BMW 1-serie - 118i EffDyn. Ed. Business Line Ultimate Edition |Nwe distri. ketting| - AutoWereld.nl
 
€ 6.950
172.537 km

Algemeen

Prijs € 6.950
Bouwjaar Juni 2011
Kilometerstand 172.537 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 6
APK Ja, tot 23 maart 2025
BTW auto Nee, marge
Kenteken 46-RNR-5
Datum deel 1 30-06-2011
Topsnelheid 210 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 8,70 sec
Motorvermogen 105 kW (143 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1995 cc
Energielabel B
Carrosserie Hatchback
Kleur Blauw
Oorspronkelijke kleur -
Gewicht 1240 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 17
Introductiejaar november 2010
Meer modelinformatie

Aanbieder

T. Stolte
6717HR Ede

0611450754

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • ESP
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Startonderbreker
  • Traction Control
Comfort
  • Airconditioning
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • Elek. verstelbare spiegels
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Lederen bekleding
  • Regensensor
  • Schuif-/kanteldak
  • Stuurbekrachtiging
  • Xenon verlichting
Multimedia
  • Navigatiesysteem
  • Radio/cassette-speler
  • Radio/CD-speler
Tuning
  • Lichtmetalen velgen
  • Sportstoelen
Praktisch
  • Achterbank neerklapbaar
Exterieur
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur
  • Bumpers in carrosseriekleur
Overige
  • - M-Sport onderstel
  • - M-Sport interieur
  • - Donkere hemelbekleding
  • - Winterbanden
  • - Zomerbanden

Extra informatie

BMW 118i E81 2011 EfficientDynamics BusinessLine Ultimate edition.

Distributieketting recent vervangen
Incl. goede 17" zomer en 16" winterset
Complete onderhoudshistorie
M-sport onderstel + interieur
Geen rokersauto
Leder interieur

Bij deze verkoop ik met toch wat pijn in het hart mijn BMW 118i uit 2011. Ik ben zelf 3e eigenaar geweest en heb er altijd met plezier in gereden. Ik heb de auto in maart 2023 met ongeveer 120.000 kilometer op de teller aangeschaft om de dagelijkse kilometers toch wat aangenamer af te leggen.

En wat is dat goed bevallen zeg! Het cliché "rijders-auto" is een term die de auto perfect past. Ik ben als een blok gevallen voor de lekkere besturing, achterwielaandrijving en zoals menig journalist zei: "prefecte gewichtsbalans". Samen met het nog frisse uiterlijk van binnen en buitenkant kan ik niet anders zeggen dan ontzettend genoten te hebben. Echter is gezien mijn afstand van woon/werk verkeer nu de keuze gevallen op een andere auto en moet ik deze overdragen aan een nieuwe eigenaar.

Onderhoudshistorie
Ik snap dat genoemde "verkoop" praatjes niet genoeg zijn om tot een koop te komen en heb daarom wat belangrijke punten op een rij gezet met daarbij een verwijzing naar de fotobijlage van deze advertentie.

Om te beginnen is het bij deze motorblokken bekend dat de distributieketting niet het eeuwige leven heeft en daarom tijdig vervangen moet worden. Daarom heb ik dit een half jaar geleden preventief laten doen inclusief een grote beurt bij 159527KM.

Enkele maanden daarvoor hoorde ik een lichte ratel waarvoor ik direct naar de garage ben geweest. Echter bleek dit enkel een versleten nokkenas tandwiel te zijn, uiteraard is deze vervangen.

Nog wat langer geleden, bij aankoop heb ik van de garage waar ik destijds de BMW kocht een uitdraai gekregen van de beurtjes die hij heeft gehad. Heel fijn natuurlijk, nog beter is dat bij 109k de NOX is verholpen. Ook dit was zo'n bekend euvel wat bij velen voorkomt.

Los van bovenstaand gepleegd onderhoud of reparatie is al het andere onderhoud bijgehouden in het boekje en heb ik nog wat andere facturen liggen. De auto is iedere 10 a 15k onderhouden en is op die manier super fris gebleven. Het olie-verbruik is ook nihil met maar 0,5L op 10.000 kilometer, dat is geen overbodige luxe in een BMW ;)

Kortom betreft dit dus een complete en transparante auto die echt weggelegd is voor de bestuurder die van autorijden en zijn/haar auto houdt. Bovendien vind ik het zelf persoonlijk ook het leukst als deze naar een liefhebber gaat.

Bij de aanschaf worden er 2 wielensets meegegeven waaronder een mooie 17" M-sport zomerset op nog goede Goodyears (+- 4/5mm) en een 16" winterset op zgan Hankook banden van 2021. Ook heb ik er zelf een M-performance pook + hoes in laten zetten, deze is een beetje smaakgevoellig en heb dus gelukkig ook nog de originele liggen.

Maargoed, Leuk dat je in ieder geval zover hebt gelezen. Mocht je nog niet overtuigd zijn of vragen hebben kan je me gerust een bericht sturen. Als mijn telefoonnummer online staat ben ik ook bereikbaar. Tot snel ;)
Algemene gegevens

Deze BMW 1-serie komt uit 2011, werd geleverd van 01-11-2010 tot 30-06-2012 en kostte toen € 32.575,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2011 op kenteken, is voorzien van een benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 105 kW (143 PK) en een cilinderinhoud van 1995 cc.

De personenauto heeft een topsnelheid van 210 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 8,7 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 6,0 liter per 100 km en hij weegt 1240 kg. De APK is geldig tot 23-03-2025 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 173,67 per kwartaal.

Cilinderinhoud:1.995 cm³
Topsnelheid: 210 km/u
Aantal cilinders: 4
Motorcode: N43B20A
Vermogen: 105 kW (143 PK)
Aandrijving: Achter
Wielbasis: 266 cm
Koppel: 190 Nm
Tankinhoud: 53 liter

Hoeveel kost een BMW 1-serie verzekering?

Meld een fout

Contact opnemen met T. Stolte

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken