Ferrari 296 GTS - 3.0 V6 | Verde Masoni | Atelier | New Car | Véél carbon | Lift
Algemeen
Prijs | € 439.500 |
Prijs excl. BTW | € 367.638 excl. BTW |
Bouwjaar | 2025 |
Kilometerstand | 103 km |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 8 |
APK | - |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Topsnelheid | 330 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 2,90 sec |
Motorvermogen | 610 kW (829 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2992 cc |
Energielabel | E |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Groen (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Verde Masoni (groen metallic) |
Gewicht | 1725 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 16 |
Introductiejaar | januari 2023 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Alarm
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Lederenbekleding
- Lichtmetalenvelgen
- Spoiler
- Binnenspiegel aut. dimmend
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2022 - 2025
Technische informatie
Vermogen elektromotor(en): 137 kW (186 PK)
Vermogen brandstofmotor: 488 kW (663 PK)
Koppel: 740 Nm
Brandstofsoort: Hybride (elektrisch en benzine)
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 330 km/u
Maten en gewichten
GVW: 2.060 kg
Afmetingen (LxBxH): 457 x 196 x 119 cm
Wielbasis: 260 cm
Interieur
Interieurkleur: Cuoio
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,4 l/100km (1 op 15,6)
CO₂-uitstoot: 153 g/km
Emissieklasse: Euro 6
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 295 - € 326 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Achterspoiler
- Carbon diffuser
- Carbon exterieur
- Carbon frontspoiler
- Carbon sideskirts
- Elektronisch Sper Differentieel
- Front-lift-systeem
- Lichtmetalen velgen 20"
- Parkeersensor voor en achter
Interieur
- Alcantara deurpanelen
- Carbon dashboard
- Carbon Driver Zone
- Carbon stuurwiel
- Full electric seats
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Dodehoek detector
Overige
- Apple Carplay/Android Auto
- Atelier Car
- binnen/buitenspiegel aut. dimmend
- Carbon exterieur delen
- Connected services
- diffusor
- Draadloze telefoonlader
- lederen bekleding bicolor
- Oplaadmogelijkheid
= Bijzonderheden =
Ferrari 296 GTS Verde Masoni
Hij is gloednieuw, maar we konden het niet laten om er alvast een kenteken bij aan te vragen. Zodat u verzekerd bent van passende GTS-platen bij deze schitterende Ferrari 296 Gran Turismo Spider! Dat is namelijk het laatste wat er nog aan de Atelier Car ontbrak: de unieke, magnifieke en super smaakvolle (!) configuratie is tot stand gekomen in samenwerking met een heuse designer in Maranello. Het kan ook haast niet anders dan dat er een ware meester aan het werk is geweest met deze Atelier-made 296 GTS! De bijzonder originele kleurstelling (Verde Masoni lakwerk gecombineerd met Cuoio leder + alcantara; verzin het maar eens!), vele carbon in- en exterieurdetails en allerlei luxe zoals geventileerde stoelen, een Front Lift System en adaptieve koplampen maken dat dit nu al een hoogst begerenswaardige collectors item is. En dan moet de 1e aflevering nog geschieden! Wie gaat de hypergeavanceerde, 830 pk sterke V6 Hybrid voor het eerst een thuis geven?
Exterieur
Is de 296 GTS de beste Ferrari ooit? Die vraag mag u binnenkort zelf beantwoorden. Maar één ding is alvast zeker: aan de looks zal het niet liggen! Als Gran Turismo Spider onderscheidt de nieuwste Ferrari 296 zich uiteraard met een uitneembaar metalen dak, welke volledig elektrisch achter de enige 2 stoelen verdwijnt. Dit maakt ‘m niet per se beter dan de gesloten 296 GTB, maar wél leuker! In gesloten toestand ziet alleen de diehard car spotter het verschil met de Gran Turismo Berlinetta. De kap is namelijk volledig in carrosseriekleur meegespoten, en dat is dankzij de Verde Masoni lak die dit specifieke exemplaar opsiert, extra fijn. De zeer stijlvolle olijfkleur doet de smaakpapillen prikkelen als geen ander. Om het ultieme GTS recept nog net even wat kruidiger te maken, voorzag het Atelier in Maranello de Italiaanse supercar van Diamond Polished Forged Wheels, chique aluminium remklauwen, Black Tailpipe Tips, Scuderia Ferrari Shields op de voorschermen en héél veel carbon. Frontspoiler (inclusief opstaande gurney flaps op de uiterste hoeken), sideskirts en ‘natuurlijk’ de diffusor is gemaakt van peperduur, lichtgewicht koolstofvezel. De hoogstaande finish – bekend uit de racerij – maakt niet voor niets de link met de autosport. Behalve doelmatig, oogt het carbon beeldschoon. Juist in combinatie met de Verde Masoni kleurstelling. En dat is best verrassend! Verrassend lekker om precies te zijn.
