
Audi A3 Sportback - 2.0 TFSI S3 quattro Ambition Pro Line Business 355pk nieuwe apk panoramadak handgeschakeld
Algemeen
Prijs | € 13.000 |
Bouwjaar | Juli 2008 |
Kilometerstand | 230.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Ja, tot 20 februari 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | KX-694-L |
Datum deel 1 | 17-07-2008 |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,80 sec |
Motorvermogen | 266 kW (362 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1984 cc |
Energielabel | E |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Blauw |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1470 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 12 |
Introductiejaar | juli 2008 |
Meer modelinformatie |


Vergelijkbare Audi A3 Sportback occasions
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Traction Control
- Airconditioning
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Panoramadak
- Regensensor
- Schuif-/kanteldak
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Skiluik
Extra informatie
Na lang twijfelen zet ik toch mijn audi S3 8PA (facelift) te koop in sepang blue. De auto heeft een paar gewilde opties; de handbak, volledig zwart lederen intereur, stoelverwarming en dubbel panorama dak, ook de kleur is er eentje die je maar zelden tegen komt.
Ik heb de auto nu bijna 5 jaar en gekocht bij 177dkm en er zo'n 50dkm mee gereden. 3 maanden na de aanschaf heb ik de auto laten testen op de rollerbank om te kijken wat de staat van de motor was, deze gaf toen zonder aanpassingen een vermogen/koppel dat hoger was dan de fabrieksopgave.
Ik heb toen dan ook besloten de auto te voorzien van de nodige modificaties om het nog wat leuker te maken, grootste aanpassingen hierbij waren;
-downpipe met racecat
-hogedruk brandstofpomp
-bougie upgrade-bobine upgrade
-CTS cold air intake-MTS schroefset (hoogte instelbaar)
-tuning bij DVX performance-walnut intake cleaning
Bovenstaande upgrades en tuning op maat resulteerde in 355pk (ipv 265) en 456Nm (ipv 350), hier draait de motor nu nog zonder problemen op.
Dit gaat natuurlijk gepaard met nodige onderhoud, sinds 2016 is er aan de auto voor ruim €8000 aan onderhoud gepleegd (alle facturen aanwezig). Apk is reeds gedaan alvorens verkoop, is dan ook 2 weken geleden gekeurd bij erkende garage!
Er zitten goede banden op uit '22 met meer dan voldoende profiel.
De auto is ook voorzien van een multimedia systeem (eventueel met SIM-kaart) waarmee je muziek kunt streamen via je telefoon of indien wenselijk met een USB.
Het is ook mogelijk om APP's de draaien zoals Flitsmeister, Google Maps of een video af te spelen voor je passagiers tijdens een vakantie. Originele radio is ook nog aanwezig.
Ik heb ca 8 maanden geleden z'n grotere broer gekocht (S4) i.v.m gezinsuitbreiding. in eerste instantie wilde ik de S3 niet weg doen, maar ik heb er sindsdien slechts 300km mee gereden, en dan wordt de auto aan verzekering en wegenbelasting wel erg duur als je dit terugrekent per gereden kilometer.
Originele fabriek boekjes zijn evenals de reservesleutel gewoon aanwezig. Enige aandachtpunten in de auto zijn de grille voor (eenvoudig te vervangen) en een beschadiging op het spatbord rechts t.h.v de overgang naar de voorbumper (zie foto). Originele velgen zijn na 15 jaar ook niet meer puntgaaf zoals te verwachten is. Distributie ketting is 1,5jaar geleden gedaan (foto's aanwezig)
Kortom, een erg leuke sportieve auto waar nog veel plezier aan beleefd kan worden, houdt er wel rekening mee dat het een auto is die je niet met je laatste centen koopt, dan kun je hem niet in deze staat houden.
Mochten er vragen zijn hoor ik deze graag.
mvg RenéHeeze 5591NK
Hoeveel kost een Audi A3 Sportback verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.