BMW 5-serie Touring - 525i Edition - AutoWereld.nl
 

BMW 5-serie Touring - 525i Edition

11-2002, LPG, Automaat, Combi, Blauw
€ 2.950
423.700 km

Algemeen

Prijs € 2.950
Bouwjaar November 2002
Kilometerstand 423.700 km
Brandstof LPG
Transmissie Automaat
Aantal versnellingen 5
APK Ja, tot 08 februari 2025
BTW auto Nee, marge
Kenteken 74-LD-ZP
Datum deel 1 22-11-2002
Topsnelheid 229 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 9,30 sec
Motorvermogen 141 kW (192 pk)
Aantal deuren 5-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2494 cc
Energielabel -
Carrosserie Combi
Kleur Blauw (Metallic)
Oorspronkelijke kleur -
Gewicht 1663 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 10
Introductiejaar januari 2002
Meer modelinformatie

Aanbieder

Hilko Lieberwerth
Soestdijksekade 1104

2574EP 's-Gravenhage

0628257813

Vergelijkbare BMW 5-serie Touring occasions

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • ESP
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Parkeersensor
  • Startonderbreker
  • Traction Control
Comfort
  • Airconditioning
  • Binnenspiegel aut. dimmend
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • Elek. verstelbare spiegels
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Lederen bekleding
  • Regensensor
  • Stuurbekrachtiging
Multimedia
  • Navigatiesysteem
Tuning
  • Lichtmetalen velgen
Praktisch
  • Achterbank neerklapbaar
  • Dakrails
  • Skiluik
  • Trekhaak
Exterieur
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur
  • Bumpers in carrosseriekleur

Extra informatie

Aangeboden: nette BMW 525i Touring LPG G3
Tekst goed lezen!
Deze BMW is een verhaal apart. Gekocht in februari 2022. Het bleek onverwacht nogal een projectauto te zijn en dat heb ik er dan ook maar van gemaakt. Deze BMW heeft verschrikkelijk veel tijd, geld en zweet geconsumeerd de afgelopen 3 jaar. Van niet-startende, onwillige auto naar een prachtig rijdende automobiel. Erg leuke maar wel prijzige hobby. Vervangen is onder andere:
Het complete koelsysteem, dus radiateur, de grote en bijna alle kleine koelwaterslangen, de leidingen onder het inlaatspruitstuk, waterpomp, thermostaat en thermostaathuis, koelvloeistof, expansievaatje (2022)
De stuurpomp (2022)
De VANOS unit voor een gereviseerd exemplaar (2022)
De bobines (6) (2022)
Vrijwel de complete airco: nieuwe aircopomp, nieuwe condensor, nieuwe droger, alle leidingen (2022-2023)
Het scherm van het navigatiesysteem, voor een nieuwe (2022)
De radiomodule BM54 heeft een nieuwe versterker gehad en er zijn subwoofer aansluitingen plus een remote kabel bij gemaakt (2022). Geluid over alle speakers dus
De complete veerpoten (dus inclusief schokdempers, veren, taatspots, bumpstops en stofhoezen) voorzijde, de auto was verlaagd maar weer op originele hoogte gebracht (2023)
Alle injectoren voor gebruikte maar geteste exemplaren (2023)
Accu van tweede sleutel vervangen (2023)
DISA valve upgrade (2023)
Brandstofpomp, -filter en -drukregelaar (2023)
Nieuwe mistlampen in de voorbumper (2023)
De remmen rondom inclusief handremkabels en handremblokken (maart 2024)
De complete achterwielophanging, inclusief veerbalgen en schokdempers en alle draagarmen plus draagarmbussen, wiellagers, ashoezen (maart 2024)
Lambdasondes, origineel BMW (2024)
Originele BMW velgen style 52 inclusief nieuwe achterbanden, voorbanden waren nog goed (5 velgen aanwezig) (2024)
Accu nieuw (2024)
Gasveren nieuw (2024) (moeten nog gemonteerd worden)
Bakolie ververst inclusief filter en pakking (2024)
Plus uiteraard jaarlijks normaal onderhoud. Alle facturen van bovengenoemde zaken zijn ter inzage. Totaal uitgegeven aan onderhoud en reparaties: circa € 10.000,-
Is dan alles hosanna? Nee, helaas niet. Vooral bij koud weer na een aantal dagen stilstand, is de koude start meestal uitstekend maar incidenteel lastig. Je hebt dan soms een paar pogingen nodig om de boel weer “op gang” te krijgen. Eenmaal warm is er dan niks aan de hand. En het komt in diezelfde koude omstandigheden ook incidenteel voor dat de versnellingsbak in noodloop gaat. Hier is diagnose voor gesteld bij ATR in Montfoort (rapport ter inzage) en daar kwam uit dat de speedsensor in de bak vervangen moet worden. Met de versnellingsbak zelf is niks mis. Om deze vervanging te doen moet de olie uit de bak en daarom adviseert ATR om het pas bij de volgende verversing mee te nemen. Tot die tijd is het dus nodig om af en toe contact uit en weer aan te zetten tijdens de opwarmfase, daarmee verdwijnt de noodloop en eenmaal warm zijn er helemaal geen problemen. De bak schakelt boterzacht en heeft geen slip! De auto heeft verder de gebruikssporen die horen bij een veelgebruikte auto van ruim 22 jaar en 4 ton oud. Fris gewassen ziet het er behoorlijk netjes uit maar hij heeft wat krasjes en putjes.
Wie wil deze koning van de Autobahn nog verder brengen? De auto rijdt fantastisch, het comfort is geweldig en over het algemeen is de auto super betrouwbaar. Met zijn LPG installatie zijn de operationele kosten ook te overzien en met de door mij gedane investeringen durf ik te zeggen dat de wagen makkelijk nog 200.000 kilometer verder kan, bovenop de 423.700 die nu op de teller staan. Het hoeft niet de hoofdprijs te kosten. Ik hoop € 2950,- voor deze auto te mogen ontvangen, of een net bod naast de auto. Niet van alles gaan vragen via mail enzo, gewoon langskomen, rijden, onderhandelen, kopen.
Ik heb geprobeerd een zo eerlijk mogelijke advertentie te schrijven en ik hoop dat de eerlijkheid dan ook gewaardeerd wordt. In principe is deze auto een buitenkans voor iemand die een goedkope BMW 5 zoekt. Nieuwe APK komt er uiteraard nog op.

Hoeveel kost een BMW 5-serie Touring verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Hilko Lieberwerth

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken