Algemeen
Prijs | € 230.000 |
Bouwjaar | September 2000 |
Kilometerstand | 92.296 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Ja |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 13-FZ-VK |
Datum deel 1 | 01-09-2000 |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,30 sec |
Motorvermogen | 294 kW (400 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4941 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1590 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | februari 2000 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Extra informatie
Nadat de eerste eigenaar 5 jaar genoten had van de Z8, kwam deze via rechtgeaarde BMW-liefhebbers in 2014 in handen van voormalig BMW-dealer Renova.
Binnen de Renova-groep werd de Z8 jarenlang vertroeteld en als een waar museumstuk onderhouden en verzorgd. Bijna 25 jaar na het moment van aflevering, maakte deze Z8 tijdens onze eerste kennismaking dan ook enorm veel indruk.
De prachtig gevormde carrosserie staat nog geheel in diens eerste laklaag, en is in al die jaren derhalve geheel schadevrij gebleven. De lichtmetalen wielen ogen als nieuw, en zijn voorzien van nieuwe, reguliere Pirelli-banden die het weggedrag ten opzichte van de origineel gemonteerd run-flatbanden enorm ten goede komen.
Een belangrijk detail is ook dat deze Z8 voorzien is van het Performance Package. Dit officiële accessoire pakket wat inmiddels al lang niet meer leverbaar is, bevat een veerpootbrug en aangepaste veerpootsteunlagers, welke de stijfheid van de carrosserie en het weggedrag van de Z8 enorm ten goede komen.
Net zoals BMW dat destijds bij alle verkochte Z8 bedacht had, is bij deze specifieke Z8 de originele hardtop nog aanwezig. Het cabriodak verkeert nog in zeer goede toestand, en laten eens temeer zien hoe zuinig er met de auto is omgesprongen gedurende de afgelopen 25 jaar.
Naast de volledig inzichtelijke en aantoonbare onderhoudsgeschiedenis, beschikt de Z8 ook nog over de originele en nog werkende Motorola-autotelefoon voorzien van een dual-simkaart.
Er is tevens voor gekozen een onzichtbare Bluetoothaansluiting te plaatsen, zodat alles aanwezig is om ook in deze moderne tijd optimaal verbonden te kunnen zijn.
De huidige eigenaar, wie ons vanwege definitieve emigratie naar het buitenland gevraagd heeft zijn kostbare bezit te koop aan te bieden, doet dit met veel pijn in het hart.
Een origineel Nederlands geleverde BMW Z8 is in deze staat van onderhoud, met deze geschiedenis en in deze kleurstelling buitengewoon zeldzaam, en verdiend het dan ook in handen te komen van de volgende liefhebbende eigenaar. Een eigenaar, die dit belangrijke stuk automobielerfgoed zal preserveren voor weer een volgende generatie…
Ben je enthousiast geworden of wil je de auto komen bekijken? Neem dan contact met ons op voor een afspraak.
Hoeveel kost een BMW Z8 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.