Algemeen
Prijs | € 12.950 |
Bouwjaar | 1960 |
Kilometerstand | 86.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | - |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | BK-84-83 |
Datum deel 1 | 01-03-1960 |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 2-cilinder |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Geel |
Oorspronkelijke kleur | Geel |
Gewicht | 498 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Zo vind je er geen, zo heb je er drie in je garage staan. Originele Nederlands geleverde ribbelkapjes, heb ik het dan over. Dit keer een erg leuk geel exemplaar – Jaune Panama – in fijn doorleefde conditie. Met een prima origineel chassis, een in- en exterieur met levenservaring en netjes onderhouden techniek.
Een dame uit Amsterdam kocht hem op een steenworp afstand van huis bij dealer Maarssen op de Overtoom. Toevallig de dealer waar mijn vader in ‘78 zijn enige eend – een oranje AK 400 – kocht. De genoemde dame bestelde haar gele vervoermiddel echter al in ‘60 en kreeg hem op 1 maart geleverd. Een AZ volstond, waar ze ook nog uit de luxere modellen als de AZL3 had kunnen kiezen. Deze AZ heeft een wat eenvoudiger afwerking en de normale stalen bumpers, niet die luxe Belgische van aluminium.
Het eendje werd in België gebouwd en kreeg samen met de dame meer landen van Europa te zien. Naar verluidt reed ze er onder andere mee naar Joegoslavië en Frankrijk, waarbij Parijs niet overgeslagen werd.
Later kwam de eend bij een aantal eigenaren in het oosten en rond Haarlem terecht, de laatste is klant bij ons. Omdat hij wel eens wat vlotters wilde komt deze vrolijke ribbelkap nu beschikbaar voor iemand die in een stuk origineel Nederlands cultuurgoed wil onthaasten.
Hoeveel kost een Citroën 2 CV verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.