Corvette C2 - Sting Ray Coupé Split window Fully restored condition, Ordered in color scheme Saddle Tan
Algemeen
Prijs | € 185.000 |
Bouwjaar | 1963 |
Kilometerstand | 119.091 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | PM-78-11 |
Datum deel 1 | - |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Goud |
Oorspronkelijke kleur | Goud |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Tellerstand: 74.000 mijlen
Interieurkleur: Bruin
Motorrijtuigenbelasting: geen
De tweede generatie Corvette, de C2, was een enorme stap vooruit voor Chevrolet. Lichter, sneller, beter. Direct leverbaar met krachtige V8, een carrosserie die voor het eerst in de windtunnel was getest en ondanks dat er bijna twee keer zoveel oppervlakte aan staal werd gebruikt als bij de C1 toch minder gewicht. De C2 Sting Ray wordt door velen gezien als de mooiste Corvette van de hele reeks en deze fraaie 'Matching Numbers' Split Window is daar geen uitzondering op.
De C2 'Split Window' waarover we het hier hebben is er eentje uit het eerste jaar van productie, 1963. Het betreft hier de meest geliefde versie, met het in twee delen opgedeeld achterruit en de roosters op de motorkap. Een auto die destijds werd vergeleken met modellen als de Mercedes-Benz 300SL en andere exclusieve sportwagens. De 327 Cubic Inches metende V8 levert 300 pk en daarmee laat de Corvette C2 Sting Ray zich ook vandaag de dag nog bestempelen als rasechte sportwagen. De C2 kenmerkt zich door dubbele ronde achterlichten en koplampen die open klappen, beide kenmerken die tot de C5 typisch voor de Corvette waren. Het interieur geeft u het gevoel dat u in de jukebox onder de auto's terecht bent gekomen, een ongekende uitstraling. Een prachtige etalage van in chroom en aluminium uitgevoerde meters, knoppen en hendels. De stalen middentunnel die de schakelpook van de automatische tweetraps transmissie herbergt doet licht denken aan een vliegtuig uit die tijd.
Deze Corvette verkeert in een zeer fraaie staat en is al eens vakkundig gerestaureerd. De lak ziet er daardoor letterlijk schitterend uit en ook de chromen details ogen zeer goed. Deze indruk zet zich voort in het interieur waar ook alleen de conclusie kan worden getrokken dat de auto helemaal 'af' is. Bekleding, hemel, de al aangehaalde instrumenten: het is instappen en genieten maar in deze tijdmachine.
Bij de auto komt uitvoerige documentatie die gaat tot ongeveer 1000 mijl terug. De laatste zes cijfers van het VIN-nummer en het motornummer komen overeen en dat betekent dat deze V8 de originele is die in de fabriek in de Chevrolet gehesen werd. Ook alle andere motor onderdeelnummers zijn op papier gezet zodat er geen twijfel mogelijk is over de originaliteit hiervan. Er is, bijna vanzelfsprekend voor Corvettes in deze klasse ook een document aanwezig van de NCRS, de 'National Corvette Restorers Society', dat eigenlijk als een geboortecertificaat geldt: deze schitterende C2 is gebouwd op 19 maart 1963 en de eerste eigenaar haalde hem op bij Blanck Chevrolet in Brownsburg, Indiana. Nu, bijna 60 jaar later, staat deze zeer stijlvolle Split Window bijna 7.000 kilometer verderop te koop bij ons in Brummen.
Hoeveel kost een Corvette C2 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.