Audi A3 - 1.8 5V T S3 Ambition Quattro 269PK OEM+ - AutoWereld.nl
 

Audi A3 - 1.8 5V T S3 Ambition Quattro 269PK OEM+

09-1999, Benzine, Handgeschakeld, Hatchback, Zwart
€ 11.995
292.615 km

Algemeen

Prijs € 11.995
Bouwjaar September 1999
Kilometerstand 292.615 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 6
APK Ja, tot 01 april 2025
BTW auto Nee, marge
Kenteken 95-TK-LJ
Datum deel 1 02-09-1999
Topsnelheid 238 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 6,80 sec
Motorvermogen 198 kW (269 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1781 cc
Energielabel -
Carrosserie Hatchback
Kleur Zwart
Oorspronkelijke kleur -
Gewicht 1350 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juni 1999
Meer modelinformatie

Aanbieder

Wessel Habraken
5071GX Udenhout

0611831009

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Startonderbreker
Comfort
  • Airconditioning
  • Boordcomputer
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • Elek. verstelbare spiegels
  • Elek. verstelbare stoelen
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Lederen bekleding
  • Lendesteun
  • Stoelverwarming
  • Stuurbekrachtiging
  • Xenon verlichting
Multimedia
  • Radio/CD-speler
Tuning
  • Lichtmetalen velgen
  • Sportstoelen
Praktisch
  • Achterbank neerklapbaar
Exterieur
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Spoiler

Extra informatie

Te koop aangeboden:

Audi S3 8L 1.8 20VT Quattro Ambition uit 1999 met 269PK

Na de auto 9 jaar in bezit te hebben gehad, wordt het tijd voor iets nieuws. Ik heb de auto altijd als dagelijkse auto gebruikt en ontzettend fijn mee gereden.

In de 9 jaar dat ik heb hem gehad is zo goed als alles aangepast/vernieuwd of vervangen, de meeste dingen niet eens omdat het daadwerkelijk kapot was maar gewoon omdat ik het wilde verbeteren.

Mijn doel met de auto was eigenlijk om hem OEM+ te bouwen en nu dat punt is bereikt, wil ik graag weer eens iets anders.

Merk: Audi
Type: S3 8L
Motor: 1.8-20VT
Bouwjaar 02-09-1999
Gewicht: 1350kg
Vermogen: 269PK
Topsnelheid: 250km/h
0-100km/h: +/- 5,6 seconden
Brandstoftank inhoud: 55L
Kilometerstand: 292.615
APK tot: 30-12-2025

Allereerst even een lijst met alle opties die op de auto zitten:

- Bi-xenon koplampen met koplampsproeiers
- 18 inch licht metalen TTRS velgen
- Mistlampen voor
- Airco
- Climate control
- Cruise control
- Elektrisch verstelbare RECARO Sportstoelen
- Leder/Alcantara bekleding
- Stoelverwarming
- Radio/cd-speler
- DAB+
- Bluetooth
- AUX + USB aansluiting
- BOSE Soundsystem met Subwoofer (af fabriek)
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Elektrische ramen
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Lendensteun verstelling
- Lederen armsteun voor
- Lederen stuur + versnellingspook
- Pianolak afwerking in het interieur
- Achterspoiler

Ik heb door de Jaren heen elk jaar/om de 10.000km onderhoud uitgevoerd, en altijd Castrol Magnatec 10W40 gebruikt. Dit staat allemaal gedocumenteerd in het onderhoudsboekje en ik heb ook altijd alle facturen bewaard. Deze zitten allemaal in een Map en krijgt u er ook bij.

