Let op! Geld lenen kost geld
Ferrari 246 - GT 246 GT Dino M ~Ferrari Munsterhuis~ - AutoWereld.nl
 

Ferrari 246 - GT 246 GT Dino M ~Munsterhuis~

1970, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Rood
€ 379.500
58.499 km

Algemeen

Prijs € 379.500
Bouwjaar 1970
Kilometerstand 58.499 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken 44-XP-05
Datum deel 1 30-06-1970 (import)
Motorvermogen 143 kW (194 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2418 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Rood
Oorspronkelijke kleur Rosso
Gewicht 1169 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Munsterhuis Sportscars
Goudstraat 31-49

7554NG Hengelo

074-2032536

www.munsterhuis.nl

Vergelijkbare Ferrari 246 occasions

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Algemene informatie
Modeljaar: 2025

Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Topsnelheid: 235 km/u
Afmetingen (LxBxH): 4235 x 1700 x 1135 cm
Wielbasis: 234 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Hierbij verkopen wij deze mooie Classiche gecertificeerde Dino 246 GT Series M.

De Dino 246 GT was een evolutie van de Dino 206 GT, met een grotere V6-motor en een wielbasis verlengd met 60 mm. Afgezien van de langere carrosserie was het ontwerp vrijwel identiek, met alleen een langere motorkap en een verplaatste tankdop. De auto bleek commercieel zeer succesvol en tijdens zijn levensduur werden er drie series geproduceerd. Toen de productie in 1973-1974 stopte, was de vraag nog steeds hoog.

Rond de tijd dat de Dino 206 GT in 1969 plaats maakte voor zijn opvolger, de 246 GT, bereikte Enzo Ferrari een overeenkomst met Gianni Agnelli van Fiat om de productieauto kant van de Ferrari-business over te nemen.
Op dat moment was Enzo Ferrari al ouder dan 70 jaar, en behalve het veiligstellen van de toekomst van de productieautobranche op de lange termijn, bevrijdde het hem ook van de dagelijkse verantwoordelijkheden ervan en gaf het hem meer tijd om zich aan zijn eerste carrière te wijden, zijn liefde, de race-afdeling. De Dino 246 GT maakte zijn officiële debuut op de beurs van Turijn in november 1969, hoewel de productie al was begonnen. Tegen het einde van het jaar waren in totaal 81 exemplaren voltooid.
Visueel was de 246 GT vrijwel identiek aan de 206 GT waarin hij slaagde, afgezien van het feit dat de tankdop zich onder een verzonken klep op het linker zeilpaneel bevond. In werkelijkheid waren er meer verschillen dan op het eerste gezicht leek. Naast de toename van de cilinderinhoud van 2 liter naar 2,4 liter, werd het motorblokmateriaal gewijzigd van aluminium naar gietijzer. Ook niet duidelijk uit een toevallige blik was de verandering in de wielbasis, die 2280 mm bedroeg op de 206 GT en 2340 mm op de 246 GT, met een overeenkomstige toename van de totale lengte. Ook kon een toename in diameter van de gekoppelde dubbele uitlaatpijpen worden opgemerkt.

Tijdens de productieperiode van de 246 GT van 1969 tot 1974 waren er geen grote wijzigingen in de kenmerken, hoewel verschillende kleinere items en details wel veranderden, wat leidde tot de drie series auto's die werden aangeduid als "L", "M" en " E”. Dit staat los van de verschillende marktversies en het targadak 246 GTS-model. Globaal genomen werden de L-auto's uit de serie eind 1969 en tot en met 1970 geproduceerd.
Ze hebben wielen met een enkele knock-off spinner, voorste zijbumpers in de grille-opening, kentekenplaatverlichting achter in de zijbumperuiteinden, een externe ontgrendelingsknop voor het kofferdeksel en hoofdsteunen gemonteerd op het achterste schot. De body was staal met een aluminium voordeksel. Auto's uit de serie "M" werden begin 1971 gedurende een korte periode geproduceerd. Ze waren voorzien van vijf bouten voor de wielen, een interne ontgrendelingspal op de achterklep, op de stoel gemonteerde hoofdsteunen en detailwijzigingen aan de motor en versnellingsbak, terwijl het chassis werd aangepast, wat resulteerde in een toename van 30 mm in de achterspoorbreedte.

Voor meer informatie:
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Of bel: 074-2555370

Hoeveel kost een Ferrari 246 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Munsterhuis Sportscars

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken