 1385 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 8 |
Introductiejaar | oktober 2013 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Alarm
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: okt. 2013 - dec. 2015
Technische informatie
Koppel: 540 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 3,0 s
Topsnelheid: 325 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.690 kg
Afmetingen (LxBxH): 457 x 195 x 120 cm
Wielbasis: 265 cm
Interieur
Interieur: Cioccolato, Alcantara
Milieu
CO₂-uitstoot: 275 g/km
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,8 l/100km (1 op 8,5)
Brandstofverbruik in de stad: 15,8 l/100km (1 op 6,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,4 l/100km (1 op 10,6)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Carbon diffuser
- Carbon engine-bay
- Carbon underdoor cover
- Elektronisch Sper Differentieel
- Lichtmetalen velgen 20"
- Parkeersensor voor en achter
- Scuderia emblemem
- Speciale kleur
Infotainment
- Audio-navigatie full map
- Autotelefoonvoorbereiding met bluetooth
Interieur
-
- Alcantara dashboard
- Alcantara deurpanelen
- Alcantara kofferruimte
- Carbonafwerking interieur
- Carbon deurpanelen
- Carbon Driver Zone
- Carbon luchtroosters
- Carbon schakelflippers
- Giallo toerenteller
Milieu
- Start/stop systeem
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
= Bijzonderheden =
Ferrari 458 Speciale
De Ferrari 458 Speciale van Prins is specialer dan speciaal. Speciaal gebouwd voor de echte autoliefhebber. Met een verbluffende hoeveelheid carbon, een opvallend cleane livery en een smaakvolle Cioccolato Alcantara afwerking van o.a. de Racing Seats en dashboard is deze bolide een lust voor het oog. Vanuit de Carbon Driver Zone inclusief LED's bent u volledig “in control” van 605 steigerende paarden, verpakt in een carbon motorruimte. De atmosferische V8 krijst het uit van genot zodra binnen 3 seconden slechts 1.290 kilo’s met een snelheid van 0 naar 100 km/h in gang zijn gezet. Zo briljant als dit zeldzame exemplaar oogt, zo fenomenaal gedraagt de Ferrari 458 Speciale zich op het grijze lint. Hoe bochtiger, hoe beter. Al gaat deze bella net zo makkelijk hard rechtuit…
Exterieur
De Speciale is veruit de scherpste Ferrari 458 ever. En precies zo ziet de 2-zitter er ook uit: vlijmscherp. Het front bevat extra (en) grote openingen, de carbon (!) diffusor is echt mega en de sideskirts kenmerken zich door middel van omhoog staande splitters, wings of ‘gewoon’ vleugels. De Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen staan ‘m goed, maar zijn minder onderscheidend dan de zwart geblakerde 20 inch Forged wielen en Titanium Exhaust Pipes die voor de gelegenheid ook nog eens hoger gepositioneerd zijn in vergelijking met de ‘standaard’ 458. Anders dan de Italia-versie zijn tevens de luchtgeleiders op de hoeken van de voorbumper en openingen in de neus. Alles om maximale neerwaartse druk te genereren zodra de Speciale op de toppen van zijn kunnen presteert. En het aerodynamische wonder is er nog aantrekkelijker op geworden ook! Zeker in deze prachtige Grigio Titanio kleurstelling. Een striping schittert door afwezigheid; weer eens een keer wat anders dan we van de straatlegale raceauto gewend zijn. De Nero remklauwen hoefden kennelijk evenmin al te veel op te vallen. Logisch, de schoonheid van de Ferrari 458 Speciale is een feit. Werp een blik op de carbon motorruimte (!) en het onderscheid van dit raspaard spreekt voor zich…
Interieur
Binnenin barst het koolstofvezel feest pas écht los: instaplijsten, deurpanelen, Driver Zone, Racing Seats, Central Bridge en zelfs de ventilatieroosters zijn gemaakt van peperduur carbon. Altijd goed als er ergens nog een paar gram aan gewicht kan worden bespaard. In het bijzonder wanneer het een circuitmonster als de Ferrari 458 Speciale betreft. Spartaans valt de cockpit daarentegen niet te noemen. Integendeel: er staat een uitzonderlijk hoogwaardige afwerking tegenover alle gewichtsbesparende materialen. Dashboard, tunnelconsole, raamstijlen en dus ook de Carbon Racing Seats zijn Alcantara uitgevoerd. En wel in de uiterst smaakvolle kleur Cioccolato. Hoe fraai! Om het binnenwerk van vloer tot hemel uniek aan te kleden is laatstgenoemde voorzien van een Grigio 3D Fabric finish. De Giallo rev-counter en rode ringen rondom de automaatbediening in de Central Bridge symboliseren respectievelijk de originele merkidentiteit en puur Ferrari vuur.
Opties & extra’s
De hardcore racegenen zijn eveneens duidelijk zichtbaar in de rode LED-lampen, geïntegreerd het carbon sportstuur. Hoe meer rood er in de LED Shift Indicator oplicht, hoe sensationeler en sneller dat het gaat aan boord van de 458 Speciale. Voor een heel ander soort dynamiek zorgt het radio-/navigatiesysteem inclusief Bluetooth. Handig is het in ieder geval wel, net als de parkeersensoren voor + achter. Immers, deze Ferrari is in veel dingen briljant, echter niet in het bieden van overzicht voor bestuurder en passagier…
Techniek & performance
Niet dat het u ook maar iets interesseert zodra er 605 pk’s richting de achteras verdwijnen, wetende dat een 0-100 km/h sprint binnen 3 seconden aanstaande is. Geholpen door het innovatieve F1 Trac-tractiecontrolesysteem en een aangepast differentieel, kan de 458 Speciale zijn superkrachten verrassend stabiel op het asfalt overbrengen. Het verder verbeterde stabiliteitssysteem met Side Slip angle Control (SSC) en zijwaartse sliphoek voorkomt dat de Ferrari iets te veel begint te kwispelen van genot wanneer de turboloze 4,5 liter V8 het achterste van zijn immense potentie laat zien. De keiharde cijfers (135 pk per liter, 2.13 kg per pk) tonen aan dat rijden in de Speciale meer dan speciaal is. Dit surrealistische beeld wordt echter dubbel en dwars versterkt door de unieke geluidsbeleving. De 35 pk sterkere versie van de Italia moest er 90 kg voor afslanken, maar dan staat de naald van de snelheidsmeter ook al binnen 9,1 seconden op 200 km/h. Gemeten vanuit stilstand welteverstaan… Wie wil nou niet ervaren hoe dat voelt?
Met vriendelijke groet,
team Prins
Hoeveel kost een Ferrari 458 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.