Eigenlijk heb ik alle zwakke plekken van de S3 die het in sommige gevallen een onbetrouwbare auto kunnen maken aangepakt of verbeterd, en hij heeft me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten. Ik zal vast wel het een en ander vergeten zijn maar de volgende dingen zijn er allemaal veranderd/aangepast:

- SACHS Performance Clutch kit met enkelmassa vliegwiel en organische koppeling. Ook is het druklager ge-upgrade voor een Sachs performance versie en zit het vliegwiel vast met ARP Bouten. (dit alles is ongeveer 5000km oud)
- Versnellingsbak is gereviseerd bij 230.000km en de klinknagels in het differentieel zijn vervangen voor bouten en moeren (is een zwak punt bij de 02M versnellingsbakken)
- Samco intake hose
- Secundaire luchtpomp delete
- Forge intake/ vacuumslangen en Koelslangen kit
- N249 Delete
- Bilstein B16 PSS9 Schroefset met instelbare hardheid voor de schokdempers
- Alle rubbers zijn vervangen voor powerflex purple of black series PU rubbers. Met uitzondering van het Subframe achter, verder zijn alle rubbers in draagarmen, stuurhuis, schokbreker rubbers, Subframe (voor) vervangen
- Zinram 3,5 inch Downpipe met sportkat, die overgaat naar een RM Motorsport Catback met elektrische klep
- Wagner Front mount intercooler
- Forge DV008 Recirculation valve
- Pipercross Inlegfilter
- VF Engineering PU motorsteunen + dogbone
- Red Top R8 bobines mod
- Billet krukastandwiel van Bartek met een frictie plaat van een 2.0 TFSI motor en ARP Krukasbout
- H&R Stabilisatorstang voor + achter
- Gereviseerd stuurhuis
- Bartek Catchcan systeem met AN fittingen
- Powerflex black draagarmrubbers voor met Camber verstelling
- ILR Carbon Deurlijsten
- Ik ben met de auto bij JD engineering geweest en er zit een uitdraai bij van 269PK en 380NM. Hij staat relatief safe afgesteld omdat ik dat graag wilde, 280/300PK zou mogelijk zijn met deze setup
- Gereviseerde Leon Cupra R Brembo remklauwen, deze zijn ook opnieuw gepoedercoat
- M-Tec 323mm gegroefde schijven voor met PAGID RS42 remblokken, en ATE gegroefde remschijven achter met PAGID RS42 remblokken.
- HEL Staal gevlochten remleidingen rondom
- Fluidampr Krukaspoulie
- Retrofitlab upgrade set Bi-Xenon verlichting (6000K)
- Schakelkabel upgrade bussen
- VDO Turbodrukmeter, Oliedrukmeter en Olietemperatuurmeter
- Nieuwe Oliepomp + Oliepompketting en spanner (preventief vervangen met de distributieriem)

Verder heb ik ook de Turbo vervangen voor een nieuwe originele Borgwarner K04-020 samen met een Nieuw Origineel spruitstuk en alle bijbehorende hardware. Dit was bij ongeveer 275.000km

Er zijn ook ontzettend veel normale onderdelen vervangen (ook allemaal gedocumenteerd) zoals de Dynamo, Startmotor, brandstofpomp, 4x injector, Aandrijfassen, Distributieriem en nog veel meer.

De wielen die onder de auto zitten zijn Originele 18 inch RSTT wielen, welke destijds een optie waren op de S3. Deze zijn volledig herdaan door Wheelcare in Zeeland.

Ook is de S3 voorzien van een keramische lakcoating t.w.v. €1000,-

Het is een relatief zeldzame versie omdat de pre-facelift S3 slechts 1,5 jaar gemaakt is en de kleur (brilliant black) ook niet veel verkocht is, dit is ten opzichte van de meeste S3’s een unilak kleur!

Uiteraard is er met de auto altijd alleen maar Euro 98 getankt.

Sinds ik de auto heb, heb ik altijd alles gedocumenteerd op volksforum. mocht je de uitgebreide thread willen bekijken:

https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137299&highlight=audi

Ik kan het verhaal nog langer maken, maar mocht je interesse hebben in de auto kom hem gerust bekijken!

De Audi is compleet met alle boekjes, onderhoudsfacturen en 2 sleutels. Er is nooit ook maar een Euro op bespaard, was het niet onderhoud dan wel aanpassingen. Dit is ook allemaal terug te zien in de facturen.

Vraagprijs: €11.995,- op de RSTT zomerwielen, €10.995,- op de 17 inch AVUS wielen met winterbanden.

Interesse? Stuur me een bericht!

Hoeveel kost een Audi A3 verzekering?

Meld een fout

Contact opnemen met Wessel Habraken

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken