Let op! Geld lenen kost geld
Ferrari 348 - TS ~Ferrari Munsterhuis~ - AutoWereld.nl
 

Ferrari 348 - TS ~Munsterhuis~

1991, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Rood
€ 99.500
62.961 km

Algemeen

Prijs € 99.500
Bouwjaar 1991
Kilometerstand 62.961 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK Ja, tot 28 juni 2026
BTW auto Nee, marge
Kenteken 38-SB-ZX
Datum deel 1 04-01-1991 (import)
Belasting (±) € 120,00 per jaar
Topsnelheid 275 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 5,60 sec
Motorvermogen 222 kW (302 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3405 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Rood
Oorspronkelijke kleur Rosso Fer 300
Gewicht 1480 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar januari 1991
Meer modelinformatie

Aanbieder

Munsterhuis Sportscars
Goudstraat 31-49

7554NG Hengelo

074-2032536

www.munsterhuis.nl

Vergelijkbare Ferrari 348 occasions

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: jan. 1991 - dec. 1994

Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,6 s
Topsnelheid: 275 km/u
GVW: 1.680 kg
Wielbasis: 245 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 7
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal

Hierbij verkopen wij deze compleet onderhouden Classiche gecertificeerde Ferrari 348 TS voor onze klant.
Onderhoud en Classiche certificering zijn in 2022 en 2023 uitgevoerd.

De convertible versie van de 348 TB, met een afneembare hardtop, werd aangedreven door dezelfde aandrijflijn als de Berlinetta-versie, waardoor hij gelijkwaardige prestaties leverde.
De carrosserie werd opnieuw gestyled door Pininfarina. De indrukwekkende dynamische eigenschappen van beide versies waren zo bij uitstek geschikt voor het circuit dat in 1993 speciaal voor deze auto’s een Challenge werd opgericht.
Het nieuwe model week radicaal af van de ontwerpfilosofie van zijn voorganger, niet alleen wat betreft de mechanische lay-out, maar ook wat betreft de stijl van de carrosserie en de chassisconstructie. Samen met het zustermodel van de 348 tb was dit de eerste Ferrari in serieproductie die geen apart stalen chassisframe had. In plaats daarvan werd een chassis van geperst staal gebruikt, met een afzonderlijk stalen subframe van de motor eraan vastgeschroefd, terwijl de carrosseriepanelen door een robot aan de hoofdstructuur waren gelast en vastgeschroefd. De wielbasis was 2450 mm en het chassis had op het TS-model de fabriekstypereferentie F 119 AS.
De door Pininfarina ontworpen carrosserie was in wezen dezelfde als die van het 348 tb-model met vaste kop, afgezien van het solide verwijderbare dakpaneel, dat onder een hoes achter de stoelen kon worden opgeborgen als het niet in gebruik was. Ook het interieur was vrijwel identiek aan dat van het gelijktijdige 348 tb-model, afgezien van de opbergruimte voor het dak achter de stoelen.
Net als bij de 348 tb kwam dit targadakmodel ook in aanmerking voor deelname aan de Challenge Race Series voor de 348-modellen, waarbij klanten een vast bedrag betaalden voor een veiligheids-/prestatiekit en baanondersteuning voor het seizoen. Het 348 ts-model stopte met de productie in 1993 met de aankondiging van de bijgewerkte 348 GTS. Tijdens de productieperiode werden in totaal 4228 exemplaren geproduceerd met de chassisnummers 81651 tot 96964, wat ongeveer een derde meer was dan het model met vast dak.

Voor meer informatie:
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Of bel: 074-2555370

Hoeveel kost een Ferrari 348 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Munsterhuis Sportscars

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken