Audi A6 Avant - 4.2 quattro RS6 - AutoWereld.nl
 

Audi RS6 - 4.2 Biturbo

12-2003, Benzine, Automaat, Combi, Blauw
€ 28.750
145.000 km

Algemeen

Prijs € 28.750
Bouwjaar December 2003
Kilometerstand 145.000 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Aantal versnellingen -
APK Ja, tot 06 september 2025
BTW auto Nee, marge
Kenteken XD-721-P
Datum deel 1 22-12-2003
Belasting (±) € 1.325,00 per jaar
Topsnelheid 250 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 4,90 sec
Motorvermogen 331 kW (450 pk)
Aantal deuren 5-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4172 cc
Energielabel -
Carrosserie Combi
Kleur Blauw (Metallic)
Oorspronkelijke kleur -
Gewicht 1855 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 7
Introductiejaar juli 2002
Meer modelinformatie

Aanbieder

TJM de Lange
Hofstraat 1

4264SN Veen

0651915382

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • ESP
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Parkeersensor
  • Startonderbreker
  • Traction Control
Comfort
  • Airconditioning
  • Binnenspiegel aut. dimmend
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • Elek. verstelbare spiegels
  • Elek. verstelbare stoelen
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Lederen bekleding
  • Lendesteun
  • Schuif-/kanteldak
  • Stuurbekrachtiging
  • Xenon verlichting
Multimedia
  • Navigatiesysteem
  • Radio/CD-speler
Tuning
  • Lichtmetalen velgen
  • Sportstoelen
Praktisch
  • Achterbank neerklapbaar
  • Dakrails
  • Skiluik
  • Trekhaak
Exterieur
  • Bumpers in carrosseriekleur
Overige
  • Originele Audi Bluetooth telefoonmodule
  • Bluetooth streamen van muziek
  • Verwarmde achterbank

Overige opties & accessoires

Stuurkolom met geheugen die automatisch inschuift bij uitstappen

Extra informatie

Buitenkans: van liefhebber mooie en goede Audi RS6 C5

Toch wel met een beetje pijn in mijn hart bied ik hier mijn Audi RS6 C5 uit 2003 aan. Ik heb de auto in 2021 gekocht en ik heb er altijd met veel plezier in gereden, tot op de dag van vandaag. Voor een volgende liefhebber!

De echte kenner zal al wel veel weten over deze toekomstige klassieker. Zoals de dikke V8 4.2, 450 PK, het enorme koppel en de dikke grom bij acceleren. Als je er niet mee bekend bent: ik zou zeggen Google wat en kijk op Youtube.

De afgelopen jaren is al het (ook wat achterstallige) technisch onderhoud uitgevoerd door een gerenommeerd Audispecialist. Ook aircoservice en oliewissel van de automaat! Handelaren en garages die geen ervaring hebben met dit soort auto’s daar wil je zo’n auto niet van kopen of die wil je niet het onderhoud laten doen. Ik niet in ieder geval!

De auto is technisch helemaal ok. Dus zaken als een nieuwe volledige uitgebreide distributie (2021), het vervangen van de voorste draagarmen (2023), de versnellingsbak sensor (2024) en remschijven (2024) zijn allemaal uitgevoerd met originele Audi onderdelen. Het betreft allemaal zaken die sowieso op je pad komen bij deze auto’s.
Beschadigde of niet werkende interieur- en exterieurdelen zijn door origineel Audi vervangen waardoor het allemaal weer helemaal uptodate en werkend is. Ook de mooie witzilveren leren recarobekleding heeft een forse beurt gekregen en ziet er gaaf en fris uit. En geen afgebladderde softlak meer!

Het originele Audi navigatiesysteem RNS-D heb ik laten vervangen door het veel moderne RDNS-E waarbij ook de originele Audi bluetooth telefoonmodule is geïnstalleerd. Deze set is uitgebreid met een aparte bluetooth unit voor het streamen van muziek. Alles perfect werkend!!

Ik heb een omvangrijke map (onderhouds)papieren vanaf het moment dat de auto in Zwitserland op de weg kwam. Uiteraard ter inzage. Hieruit blijkt het vele noodzakelijke onderhoud en de zorg. De auto heeft nu een kilometerstand van slechts 145.000 km.

Wat is verder nog het vermelden waard: alarm klasse3 en een Bearlock antidiefstalsysteem (2021). De DRC is vervangen door verstelbare Bilstein dempers (2017). Verder de uitgebreide standaarduitrusting, de al genoemde navi, de cd-wisselaar (lekker old-school), stuurkolom met geheugen die automatisch inschuift bij uitstappen, het schuif-kanteldak, de zonwering achterin, extra getinte ramen rondom (2022), een nieuwe radiografische sleutel (3 stuks totaal) en een afneembare trekhaak (2021). De foto’s vertellen ook veel, ook al is de auto niet 100% schoon

Hoeveel kost een Audi RS6 verzekering?

Meld een fout

Contact opnemen met TJM de Lange

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken