Let op! Geld lenen kost geld
BMW Isetta - 1-Hand - 300ccm - AutoWereld.nl
 

BMW Isetta - Moto Coupé DeLuxe - 300ccm

1960, Benzine, Handgeschakeld, Hatchback, Beige
€ 19.875
80.928 km

Algemeen

Prijs € 19.875
Bouwjaar 1960
Kilometerstand 80.928 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 4
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken PM-61-80
Datum deel 1 28-06-1960 (import)
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 10 kW (14 pk)
Aantal deuren 1-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders -
Cilinderinhoud 295 cc
Energielabel -
Carrosserie Hatchback
Kleur Beige
Oorspronkelijke kleur Beige
Gewicht -
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Bergwerff Automotive BV
Bannepoort 2

4205MZ Gorinchem

0183624011

www.bergwerffbmw.nl

Garanties

Extra informatie

Interieur: Beige, Stof
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garantievoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf

De jaren '50 stonden volledig in het teken van de wederopbouw van Europa. In deze periode was er veel ruimte voor experimenten op het gebied van autodesign en constructie. Er werd geëxperimenteerd met verschillende lay-outs en carrosserievormen. Veel Europeanen hadden echter nog steeds beperkte financiële middelen, en de brandstofprijzen waren hoog. Toch was de behoefte om er op uit te gaan sterk aanwezig. De Italiaanse industriële gigant Iso besloot daarom in de jaren '50 een betaalbaar alternatief voor een conventionele auto te ontwikkelen, en zo werd de Iso Isetta geboren. De Isetta was niet alleen eenvoudig van ontwerp, maar ook gemakkelijk te produceren. Iso gaf meerdere fabrikanten licenties om de Isetta te mogen bouwen. BMW was een van de eersten die zich hiervoor aanmeldde, omdat het model perfect in het gamma paste en onder de BMW 700 kon worden gepositioneerd.

Het was echter niet zo dat BMW simpelweg Iso Isetta’s bouwde en ze van een BMW-logo voorzag. Toen de ingenieurs van BMW klaar waren met hun versie, waren de verschillen tussen de BMW Isetta en de Iso Isetta zo groot dat er geen enkel onderdeel uitwisselbaar was. BMW verbeterde onder andere de motor, de remmen en de ophanging.

In 1956, na wijzigingen in de Duitse regelgeving rondom rijbewijzen en belastingen, besloot BMW de Isetta grondig te herzien. Deze versie ging voortaan door het leven als de "BMW Isetta Moto Coupé DeLuxe". In de praktijk betekende dit dat de motor krachtiger werd en precies werd afgestemd op de maximale cilinderinhoud van 300cc, namelijk 298cc. De typische bubbleramen werden vervangen door conventionele schuiframen. De motor leverde voortaan 13 pk bij 5.200 toeren, waarmee een topsnelheid van 85 kilometer per uur werd bereikt. De motor draait prachtig en produceert uiteraard een fijn geluid. De transmissie schakelt nauwkeurig en soepel, de banden rollen stil over de weg, en ook de vering en demping functioneren zoals je van een goed onderhouden Isetta mag verwachten.

Bergwerff Garantie

• Technisch afleverklaar gemaakt volgens de hoogste standaard
• 1 jaar onderhoudsvrij of minimaal 10.000 kilometer
• Gratis BMW Verlengde Pechhulp

Lees meer over de unieke Bergwerff Garantie op www.bergwerffbmw.nl/service/bergwerff-garantie

Hoeveel kost een BMW Isetta verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Bergwerff Automotive BV

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken