Algemeen
Prijs | € 29.995 |
Prijs excl. BTW | € 37.190 excl. BTW |
Bouwjaar | Juli 2002 |
Kilometerstand | 58.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 01 mei 2026 |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | GHZ-08-K |
Datum deel 1 | 01-07-2002 |
Belasting | (±) € 725,00 per jaar |
Topsnelheid | 242 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,30 sec |
Motorvermogen | 231 kW (314 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2979 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1270 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 10 |
Introductiejaar | mei 2000 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbag Bestuurder
- Airbag Passagier
- Airbag. zijdelings voor 2x
- Centr. deurvergr. handbediend
- Centr. deurvergr. afstand.
- Mistlampen
- Airconditioning. handbed.
- Boordcomputer
- Cruise Control
- Elektrische ramen voor
- El. verst. voorstoelen
- Lederen bekleding
- Stoelverwarming voor
- Stuurbekrachtiging
- CD-wisselaar
- Sportstoelen
- Bumpers in kleur carrosserie
- Schuif-kanteldak elektrisch
- El. verstelb. spiegels. verwarmd
- Lederen stuur
- Velgen Alu. 16 inch
- Velgen Alu. 17 inch
Extra informatie
De BMW Z3 werd voor het eerst geïntroduceerd in 1995 als een roadster. De introductie markeerde BMW's eerste moderne poging in het compacte sportwagen segment, en de auto kreeg brede bekendheid toen hij verscheen in de James Bond-film "GoldenEye" (1995).
In 1998, op de autoshow van Parijs, introduceerde BMW de Coupé versie van de Z3. Deze versie werd ontworpen om een stijvere carrosserie en verbeterde rijprestaties te bieden in vergelijking met de roadster. De beslissing om de Z3 Coupé te ontwikkelen kwam voort uit de wens om een sportieve auto te creëren die een balans bood tussen functionaliteit en dynamiek.
Het ontwerp van de Z3 Coupé, vaak aangeduid als de "Clown Shoe" of "Breadvan" vanwege zijn ongebruikelijke proporties, was het werk van de Nederlandse ontwerper Harm Lagaay. Het design was geïnspireerd door klassieke shooting brakes en leverde een unieke combinatie van sportiviteit en bruikbaarheid.
De BMW Z3 Coupé werd aangeboden met verschillende motoropties, waaronder de 2.8i en de 3.0i. Deze 3.0i variant, geproduceerd van 2000 tot 2002, wordt aangedreven door de M54B30 motor, een 3.0-liter inline-zes cilinder die 231 pk en 300 Nm koppel levert.
Deze motor staat bekend om zijn soepelheid en responsiviteit, waardoor de Z3 Coupé 3.0i van 0 naar 100 km/u kan accelereren in ongeveer 6,3 seconden, met een topsnelheid van 242 km/u.
De Z3 Coupé 3.0i was verkrijgbaar met zowel een handgeschakelde vijfversnellingsbak als een automatische transmissie. Deze coupé is voorzien van een automatische transmissie en zorgt voor een comfortabele rijervaring zonder significante concessies te doen aan de prestaties.
De Z3 Coupé heeft een multilink achterwielophanging, wat bijdraagt aan zijn precieze en voorspelbare rijgedrag. Het stijvere chassis van de coupé ten opzichte van de roadster zorgt voor een verbeterde handling en feedback, wat het een geliefde keuze maakt onder enthousiaste bestuurders.
De Z3 Coupé heeft een lange motorkap, korte overhang achter, en een brede stance, wat bijdraagt aan zijn agressieve en sportieve uiterlijk. De auto is uitgerust met brede wielkasten en een karakteristieke daklijn die hem een unieke visuele identiteit geeft.
De voorkant van de Z3 Coupé deelt veel designelementen met de Z3 Roadster, waaronder de ronde koplampen en de kenmerkende BMW-nieren grille.
Binnenin biedt de Z3 Coupé een sportief maar luxueus interieur. Hoogwaardige materialen zoals leder, aluminium en hout werden gebruikt, en de cockpit is ontworpen met de bestuurder in gedachten, met een op de bestuurder gerichte middenconsole. Deze versie is voorzien van aluminium stijl en sierlijsten.
De sportstoelen bieden een goede ondersteuning, en de bagageruimte is verrassend ruim voor een sportwagen, wat de Z3 Coupé een zekere mate van bruikbaarheid geeft. Een weekendtrip is met deze Z3 Coupé geen straf.
De Z3 Coupé was altijd bedoeld als een niche product binnen het BMW-gamma. Het onderscheidde zich door zijn aparte styling en wordt nog steeds vaak gewaardeerd door autoliefhebbers voor zijn unieke verschijning en rijplezier.
In totaal werden er relatief weinig exemplaren (3858) van de Z3 Coupé 3.0i geproduceerd, wat bijdraagt aan zijn zeldzaamheid en aantrekkingskracht voor verzamelaars.
Tegenwoordig wordt de Z3 Coupé vaak gezien als een verzamelobject. Goed onderhouden exemplaren met lage kilometerstanden zijn zeer gewild, en de waardering voor de unieke eigenschappen van de auto blijft groeien.
De BMW Z3 Coupé is een iconische auto die zijn eigen unieke plaats heeft in de autogeschiedenis. Met zijn onderscheidende design, krachtige motoren en dynamische rijervaring, blijft het een geliefde auto onder liefhebbers en verzamelaars. Deze Z3 Coupé 3.0i, in het bijzonder, biedt een balans tussen prestatie en stijl, en vertegenwoordigt een interessant stuk van BMW's rijke geschiedenis in sportwagens. Deze auto is niet alleen een technisch meesterwerk, maar ook een cultureel icoon, geliefd om zijn unieke stijl en onmiskenbare rijplezier.
De auto wordt door ons afgeleverd met een uitgebreide service beurt. Wij blijven graag in contact met de nieuwe eigenaar houden deze auto graag bij ons in ons onderhoudsprogramma , zodat u grotendeels verzekerd bent van zorgeloos rijplezier.
Inruil van uw huidige auto bespreken we graag met u.
Ondernemers kunnen de btw op deze Z3 Coupé als voorbelasting terugvorderen bij de Belastingdienst.
Hoeveel kost een BMW Z3 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.