
Audi TT - 1.8 5V Turbo Mooi verhaal/Org NL/153.208 NAP

Algemeen
Prijs | € 6.950 |
Bouwjaar | 2000 |
Kilometerstand | 153.208 km ![]() |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 45-FJ-FV |
Datum deel 1 | 03-04-2000 |
Topsnelheid | 228 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 7,40 sec |
Motorvermogen | 132 kW (179 pk) |
Aantal deuren | 3-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1781 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | Briljantzwart |
Gewicht | 1215 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | juni 1998 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Stuurbekrachtiging
- Lichtmetalenvelgen
- Achterbank neerklapbaar
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 1998 - 2006
Modelcode: 8N3
Technische informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,4 s
Topsnelheid: 228 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.625 kg
Lengte: 404 cm
Wielbasis: 242 cm
Interieur
Interieurkleur: Verengrijs (soulzwart-verengri
Milieu
CO₂-uitstoot (NEDC): 197 g/km
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,2 l/100km (1 op 12,2)
Brandstofverbruik in de stad: 11,3 l/100km (1 op 8,8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,4 l/100km (1 op 15,6)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 166 - € 182 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Standaard: Wettelijke garantie, geldige APK, en RDW-leges.
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- lichtmetalen velgen 16"
Interieur & Comfort
- elektrische ramen voor
- lederen stuurwiel
- sportstoelen voorin
- achterbank in delen neerklapbaar
- bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- passagiersstoel in hoogte verstelbaar
- stuur verstelbaar
Veiligheid
- alarm klasse 1(startblokkering)
- elektronische remkrachtverdeling
- Elektronisch Sper Differentieel
- hoofd airbag(s) voor
- passagiersairbag
- zij airbag(s) voor
Overig
- sportonderstel
= Bijzonderheden =
Een mooi verhaal:
Origineel Nederlandse Audi TT 1.8 5V Turbo met slechts 153.205 KM (NAP) en volledige dealer historie.
Je kent de populaire (marketing) term 'Schuurvondst' vast...Vaak misbruikt om extra aandacht te vragen.
Nu durf ik het haast niet te zeggen maar dit is nu een 'schuurvondst' en wat voor één.
Ik werd benaderd door de dochter (klant relatie) of ik belang bij een originele Audi TT van haar moeder had.
Een origineel Nederlands exemplaar met een volledige Audi historie en slechts 153.208 km (NAP)
van de 4e maand 2000.
Haar moeder! heeft deze auto in 2012 bij Audi Pauw gekocht. Daar heeft ze deze klassieker
in wording structureel keurig volgens fabrieksnorm laten servicen.
Laatste onderhoudsbeurt was bij 141.206 Km op 14-04-2021.
Hierbij is ook de distributieriem vervangen.
Daarna is er nog mee gereden tot de huidige kilometerstand. De auto werd steevast in en uit de garage
gereden tot 3 jaar terug. Mevrouw werd ziek en was niet meer in staat om met deze auto te rijden.
Het was inderdaad een mevrouw op leeftijd, verwacht je niet met een dergelijke auto maar is toch echt zo.
Ik heb de TT zelf opgehaald, vanzelfsprekend op een aanhanger. Als autoliefhebber ken je vast dat gevoel,
onrustig en benieuwd wat je gaat aantreffen. Het zal toch niet....
Je voelt je net als die kerels op TV 'Barn Find' o.i.d. maar dan authentiek.
Het huis moest door de dochter leeg worden gehaald en dus ook de garage....
De deurtjes van de garage gingen open en daar stond ie..
Werkelijk onder het stof mij aan te kijken met z'n droevige koplampen.
Ik kreeg een grote glimlach op mijn gezicht.
Hoe authentiek wil je het hebben?
De originele boordmap van Audi met daarin al het boekwerk met het volledig ingevuld onderhoudsboek.
Sinds 2012 na de aankoop uitsluitend Audi Pauw onderhouden.
Daarvoor op 2 Audi specialisten na ook volledig Audi dealer onderhouden, wow wow wow.
In de kofferruimte het originele ongebruikte boordgereedschap met krik, prachtig.
En nu staat de auto bij ons in de loods. -Tig keer omheen gelopen, ingezeten en de historie geproefd.
Totaal niets mee gedaan nog, staat er nog steeds met dezelfde droevige ogen in al zijn puurheid
en kleine onvolkomenheden.
Het grijze leer heeft aandacht nodig, de koplampen uiteraard ook.
2 hele kleine deukjes op de rand van de side-skirt en natuurlijk een flinke polijstbeurt om het zwart
weer diepzwart glanzend te maken maar dat is het.
Technisch heeft de auto uiteraard een grote beurt nodig na 3 jaar stilstand.
Alle vloeistoffen eraf, remmen gangbaar maken, airco check, etc. etc. Alle nalopen,
rijden en natuurlijk een nieuwe APK.
Nog niet mee gereden na 3 jaar stilstand maar....bij ons in de werkplaats wel geprobeerd
te starten na vooraf wat checks te hebben gedaan! Moment van de waarheid!....
Inderdaad, je leest het goed, gekocht zonder te starten. Ik 'hoor' je denken;
"Hoe gek kun je zijn"? Ik kan nu wel heel bij de hand gaan doen van 'heb vertrouwen'
maar ik heb nu toch ff een schietgebedje gedaan.
Sleutel omgedraaid en BAM! Draaien en net zo mooi rustig. De accu wel bijgeladen idd,
dat gaat m niet worden natuurlijk na 3 jaar stilstaan. Poah wat geweldig zeg!
Dit model TT was ooit onze trouwauto. Nu wordt het wel een heel klef verhaal maar tja,
Wat gaan we hier mee doen? Ik weet oprecht niet wat wijsheid is.
Optie 1, zo puur verkopen zoals de TT er nu bij staat, wel met nieuwe APK maar het
onderhoud en het cosmetische werk is voor de liefhebber, daar tegenover staat weer
een gunstiger prijs, maar zeker ook de intrinsieke waarde van dit exemplaar.
Optie 2 is helemaal aanpakken maar dan gaat de prijs de lucht in.
Optie 3, lekker zelf houden...
Ik neig naar het laatste maar ja, ik heb ook geen museum.
Besloten om voor optie 1 te gaan, ook omdat de echte liefhebber de auto zo puur als maar
zijn kan wil aankopen en verder de regie wil houden v.w.b. detailing en evt. verder
cosmetisch werk.
De genoemde prijs is de prijs voor deze TT zoals deze erbij staat. Dus niet gepolijst en
verder geen cosmetisch werk aan interieur en exterieur. Ook het onderhoud is niet gebeurd.
Het zijn zaken die prima te overzien zijn. Voor de goede orde, deze TT heeft geen
geen onderhoudsachterstand als het gaat om service interval in kilometers, in tijd
vanzelfsprekend wel.
Uiteraard heeft de auto ook bij optie 1 een volledige check gehad en een nieuwe APK
zodat je in alle redelijkheid weet wat de staat is en wat je evt. kan verwachten.
Je ziet naast de foto van de TT nog een andere foto, nee dit is geen foutje.
Het is de Audi Q7 6.0 V12 TDI Quattro waar Stipt Polish dit filmpje over heeft gemaakt.
(link even kopiëren in de browser)
https://www.youtube.com/watch?v=BoLaSM0XoLc
Ook zo'n uniek verhaal dat het beste verteld kan worden bij een kop koffie of misschien
wel met iets sterkers anders geloof je het niet.
Een opname uit ons archief van 7 december 2014, de fraaie Q7 6.0 V12 TDI Quattro
staat te poseren in het fraaie Drentse Schoonebeek (onze roots) voor de foto shoot
voor onze website, www.riddermanauto.nl, wachtend op de aflevering aan onze klant.
Na 10! jaar teruggekocht van de familie en de welbekende Rick van Stippent
van Stipt Polish, https://www.stiptpolishpoint.nl , heeft dit uniek exemplaar overgenomen.
Van deze Q7 6.0 V12 TDI Quattro uitvoering zijn slechts 2 van verkocht in NL.
Niet zo gek trouwens met een fiscale nieuwwaarde van € 203.073,-
Met recht een exclusief en uniek exemplaar.
De gehele metamorfose is op zijn 'Ricks' gefilmd en op You Tube gezet.
De auto, de klant en zijn verhaal.....Ridderman Auto, niet zomaar een autobedrijf
Ridderman Auto
Atlantis 29
7821 AX Emmen
Alle moeite is genomen om de informatie op de website en advertenties zo accuraat, duidelijk en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de informatie in de advertentie.
Hoeveel kost een Audi TT verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.