Let op! Geld lenen kost geld
Donkervoort S8 - M0934 - AutoWereld.nl
 

Donkervoort S8 - S8AT M0934

05-1988, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Groen
€ 37.500
64.406 km

Algemeen

Prijs € 37.500
Bouwjaar Mei 1988
Kilometerstand 64.406 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken P-755-VP
Datum deel 1 -
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 125 kW (170 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1993 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Groen
Oorspronkelijke kleur Groen
Gewicht 685 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar januari 1986
Meer modelinformatie

Aanbieder

Metropole Classics BV
Meubellaan 1

6651KV Druten

0031653328817

www.metropole.nl

Vergelijkbare Donkervoort S8 occasions

Extra informatie

Merk: Donkervoort
GVW: 685 kg
Interieur: Bruin, Skai
Motorrijtuigenbelasting: geen

De Donkervoort S8 is een ultralichte sportwagen vervaardigd door Donkervoort in Lelystad, Nederland, tussen 1983 en 1993. Het is het tweede model dat door Donkervoort wordt geproduceerd, als opvolger van de Donkervoort S7. Er werden drie modellen geproduceerd: de Donkervoort S8, de Donkervoort S8A en de Donkervoort S8AT. Hij werd in 1988 vervangen door de Donkervoort D10, die op zijn beurt in 1993 werd vervangen door de Donkervoort D8

Donkervoort S8AT (1986-1994) Voor de eerste S8AT's werd het chassis van de S8A gebruikt. Vanwege milieuregels in 1986 moest Ford zijn motoren uitrusten met een katalysator. Hierdoor ging het vermogen van de motoren omlaag, waarop Donkervoort besloot een eigen motor te ontwikkelen. De basis van deze motor is de oude tweekleppige 2 liter-Ford-motor, waar Donkervoort een Garret T3 turbo charger, een intercooler, Cosworth-zuigers, een nieuw benzine-injectiesysteem en een driewegkatalysator aan toevoegde. Het blok leverde 170 pk als 2 liter en 190 pk in de 2,2 liter-uitvoering. Ook nieuw was het chassis, dat afkomstig was van de D10. Dit chassis was breder en sterker en de torsiestijfheid nam hierdoor toe. De nieuwe voor- en achterwielophanging waren ook afkomstig van de D10 en vanaf 1991 werden schrijfremmen in de achterkant aangebracht.

Of het verhaal van het D10 chassis klopt betwijfel ik. Voor zover mij bekend zijn er maar 2 S8AT's met een D10 chassis gebouwd. Er zijn 2 liter versies geleverd met geflowde kop geleverd die 180 pk leverden. De 2,2 liter met 190 pk is voor zover ik wet alleen geleverd in de D10. Maar er is geen een Donkervoort hetzelfde, ze zijn allemaal naar wens van de klant gebouwd dus je weet maar nooit....

Een ander verhaal met betrekking tot de motor is dat Donkervoort graag de 2 liter Cosworth met bovenliggende nokkenassen, 24 kleppen en een turbo in de Donkervoort wilde hebben als opvolger van de 2 liter Pinto. Maar Ford meldde dat deze motor niet geleverd zou worden voor weggebruik, alleen voor de sport. Later werd het Cosworth blok alsnog in wegauto's ingebouwd (eerst de Ford Sierra en later de Ford Escort) en zijn er ook enkele Donkervoort S8AT's met dit blok uitgerust. Dit schijnen de meest wilde/ongecultiveerde Donkervoorts ooit te zijn.

Deze hier gepresenteerde Donkervoort is nog een hele mooie en ziet er uit als nieuw. Je kunt zien dat de auto perfect is onderhouden en er zit geen speling op de stuurinrichting en hij rijdt, schakelt en remt ook geweldig. Het is een totale sensatie om een Donkervoort te rijden. Je zit dicht bij de weg waardoor de snelheid sensatie nog groter wordt. Kom bij ons langs om deze auto in het echt te zien.

Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------

Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------

Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.----------

Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.

Hoeveel kost een Donkervoort S8 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Metropole Classics BV

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken