Alfa Romeo 8C Competizione Spider - 4.7 V8
Algemeen
Prijs | € 258.875 |
Bouwjaar | Juni 2010 |
Kilometerstand | 8.846 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | L-893-XK |
Datum deel 1 | 10-06-2010 (import) |
Belasting | (±) € 1.026,00 per jaar |
Topsnelheid | 290 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,40 sec |
Motorvermogen | 331 kW (450 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4691 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Grigio Magnesio Metallizzato (grijs meta |
Gewicht | 1650 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 6 |
Introductiejaar | januari 2010 |
Meer modelinformatie |
Aanbieder
Vergelijkbare Alfa Romeo 8C Competizione Spider occasions
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- ESP
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
Garanties
Extra informatie
Algemene informatie
Modeljaar: 2010
Technische informatie
Koppel: 470 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 90 liter
Acceleratie (0-100): 4,4 s
Topsnelheid: 290 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.855 kg
Afmetingen (LxBxH): 438 x 189 x 137 cm
Wielbasis: 265 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
CO₂-uitstoot: 379 g/km
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 16,3 l/100km (1 op 6,1)
Brandstofverbruik in de stad: 24,4 l/100km (1 op 4,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 11,6 l/100km (1 op 8,6)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 267 - € 292 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garantievoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Lichtmetalen velgen 20"
- Elektrisch bedienbare kap
- Keramische remschijven
- mistlampen voor
Interieur
- Aluminium interieur afwerking
- Elektrische ramen voor
Veiligheid
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
= Bijzonderheden =
Die Italianen weten wel hoe ze een feestje moeten vieren. Toen Alfa Romeo haar 100-jarig bestaan luister bij wilde zetten kon dat natuurlijk niet anders dan met een speciale auto. De alfa Romeo 8C werd in 2003 als concept car voor het eerst aan het grote publiek getoond. 8C staat voor het Italiaanse: “Otto Cillindri” ook wel achtcilinder. De intenties waren dus direct duidelijk. Voor alle aanwezigen op de Frankfurt Motor Show werd ook direct duidelijk dat dit een auto zou worden die in samenwerking met een andere fabrikant tot stand zou komen. In die tijd maakte Alfa Romeo namelijk niets groter dan een V6 en een volledig nieuwe motor ontwikkelen zou veel te kostbaar zijn. Gelukkig had Maserati niet alleen de motor en transmissie beschikbaar maar ook het platform en kon Alfa Romeo dus redelijk kosten efficiënt een volledig nieuw en gelimiteerd model (500 stuks) ontwikkelen. Het allermooiste aan het feit dat Alfa Romeo op dat moment nog onderdeel uitmaakte van de Fiat Group was wel dat er ook de ruimte bestond om een cabriolet te bouwen.
De definitieve versie van de 8C Coupé kwam in 2007 op de markt als de Alfa Romeo 8C Competizione. De was volledig van Carbon Fibre en van een ongekende schoonheid. De hele wereld werd acuut verliefd op de 8C en voor hele even was Alfa Romeo weer het middelpunt van de automobielindustrie. De timing was echter suboptimaal, om het maar eens zwak uit te drukken. De grootste financiële crisis stond op het punt van beginnen en hoewel rijke mensen doorgaans ook in mindere tijden wel geld hebben willen ze er niet direct mee te koop lopen. De 8C vloog dus niet bepaald over de toonbank na 2008. Wat doe je dan? Inderdaad! Je introduceert de Spider. Minstens net zo mooi, vrijwel net zo snel en wederom gelimiteerd tot een zeer kleine voorgenomen oplage van slechts 500 stuks. Tegen de tijd dat de 8C Spider echter in de winkel stond was de crisis in al haar hevigheid losgebarsten en moest Alfa Romeo genoegen nemen met slechts 329 orders voor de open versie van één van de best klinkende sportauto's ooit, niet onze woorden maar van het zeer hoog aangeschreven EVO Magazine uit het Verenigd Koninkrijk.
Dit exemplaar werd nieuw geleverd in Duitsland en werd voor de verandering eens niet in het rood besteld. De body is gespoten in het uiterst elegante Grigio Magnesio Metallizzato, het staat de auto fantastisch en in combinatie met de optionele “Shining Silver” velgen is het plaatje helemaal compleet. Het interieur werd besteld met zwart leder en de optionele Becker navigatie en Bose Audio. Het is een prachtig geheel dat de tand des tijds perfect doorstaat. De Alfa Romeo 8C Spider is zo'n typische auto waarbij het niet direct duidelijk is wanneer ze is uitgekomen. Pure tijdloosheid dus.
Dit exemplaar uit 2010 heeft nog maar 8.840 kilometer gereden en verkeert in absolute nieuwstaat. Een ongekend fraaie Alfa Romeo 8C die nu al als een klassieker kan worden gezien. Een cabriolet met een karakter waarvan zeker is dat die tijd nooit meer terugkomt. Gelukkig hebben wij voor u een vrijwel nieuw exemplaar klaarstaan. De auto is volledig dealeronderhouden en wordt geleverd inclusief alle boekjes.
Bergwerff Garantie
• Technisch afleverklaar gemaakt volgens de hoogste standaard
• 1 jaar onderhoudsvrij of minimaal 10.000 kilometer
• Gratis BMW Verlengde Pechhulp
Lees meer over de unieke Bergwerff Garantie op www.bergwerffbmw.nl/service/bergwerff-garantie
Hoeveel kost een Alfa Romeo 8C Competizione Spider verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.