Interieur
Wie zich lang genoeg heeft staan vergapen aan het messcherpe, aerodynamisch baanbrekende, doch uiterst elegante no-nonsense lijnenspel van de Ferrari 296 GTS, wordt getrakteerd op een volgend prachtig mooi Italiaans topgerecht. Achter de sierlijke rondingen en strakke oppervlakken schuilt namelijk een innovatieve, cleane cockpit voorzien van een meesterlijke aankleding: two-tone Cuoio en Nero leder, gecombineerd met Cuoio alcantara details, Beige Chiaro contraststiksels en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen! Kunst op wielen is een understatement. De manier waarop de verschillende segmenten van het dashboard worden benadrukt aan de hand van een samenspel tussen enerzijds lichtbruin alcantara (onderzijde) en anders zwart leder (bovenzijde) is werkelijk subliem. Zoiets kan alleen in een Italiaans modehuis ontstaan! En dat is ook exact wat er gebeurde. Aan de passagierskant wordt de heerlijke afwerking tijdelijk onderbroken door een speciaal bijrijdersdisplay met daarnaast carbon elementen. Maar de oplettende fijnproever had ondertussen allang gezien dat de Cuoio alcantara lijn via het (eveneens digitale) instrumentenpaneel de bovenkant van het dashboard tóch weet te bereiken. De bijpassende contraststiksels maken het meer dan af. Wat. Een. Stijlicoon! Echter, deze unieke creatie uit Maranello is niet enkel een modepopje, getuige de aanwezigheid van extra carbon op het stuurwiel, de schakelflippers, het bovenste deel van de Centre Console, alsmede in de vorm van Dashboard Inserts. Het is deze 296 GTS duidelijk menens!
Opties & extra’s
In het verlengde van de vederlichte hightech finish uit de racerij, voegden de engineers van Ferrari een LED Shift Indicator toe. Voor het geval alle zintuigen op scherp staan en uw blik op oneindig. De oplichtende LED-lampjes bovenin het carbon stuur zijn immers niet te missen! Ze representeren de ideale schakelmomenten voor bijvoorbeeld de perfecte acceleratietijd. Daarover later meer. Wie er vol voor gaat blijft waarschijnlijk niet zweethandvrij, maar onze 296 GTS kan wél helpen voorkomen dat het daaronder ook te heet wordt. Inbegrepen bij de Full Electric Seats is namelijk stoelventilatie. Het naderen van verkeersdrempels hoeft overigens niet per definitie voor stressmomenten te zorgen, aangezien het Front Liftsysteem zijn carbon neus ophaalt voor dergelijke supercar onvriendelijke obstakels. Over liften gesproken: de aanwezigheid van adaptieve koplampen maakt dat u minder snel geneigd bent om van het gas te gaan zodra de nacht valt. En met Apple CarPlay en een Wireless Smartphone Charger aan boord wilt u onderweg alleen nog maar stoppen om te tanken.
Techniek & performance
Hoe vaak u de Ferrari 296 GTS van verse brandstof voorziet is mede afhankelijk van het gewicht van uw rechtervoet. Wie wil kan binnen 2,9 seconden van 0 naar 100 km/h sprinten en de 830 pk / 730 Nm sterke 3,0 liter V6 Hybrid doortrekken tot een adembenemende topsnelheid van 330 km/h. Zonder hybridetechnologie blijft er nog altijd 663 pk aan 6-cilinder bi-turbopower over. Zonder actieve HD-achterspoiler genereert de GTS 100 kg minder downforce. En zonder ground effect zou het koetswerk in Low Drag Mode 10% minder hard naar het asfalt worden toegezogen. Kortom, gebruik de tools vooral waarvoor ze bedoeld zijn. Want de Ferrari 296 wordt er nóg onweerstaanbaarder door!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Ferrari 296 GTS verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.