
Aston Martin DB9 - 5.9 V12 Touchtronic Aston Martin DB9 Coupe 6.0 V12 – Tungsten Silver – Y2008
Algemeen
Prijs | € 53.950 |
Bouwjaar | Augustus 2008 |
Kilometerstand | 118.200 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Ja, tot 28 februari 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | Z-719-GT |
Datum deel 1 | 01-08-2008 |
Topsnelheid | 300 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,10 sec |
Motorvermogen | 331 kW (450 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 5935 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1775 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 6 |
Introductiejaar | april 2004 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Getint glas
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Lendesteun
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Dakrails
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spoiler
Extra informatie
Één druk op de startknop en de machtige Aston Martin 6.0 V12 ontwaakt met een magisch klinkende schreeuw.
Power. Beauty. Soul. Dat is waar het merk Aston Martin voor staat. De DB9 is één van de mooiste ontwerpen in autogeschiedenis, daar is geen twijfel over mogelijk.
Een heerlijk en mooi contrasterend Red Fox lederen interieur, Tungsten Grey exterieur. Een perfecte combinatie. Het gaat om een DB9 van de tweede generatie, modeljaar 2008. Daarmee beschikt deze DB9 over een aantal begeerlijke voordelen. Één daarvan betreft de update van de automatische versnellingsbak. Ook in de eerste generatie DB9 was de automatische versnellingsbak al goed op het wegkarakter afgestemd. 2008 was het jaar waarin deze versnellingsbak voorzien werd van een nieuwe, verbeterde aansturing; een snellere wisseling van verzet, nog soepelere overgangen en een meer natuurlijke ‘feeling’. Tel daarbij de toename in het vermogen bij op tezamen met het vernieuwde dashboard, het Aston Martin 700w sound system en natuurlijk de ultieme Glass Key en je weet waarom je juist deze DB9 wilt hebben!
Specifiek voor deze DB9 zijn verder de parkeersensoren aan de voor- en achterzijde, heldere achterlichten en prachtige zilverkleurige remklauwen voorzien van het Aston Martin beeldmerk, allen origineel.
Elke DB9 beschikt over een chassis volledig uit verlijmd aluminium, Het zogenaamde ‘Vertical-Horizontal’ platform. Destijds een volledig nieuw en inmiddels een beproefd platform. Licht, stijf en duurzaam. De heerlijke V12, 5935cc inhoud. Een fabelachtig motorgeluid. Die krachtige heuppartij aan de achterzijde, de ventilatieroosters op de motorkap, de luchtinlaten aan elke flank… Allen functioneel, allen stijlvol en krachtig. Vergis je niet; dit design is inmiddels 20 jaar oud en nog steeds oogt het tijdloos!
En dan die aandrijflijn; een krachtige, natuurlijk ademende V12 met daaraan de TouchTronic 2 versnellingsbak, puur genot! Geen zware koppeling zoals bij een manual en ook niet de nadelen van een semi-automatische versnellingsbak. Wèl de prachtige schakelflippers aan het stuurwiel, perfect gepositioneerd. Het geluid bij terugschakelen, heerlijk. Britse heritage, genieten tot en met.
Ben je op zoek naar een specifieke liefhebbersauto, dan kijk je verder dan de landsgrenzen. Er zijn wellicht landen welke je liever vermijdt tijdens je zoektocht, maar er zijn ook landen waar je je juist graag op richt; Zwitserland, Luxemburg, Japan… Doorgaans landen waar de èchte autoliefhebber nog bestaat en er dus voorzichtig wordt omgesprongen met auto’s.
Zo ook in dit geval; de DB9 is van origine geleverd door Aston Martin Tokyo aan de eerste eigenaar en vond zijn weg naar Nederland door liefhebbershanden.
Belangrijk bij het beoordelen van een klassieker van dit kaliber is een realistische blik. Ook hier vinkt de V12 alle vakjes aan; één van Nederlands officiële dealerschappen heeft het volledige onderhoud op zich genomen, het afgelopen jaar. Wanneer je een dergelijk gerenommeerd bedrijf de vrije hand geeft, dan weet je dat er alles aan gedaan wordt om het beste resultaat te bereiken, en dat is gelukt. Dit alles om de Aston betrouwbaar te houden, klaar voor de toekomst. Het gaat om een enorme lijst werkzaamheden, waarbij veel voor dit model typische zaken aangepakt zijn. Bougies, bobines? Een kostbare ingreep, alles is vernieuwd. Brandstofpompen? Ook aangepakt, om maar enkele typische DB9 onderwerpen te noemen. Uiteraard rekeningen ter inzage en aanwezig bij overdracht van deze bijzondere Aston Martin.
De DB9 is mijn eigen auto. Inmiddels hebben we er al veel van genoten, zoals bijvoorbeeld tijdens een rit door Engeland. Met dergelijk groot onderhoud onlangs uitgevoerd is het overvloedig om aan te geven dat alle zaken functioneren zoals het hoort en er geen gebreken zijn. Belangrijk om te vermelden is dat de DB9 inmiddels als Youngtimer gereden kan worden, dit zorgt voor een acceptabele bijtelling voor ondernemers wanneer je de DB9 zakelijk rijdt.
De servicemap is bij de Aston aanwezig. Facturen zijn bijgevoegd, alsook een taxatierapport. De sleutelset bestaat uit twee originele sleutels, ook wel ECU genoemd, de zogenaamde Glass Key. Één daarvan is volledig intact, het andere exemplaar heeft wat beschadigingen aan het glas. Beiden functioneren zoals het hoort.
Nog ter aanvulling; het is je natuurlijk opgevallen dat er een Kenwood systeem is gemonteerd, ten behoeve van Apple CarPlay. Nu ben ik zelf doorgaans daar niet zo van gecharmeerd, maar in dit specifieke geval heb ik er voor gekozen om het zo te laten. Waarom? Simpel; wanneer je veel van de auto geniet, is een modern systeem erg handig. Navigatie, muziek, communicatie, alles direct onder handbereik. Het maakt de DB9 enorm bruikbaar en het verhoogt het gemak. Hou jij er niet van? Geen probleem, op eenvoudige wijze is het geheel weer in originele staat terug te brengen.
Er valt nog veel te zeggen over deze bijzondere Aston Martin, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Uden, de koffie staat klaar.
Waarom deze DB9 Coupe?
Het mooiste design in de autogeschiedenis
Interieur en exterieur in topconditie
Mooie kleurencombinatie
Door AM dealer onderhouden
Historie bekend
Frisse, strakke auto om te zien
Export.
Liefhebbers van Engelse klassiekers bevinden zich over de hele wereld. 50% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.
Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: Z-719-GT
Oorsprong: JAP
Registratie NL: 29-03-2024
Eerste registratie: 01-08-2008
Kilometerstand: 118.200km
APK vervaldatum: 28-02-2026
Cilinderinhoud: 5935cm3
Motortype: 12 cilinders in V opstelling
Vermogen: 345kW/470PK
Financieel.
Aston Martin DB9 Coupe 6.0 V12 – Tungsten Silver – 118.200km – Y2008
Vaste prijs: €53.950,-
Marge auto, geen BTW verrekenbaar
Inruil? Graag!
Rob de Bruin Classics
Jaguar - Daimler - Land Rover
info@klassiekerskopen.nl
0031620441159
Hoeveel kost een Aston Martin DB9 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.