Algemeen
Prijs | € 2.750 |
Bouwjaar | December 1990 |
Kilometerstand | 150.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 18 september 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | YZ-22-NN |
Datum deel 1 | 24-12-1990 |
Belasting | (±) € 120,00 per jaar |
Topsnelheid | 174 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 11,50 sec |
Motorvermogen | 65 kW (88 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1580 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 945 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | februari 1990 |
Meer modelinformatie |
Opties & accessoires
- Radio/cassette-speler
- Lichtmetalen velgen
- Achterbank neerklapbaar
- Trekhaak
- Spoiler
- Originele krikset
Extra informatie
Bij deze bied ik mijn Citroën BX te koop aan.
Hij is van 1990, nieuw in Nederland geleverd en heeft net geen 150.000 km gereden. De stand loopt nog wel iets op want stilstand is achteruitgang!
De 1.6 motor is lekker fel en weet goed raad met de lichte auto. Hierdoor kom je nog zeer goed mee in het hedendaagse verkeer.
Verder is het nog echt autorijden, zaken als stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling en elektrische ramen schitteren door afwezigheid. Maar alles wat er niet op zit kan ook niet stuk natuurlijk
Wat hij wel heeft is een tijdscorrecte radio casettespeler van blaupunkt welke prima functioneert en hij staat op originele Citroën BX lichtmetalen wielen.
De auto is zijn leven gestart als dealer demo en na een klein jaar verkocht aan een binnenvaarder. Zodoende heeft hij miljoenen kilometers afgelegd zonder er zelf ook maar een meter voor te hoeven varen. Pas in 2020 heeft deze eigenaar zijn auto verkocht en na een paar eigenaren die de auto ook maar tijdelijk hebben gehad is de auto bij mij terecht gekomen. De jaren begonnen wel wat te tellen voor de auto dus was er wat werk te verzetten.
Wat ik zoal heb gedaan in de afgelopen maanden:
-Twee spatborden en een portier vervangen in verband met schades
-De motorkap opnieuw gespoten
-De ruitenwisserarmen opnieuw gespoten
-De auto een onderhoudsbeurt gegeven waarbij olie, oliefilter, brandstoffilter en bougies vervangen zijn.
-Een aantal niet werkende lampjes in het dashboard vervangen
-Een nieuwe antenne geplaatst om de radio werkend te krijgen
-Het klokje gerepareerd
-De bedieningsbeugel van de koppelingsplaat vernieuwd, deze was gescheurd
-Knipperlichten vervangen voor onbeschadigde exemplaren
-Nieuwe tweedehands buitenspiegels geplaatst, de originele hadden een gescheurde slurf.
-Veel genoten van het Franse comfort tijdens leuke toertochtjes
Zaken die nog voor mijn eigenaarschap zijn gedaan:
-2 van de 4 banden zijn vernieuwd en de auto is opnieuw uitgelijnd. Alle vier de banden zijn van het merk Michelin en hebben voldoende profiel.
-Zowel de grote als de kleine octopus zijn nog dit decennium vernieuwd, het veersysteem werkt dan ook geheel naar behoren.
Is de auto nu perfect? Nee, het is opknappen met behoud van karakter geweest en er is nog genoeg aan te klussen voor wie hem perfect wil maken. Wil je de auto echter om gewoon zo van te genieten dan kan dat ook prima, in zijn huidige staat kan hij nog jaren mee.
Wat er nog wel aan mankeert?
De foto's spreken voor zich maar omdat ik het liefst zo eerlijk en volledig mogelijk ben:
-Her en der een roestplekje, de bodem is echter keihard (als je hem van onder wil bekijken, be my guest)
-Een van de banden loopt langzaam leeg, eens in de 2 weken moet hij wel opgepompt worden. Waarschijnlijk een slecht ventiel, ik heb hier echter nog niet naar gekeken.
-Bij veel korte ritjes gaat de motor wat stotteren, rij je hem echter goed warm dan is dat ook weer zo verdwenen.
Zoals je kunt lezen een auto met voldoende potentie om een toekomstige klassieker te worden. Of gewoon een heel erg comfortabele no-nonsense auto voor dagelijks gebruik.
Kom gerust langs voor een betere impressie, naast de auto kunnen we het altijd over de prijs hebben.