Aston Martin DB2
Algemeen
Prijs | € 219.950 |
Bouwjaar | 1952 |
Kilometerstand | 219 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Belasting | Geen, belastingvrij |
Motorvermogen | 103 kW (140 pk) |
Aantal deuren | - |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2580 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Groen (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Groen metallic |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Vergelijkbare Aston Martin DB2 occasions
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Interieurkleur: Bruin
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De DB2, niet te verwarren met de minder gewaardeerde DB2/4, is een Grand Tourer die voor het eerst op de markt verscheen in mei 1950. De DB2 was verkrijgbaar als gesloten tweezits coupe die door Aston Martin een “sportsedan” genoemd werd. Later werd de DB2 ook verkocht als een drophead coupé. In totaal zijn er 411 exemplaren van de DB2 geproduceerd. Het hier aangeboden exemplaar werd in de jaren tachtig als 'barnfind' uit een Britse schuur gereden, over een meerjarige periode werd de auto tot in detail gerestaureerd. Mr. Cheetham uit Stockport had als doel de auto in te zetten in klassieker-races en zgn. hill-climbs. Hiertoe werden de motor en het onderstel aangepast, een rolkooi gemonteerd, (bekrachtigde) remschijven aan de voorzijde aangebracht en waar gewicht bespaard kon worden werd dit gedaan. Het restauratie en opbouwproces werd nauwkeurig gefotografeerd en middels tekeningen en facturen gedocumenteerd. Een enorm dossier met correspondentie, tekeningen, foto's en facturen is bij de auto aanwezig. De succesvolle restauratie en modificatie resulteerde in vele race en hill-climb successen, foto's van een goed gevulde prijzenkast zijn voorhanden. In 2015 werd de auto door een ons bekende Nederlandse Aston Martin verzamelaar aangekocht. Hij liet de auto in 2019 door Slebus Classic Engineering ombouwen naar links-gestuurd en maakte de auto geschikt voor toelating op de openbare weg. Nog steeds wel voorzien van de indrukwekkend snelle race motor met spectaculair 'spaghetti' uitlaatspruitstuk. Volgens het Heritage Certificate overigens nog wel steeds de originele motor. Er werden ook twee uitstekend passende kuipstoelen gemonteerd, gerestaureerd door een Nederlandse specialist. De originele met donkergroen leer beklede voorbank is erbij, maar zit minder goed dan de kuipstoelen. Na aankomst in Nederland werd alleen hier al meer dan €55.000,- aan kosten gemaakt om de auto op dit niveau te krijgen en RDW goedgekeurd. De strakke en uiteraard corrosie-vrije carrosserie is vakkundig gespoten in de originele kleur Almond Green Metallic, de racenummers zijn handgeschilderd! Verder werden een rolkooi, tripmaster, speedpilot en competitie zijruiten aangebracht. Ondanks de eerdere restauratie in Engeland werden alsnog weer alle onderdelen waar ook maar enige slijtage aan waarneembaar was vernieuwd, lange lijsten met facturen specificeren dit exact. Deze fraaie en zeer betrouwbare DB2 is nu weer uitermate geschikt om deel te nemen aan rally's en klassiekerritten, tevens Mille Miglia eligible. Bij de auto zijn reserveonderdelen, een dik dossier met facturen, tekeningen, correspondentie, fotoboek en de originele bank. Een unieke gelegenheid voor wie zijn DB2 ook wil, en sportief durft te rijden. De nieuwste Aston Martin slogan is zelfs nu van toepassing; Intensity. Driven. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/aston-martin-db2-mk1-race-1952/2384
Hoeveel kost een Aston Martin DB2 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.