Ferrari 348 - TS ~Munsterhuis~
Algemeen
Prijs | € 99.500 |
Bouwjaar | 1991 |
Kilometerstand | 62.961 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 28 juni 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 38-SB-ZX |
Datum deel 1 | 04-01-1991 (import) |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | 275 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,60 sec |
Motorvermogen | 222 kW (302 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 3405 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rosso Fer 300 |
Gewicht | 1480 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | januari 1991 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Vergelijkbare Ferrari 348 occasions
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: jan. 1991 - dec. 1994
Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,6 s
Topsnelheid: 275 km/u
GVW: 1.680 kg
Wielbasis: 245 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 7
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
Hierbij verkopen wij deze compleet onderhouden Classiche gecertificeerde Ferrari 348 TS voor onze klant.
Onderhoud en Classiche certificering zijn in 2022 en 2023 uitgevoerd.
De convertible versie van de 348 TB, met een afneembare hardtop, werd aangedreven door dezelfde aandrijflijn als de Berlinetta-versie, waardoor hij gelijkwaardige prestaties leverde.
De carrosserie werd opnieuw gestyled door Pininfarina. De indrukwekkende dynamische eigenschappen van beide versies waren zo bij uitstek geschikt voor het circuit dat in 1993 speciaal voor deze auto’s een Challenge werd opgericht.
Het nieuwe model week radicaal af van de ontwerpfilosofie van zijn voorganger, niet alleen wat betreft de mechanische lay-out, maar ook wat betreft de stijl van de carrosserie en de chassisconstructie. Samen met het zustermodel van de 348 tb was dit de eerste Ferrari in serieproductie die geen apart stalen chassisframe had. In plaats daarvan werd een chassis van geperst staal gebruikt, met een afzonderlijk stalen subframe van de motor eraan vastgeschroefd, terwijl de carrosseriepanelen door een robot aan de hoofdstructuur waren gelast en vastgeschroefd. De wielbasis was 2450 mm en het chassis had op het TS-model de fabriekstypereferentie F 119 AS.
De door Pininfarina ontworpen carrosserie was in wezen dezelfde als die van het 348 tb-model met vaste kop, afgezien van het solide verwijderbare dakpaneel, dat onder een hoes achter de stoelen kon worden opgeborgen als het niet in gebruik was. Ook het interieur was vrijwel identiek aan dat van het gelijktijdige 348 tb-model, afgezien van de opbergruimte voor het dak achter de stoelen.
Net als bij de 348 tb kwam dit targadakmodel ook in aanmerking voor deelname aan de Challenge Race Series voor de 348-modellen, waarbij klanten een vast bedrag betaalden voor een veiligheids-/prestatiekit en baanondersteuning voor het seizoen. Het 348 ts-model stopte met de productie in 1993 met de aankondiging van de bijgewerkte 348 GTS. Tijdens de productieperiode werden in totaal 4228 exemplaren geproduceerd met de chassisnummers 81651 tot 96964, wat ongeveer een derde meer was dan het model met vast dak.
Voor meer informatie:
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Of bel: 074-2555370
Hoeveel kost een Ferrari 348 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.