BMW Z4 - 3.0SI EXECUTIVE - Sp. stoelen - 18- PDC - Xenon
Algemeen
Prijs | € 23.899 |
Bouwjaar | Mei 2007 |
Kilometerstand | 77.623 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 31 oktober 2025 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | Z-754-DT |
Datum deel 1 | 19-03-2024 |
Belasting | (±) € 725,00 per jaar |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,00 sec |
Motorvermogen | 195 kW (265 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2996 cc |
Energielabel | F |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1315 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 11 |
Introductiejaar | maart 2006 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbag Bestuurder
- Airbag Passagier
- Airbag. zijdelings voor 2x
- Centr. deurvergr. afstand.
- ESP
- Mistlampen
- Park control achter
- Boordcomputer
- Airconditioning. automat.
- Cruise Control
- Elektrische ramen voor
- El. verstelbare spiegels
- El. verst. voorstoelen
- Lederen bekleding
- Regensensor
- Open dak elektrisch
- Stoelverwarming voor
- Stuurbekrachtiging
- Xenon-koplampen
- Navigatiesysteem
- Radio/CD
- CD-wisselaar
- Sportstoelen
- Bandenspanningscontrole
- Onderhoudsboekje aanwezig
- Rokersvrije auto
- Koplampwissers
- El. verstelb. spiegels. verwarmd
- Lederen stuur
- Sportstuur
- Multifunctioneel stuur
- Buitentemperatuurmeter
- Velgen Alu. 17 inch
- Velgen Alu. 18 inch
- Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
- El. verst. best.stoel geheugen
- El. verst.voorstoelen geheugen
Extra informatie
BMW Z4 3.0si Saphirschwarz Metallic
De ideale zomeravond is niet ideaal zonder deze fraaie en volledig gedocumenteerde BMW Z4 Roadster 3.0si. De milde M-versie op basis van de open 2-zitter is luxe en puur tegelijkertijd. Die luxe slaat op het comfortabele uitrustingsniveau, met zaken als verwarmde + elektrische bediening van de stoelen inclusief memoryfunctie, xenon, PDC, navigatie, Cruise Control en audio met CD-wisselaar. Ook de two-tone lederen bekleding doet weelderig aan. Echter, ‘toevallig’ zijn daar wel fenomenaal zittende sportstoelen mee afgewerkt. En wat te denken van het lederen M stuur dat werkelijk perfect in de hand ligt? Van richting veranderen kan ook met het gaspedaal: dankzij een juweel van een 6-cilinder lijnmotor worden 265 paarden naar de achteras gestuurd. We hoeven de liefhebber niet uit te leggen wat dit met de rijbeleving doet…
Design
De 1e generatie Z4 volgde in 2003 de Z3 op. Het hogere cijfer moest de indruk geven dat BMW hogerop wilde met de iconische roadster. Dit lukte: de Z4 is in alles nét een stap verder. Ook qua design: de ruimere afmetingen geven hem alvast stevigere looks. Daarnaast zorgen de bredere nierengrille en scherpe Z-lijn op de voorste schermen voor een stoere uitstraling. Ons faceliftmodel is te herkennen aan de knipperlichten rondom die standaard achter wit glas verscholen zitten. Verder steken de 18 inch wielen met hun blootliggende schroeven in de velgranden prachtig af bij de Saphirschwarz metallic carrosserie. Het pure en luxe karakter van onze Z4 Roadster is dus ook aan de buitenkant mooi in balans. Typisch voor een BMW Z-model is de configuratie: een lange motorkap met een gedrongen achterkant. En natuurlijk heeft dat alles met de onderhuidse techniek te maken.
Uitrusting
Met de zwarte soft-top achter de lederen sportstoelen, komt de Z4-belijning nog het beste tot zijn recht. Bovendien verbetert daarmee het zicht op de schitterende two-tone interieurbekleding: de buitenste randen van de zetels hebben een crèmekleurige finish, terwijl de (uitschuifbare!) zittingen en rugleuningen zwart zijn afgewerkt. Dezelfde combinatie wordt in omgekeerde samenstelling in de portieren doorgetrokken. Het middendeel van het zwarte dashboard, waarin tevens de bediening van de xenonverlichting en het audiosysteem met CD-wisselaar geïntegreerd zit, wordt eveneens omrand met crème leder over de gehele breedte,. Daarboven tref je een opklapbaar navigatiescherm. Immers, het is niet ondenkbaar dat je verdwaald raakt op het moment dat het zwart lederen M Sportstuur continu uitnodigt om in tegenstelde richting te draaien, terwijl je vluchtig via aluminium schakelflippers van versnelling wisselt. Rijden in de BMW Z4 Roadster 3.0si is tamelijk verslavend, en daar heeft de fantastische zitpositie ook een aandeel in. De elektrische verstelling en geheugenfunctie maken het (terug)vinden van die positie wel héél gemakkelijk. Misschien nog wel het mooiste aan de Cruise Control is dat hij kan worden uitgeschakeld, als je begrijpt wat wij bedoelen…
Techniek
Het compacte instrumentarium van de Z4 doet lekker racy aan en telt 2 halfronde analoge tellers. Meer heb je ook niet nodig om in de gaten te kunnen houden wat die 265 paarden op de achteras teweegbrengen. Accelereren van 0 naar 100 km/h is al na 6 seconden gedaan en de topsnelheid van 250 km/h respecteert het Duitse herenakkoord. Toch kunnen we het niet laten om te zeggen dat de 3,0 liter 6-in-lijn gevoelsmatig tot meer in staat is zodra hij automatisch overschakelt naar de 6e versnelling. Hij is dan ook flink krachtiger dan de 3.0i S uit de pre-faceliftversie, die daarvoor eveneens al lag opgesteld in de Z3. Kortom, de BMW Z4 Roadster 3.0si is de cabrio die je deze zomer hebben wilt. En mogelijk ook de seizoenen erna…
// Zeer fraaie staat.
// Compleet gedocumenteerd
// Onderhoudsboekje is ingevuld
// Niet-rokers auto.
// Het betreft hier een consignatie verkoop.
Met hartelijke groet, Jeroen Gilles en Bas Brinkmann
Vehikel.
Hoeveel kost een BMW Z4 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.